۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حماسه ۹دی تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت بود/ برگزاری رژه خودرویی در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۰۷۱ نویسنده: حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۹ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

حماسه ۹دی تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت بود/ برگزاری رژه خودرویی در قزوین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نباید اجازه دهیم این روز بزرگ تاریخی به فراموشی سپرده شود؛ چراکه حماسه ماندگار و سرنوشت ساز ۹ دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و ولایت‌مداری است.

حماسه ۹دی تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت بود/ برگزاری رژه خودرویی در قزوین

حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، درباره حماسه 9دی ماه اظهار کرد: روز 9دی ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده، لذا این روز بهترین فرصت و بهانه است تا در جهت بصیرت افزایی نسبت به ماهیت حوادث سال 88 بپردازیم.

وی افزود: متاسفانه امروز جنگ‌ها تحریف شده و جای شهید و مظلوم یا شهید و جلاد تغییر کرده که نشان دهنده این است که بصیرت افزایی در جامعه کمرنگ شده و افراد بینش لازم را ندارند که همین امر موجب می‌شود برخی افراد نسبت به آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری گزافه‌گویی‌ هایی داشته باشند که متاسفانه این روزها از گوشه و کنار می‌شنویم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به ضرورت گرامیداشت حماسه 9دی بیان کرد: نباید اجازه دهیم این روز بزرگ تاریخی به فراموشی سپرده شود؛ چراکه حماسه ماندگار و سرنوشت ساز 9 دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و ولایت‌مداری است که در سال 88 مردم ایران اسلامی با عمل به هنگام و تکلیف گرایی، وظیفه خود را نسبت به حفظ نظام، آرمان‌های انقلاب و امام(ره) و شهیدان به خوبی انجام دادند.

وی عنوان کرد: همه ساله در این روز مردم با حضور در برنامه‌های گرامیداشت 9دی بار دیگر تجدید بیعت خود را با آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری نشان می‌دهند که متاسفانه امسال با توجه به شرایط کرونا در جامعه بسیاری از برنامه‌ها به ویژه برنامه‌های مناسبتی تحت شعاع برنامه‌های ستاد کرونا قرار دارد.

شهسواری ابراز کرد: با توجه به حساسیت ویروس کرونا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همواره تبعیت خود را نسبت به اجرای مصوبات مقابله با کرونا اعلام می‌کند و علی‌رغم برنامه‌ریزی هایی که از قبل برای برگزاری مراسم گرامیداشت انجام می‌دهد اما به مصوبات ستاد مقابله با کرونا عمل خواهد کرد.

اجازه ندهیم حماسه 9 دی به فراموشی سپرده شود

وی ادامه داد: امسال باتوجه به همزمانی یازدهمین سالگرد حماسه 9دی ماه با اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، اربعین شهادت شهید فخری‌زاده و دهه اول ایام فاطمیه، از 9دی ماه تا 19دی ماه به عنوان دهه "بصیرت و میثاق با ولایت" نامگذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: ستاد بزرگداشت "دهه بصیرت و میثاق با ولایت" از ماه‌های گذشته جلساتی را برای بزرگداشت این ایام با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات برگزار کرده و برنامه‌ریزی های لازم را برای برگزاری حماسه 9دی ماه، سالگرد شهید سلیمانی و فخری‌زاده و ایام فاطمیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام داده است.

وی تصریح کرد: برای بزرگداشت این ایام، سه برنامه پیشنهادی به ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شده که در صورت موافقت به صورت محوری و نمادین؛ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت میدانی و حداقلی در فضای باز برگزار می‌شود.

شهسواری بیان کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه 7 و 9دی ماه مصادف با سالروز خیزش مردم قزوین برعلیه رژیم ستم‌شاهی و حماسه 9 دی، گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم در 13دی ماه و مراسم اربعین شهادت فخری‌زاده از برنامه‌هایی است که امیدواریم با برگزاری آن موافقت شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: در کنار این برنامه‌ها نیز بنا شده که برنامه‌های جایگزین، پیش‌بینی و انجام شود به طوریکه کرونا بهانه‌ای برای تعطیلی مراسم نباشد؛ چراکه سیاست کلی ما برگزاری مراسم و مناسبت است که در صورت امکان به صورت حضور میدانی و در غیر اینصورت از برنامه‌های جایگزین با استفاده از شیوه نامه‌ها و برنامه‌های جدید استفاده می‌شود.

برگزاری برنامه‌های بصیرتی در حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج

وی افزود: پیگیری‌های لازم انجام شده و امروز بعدازظهر، به مناسبت 9دی راه‌اندازی رژه کاروان خودرویی را از میدان سرداران به سمت میرعماد، خیابان نادری و خیابان شهدا به طرف گلزار شهدا داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: در اجرای این مراسم هیچ‌گونه تجمع مردمی نخواهیم داشت؛ حتی درگلزار شهدا هم شرکت کنندگان می‌توانند در داخل خودروهایشان از طریق رادیو برنامه‌هایی که در جایگاه اجرا می‌شود را مستمع و شنونده باشند.

وی اظهار کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده تا برنامه‌های تبیینی و بصیرتی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد و بقاع متبرکه انجام شود و باتوجه به پیشنهاد نمایندگان تبلیغاتی و فرهنگی در جلسات هماهنگی، بنا شده تا رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، همه مطبوعات و نشریات در طول این ایام یک بصیرت‌افزایی ویژه داشته و وظیفه و رسالت تبیینی این مناسبت‌ها و ابعاد حماسه ماندگار را انجام دهند.

شهسواری با اشاره به شعار محوری "بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی" برای امسال در سراسر کشور ابراز کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم با حوزه بصری، تبلیغات و مبلمان شهری و شهرداری‌ها انجام شده تا فضاسازی محیطی و تبلیغاتی شهری را متناسب با این ایام داشته باشند و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم محیط پیرامون خود را متناسب با این ایام فضاسازی کنند.

جنس و رنگ فتنه‌ انگیزی‌های دشمن تغییر کرده است

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته همواره مورد تهدید فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان قرار داشته که متاسفانه جنس و رنگ فتنه‌ها و توطئه‌ها تغییر کرده به طوریکه طی سال‌های اخیر، ما فتنه را در قالب‌های مختلف حماسه 9دی ماه در سال 88 و دهه 90 مشاهده می‌کنیم و امروز هم که روزهای پایانی دهه 90 را سپری می‌کنیم دشمنان به نوعی به ترور عناصر اثرگذار روی آورده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دشمنی که ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کند، به صورت آشکار دروغ می‌گوید و متوسل به ترور افراد موثر جامعه ما مثل سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده می‌شود؛ اما دشمنان مطمئن باشند با این اهداف شوم هم راه به جایی نخواهند برد و راه این عزیزان را نسل جوان ما ادامه خواهند داد.

شهسواری در پایان گفت: امروز نسل جوان ما نیازمند الگوبرداری در تمام عرصه‌ها هستند که بهترین نماد و الگو برای بشریت و نسل سوم جامعه همین سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده هستند که در ابعاد مختلف زندگی می‌توانند الگو قرار گیرند که می‌توان به ولایت‌پذیری حاج قاسم برای همگان و همچنین علم‌آموزی و دانش‌اندوزی شهید فخری‌زاده برای نسل سوم اشاره کرد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان