۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عده‌ای به‌دنبال ایجاد دوقطبی واکسن_مذاکره هستند/ تا پایان بهار ۱۴۰۰ واکسن ایرانی وارد تولید انبوه می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۰۹۰ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۹ ساعت: ۱۶:۳ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس:

عده‌ای به‌دنبال ایجاد دوقطبی واکسن_مذاکره هستند/ تا پایان بهار ۱۴۰۰ واکسن ایرانی وارد تولید انبوه می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد برخی اظهارنظرها بودیم که به دنبال ایجاد دو قطبی واکسن_مذاکره هستند تا موضوع سلامت و واکسن کرونا را به مذاکره مجدد با آمریکا پیوند بزنند، به هیچ عنوان نباید سلامت مردم بازیچه اهداف سیاسی شود.

عده‌ای به‌دنبال ایجاد دوقطبی واکسن_مذاکره هستند/ تا پایان بهار ۱۴۰۰ واکسن ایرانی وارد تولید انبوه می‌شود

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و تیم تحقیقاتی اظهار کرد: این خبر مسرت بخش و امیدآفرینی برای ملت ایران بود چرا که همکاران و دانشمندان برجسته و توانمند کشورمان بعد از مدت‌ها تلاش و پیگیری در حوزه تکنولوژی و داروهای بایوتک، توانستند واکسن کووید 19 را بعد از طی مراحل مختلفی، اعم از مطالعات و مدل‌ های حیوانی، تولید کنند و امروز اولین تزریق نیز بر روی انسان انجام شد.

وی افزود: اعتماد و حمایت از توانمندی داخلی در تولید واکسن بسیار مهم است، ایران دارای قدمتی بسیار در حوزه واکسن سازی است، چراکه در سال ۱۲۹۹ انستیتو پاستور و در سال ۱۳۰۳ انستیتو رازی در کشور ما در حال فعالیت بود و می‌توان گفت ایران اولین کشور واکسن ‌ساز در آسیا به شمار می رود. به توانمندی نخبگان و دانشمندان داخلی در این حوزه اعتماد راسخ داریم و منتظر نتایج کارآزمایی بالینی آن خواهیم بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد برخی اظهارنظرها بودیم که به دنبال ایجاد دو قطبی واکسن_مذاکره هستند تا موضوع سلامت و واکسن کرونا را به مذاکره مجدد با آمریکا پیوند بزنند، به هیچ عنوان نباید سلامت مردم بازیچه اهداف سیاسی شود.

هیچ چیزی با ارزش‌تر از سلامت مردم در اولویت ما نخواهد بود

این مقام مسئول تصریح کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان تصمیم نمایندگان بر این است که از تولید داخلی دفاع و حمایت کنیم، ما از هویت واکسن‌های خارجی مطلع نیستیم و حتی برخی کشورهای بزرگ دنیا هم از واکسن‌های کشورهای دیگر استفاده نمی‌کنند و از عوارض احتمالی آن نگرانی دارند.

وی ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با حضور نخبگان فعال در حوزه تولید واکسن در کمیسیون بهداشت و درمان گذاشته شده است و این نوید را به ما داده‌اند که در صورت حمایت و پیگیری‌های لازم، انشاءالله‌ تا پایان بهار ۱۴۰۰ واکسن ایرانی وارد تولید انبوه شود.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه مخالفتی با خرید واکسن معتبر خارجی نداریم بر لزوم ایجاد توازن در سیاست‌های کشور میان حمایت از تولید داخلی و خرید واکسن معتبر و با هویت مشخص تاکید و تصریح کرد: در صورتی که از ایمنی و اثربخشی واکسن خارجی مطمئن شویم و این تضمین به ما داده شود بی‌شک گزینه خرید واکسن برای گروه‌های پر خطر را خواهیم داشت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به اینکه همچنان باید اولویت مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باشد، تاکید کرد: مردم عزیز ایران اسلامی مطمئن باشند که هیچ چیزی با ارزش‌تر از سلامت آنها در اولویت ما نخواهد بود. سلامت آنها برای ما بسیار مهم است و برای این منظور تمام همت خود را به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان