۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هیچ تفاوتی در اعمال محدودیت‌ها بین شهرهای قرمز و نارنجی و زرد وجود ندارد
کد خبر: ۳۴۷۰۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۹ ساعت: ۱۷:۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین:

هیچ تفاوتی در اعمال محدودیت‌ها بین شهرهای قرمز و نارنجی و زرد وجود ندارد

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: طبق دستورالعمل‌های جدید ستاد کرونا هیچ تفاوتی در بین وضعیت قرمز، نارنجی و زرد وجود ندارد لذا برگزاری تجمع‌ها و مراسمات آئینی و مذهبی ممنوع است و تمامی فعالیت‌های آموزشی مجازی انجام می‌شود.

هیچ تفاوتی در اعمال محدودیت‌ها بین شهرهای قرمز و نارنجی و زرد وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز(سه شنبه) در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت کنونی استان اظهار کرد: دی ماه تجلی حماسه‌آفرینی‌های مردم است که امسال هم با سالروز شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه مصادف شده است که هر ساله این مناسبت‌ها را بزرگ می‌شمردیم و مراسمات باشکوهی برای آن برگزار می‌کردیم.

وی افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا شرایط مهیا نیست و از مهرماه تا دی ماه روزهای سخت پیک کرونا را داشتیم به طوری که تا آمار ۵۰۰ مرگ در روز را در کشور و در استان قزوین هم روزانه ۱۵ مرگ را هم تجربه کردیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین ابراز کرد: در جلسه ستاد کرونا که با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد بر اعمال مدیریت صریح و قاطع حاکمیتی و همکاری دستگاه‌ها تاکید کردند تا جایی که نیروهای مسلح هم برای حضور در عرصه موظف شدند و رهبر معظم انقلاب ملاک تصمیم‌گیری‌‌ها را اظهار نظر کارشناسان بیان کردند که همه باید رعایت کنند.

باید مرتقب استان‌های همجوار باشیم

حبیبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از همه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که برای ما الگو و درس است، عنوان کرد: با عنایت به فرا رسیدن فصل سرما و سرعت بالای شیوع بیماری هر گونه اقدامی که مغایر با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد، قطعا برخورد خواهیم کرد چراکه هر گونه مشکل جدیدی در شرایط فعلی باعث ایجاد موج دوباره از بیماری می‌شود که ما نگران این هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: ۴۰ هزار کسبه در استان داریم که ۳۵ هزار صنف را از اسفندماه تا اوایل اردیبهشت تعطیل کردیم، اما کسبه ما به خاطر درک بالایی که دارند همکاری لازم را کردند از این رو باید شرایط فعلی که نتیجه زحمات همه دستگاه‌ها است، حفظ کنیم.

وی ادامه داد: شرایط فعلی هم ناپایدار است چون شرایط نارنجی به قرمز نزدیک‌تر است تا زرد، و استان‌های همجوار هم در بدترین شرایط قرار دارند که بیشترین مراوده را با استان ما دارند، لذا همه این موارد نشان می‌دهد که باید مراقبت کنیم. 

امتحانات پایه ۹ و ۱۲ حضوری است 

این مقام مسئول ابراز کرد: کماکان تا رسیدن به وضعیت باثبات و پایدار طرح هوشمند باید ادامه داشته باشد و اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها شامل همه اجتماعات و فعالیت‌ها است و هیچ تفاوتی در مناسبات نداریم لذا هر جا که تجمع و تخلف صورت گیرد ورود پیدا می‌کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به اینکه منع تردد شبانه همچنان ادامه دارد، افزود: طبق دستورالعمل‌های جدید ستاد کرونا هیچ تفاوتی در بین وضعیت قرمز، نارنجی و زرد وجود ندارد، لذا برگزاری تجمع‌ها و مراسمات آئینی و مذهبی ممنوع است و تمامی فعالیت‌های آموزشی مجازی انجام می‌شود و تمامی امتحانات به جز پایه ۹ و ۱۲ به صورت مجازی خواهد بود.

وی تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی با قدرت و جدیت باید تداوم داشته باشد و تست رپیت و پی سی باید بیشتر شود چراکه افزایش بیماریابی از اهداف ما است؛ تردد پلاک‌های ۷۹ و ۸۹ در سطح استان بلامانع است و سازمان تبلیغات اسلامی موظف شده که ممنوعیت برگزاری مراسمات را به هیئات اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان