۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۵۰درصدی بیماران کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانی/ وضعیت مطلوبی در آرامستان‌ها نداریم
کد خبر: ۳۴۷۰۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۸ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

کاهش ۵۰درصدی بیماران کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانی/ وضعیت مطلوبی در آرامستان‌ها نداریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه تا به امروز بیش از ۵۰ درصد کاهش در آمار بیماران بستری داشتیم و آمار فوتی‌ها‌ از روزی ۱۲ نفر به صفر رسیده است.

کاهش ۵۰درصدی بیماران کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانی/ وضعیت مطلوبی در آرامستان‌ها نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جلال رحمانی امروز(دوشنبه) در جلسه قرارگاه عملیاتی کرونا که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۹ بیمار جدید کرونایی روز گذشته در سطح استان بستری شده که تعداد بستری‌ها به ۲۲۱ نفر رسیده است.

وی افزود: هم اکنون از مجموع بیماران بستری، ۶۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۰ نفر نیز با وضعیت عمومی نامناسب نیازمند به دستگاه اکسیژن هستند که امیدواریم این افراد هر چه سریع‌تر بهبود یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: با شروع اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه، پیش‌بینی ما بر این بود در مدت یک ماه ۱۰ درصد و در مدت سه ماه، ۵۰ درصد کاهش بستری و فوتی را داشته باشیم که با همت و عزم حوزه دستگاه‌ها، در این طرح تا امروز بیش از ۵۰ درصد کاهش در آمار بیماران بستری داشتیم و آمار فوتی‌ها‌ از روزی ۱۲ نفر به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه کرونا آتش زیرخاکستر است و در صورت پیشگیری و رعایت می‌توانیم این آتش را خاموش کنیم، گفت: با ادامه پیشگیری‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم به شرایط ثبات برسیم.

فعالیت هیئت‌های مذهبی براساس نظر ستاد کروناست

رحمانی اضافه کرد: دو موضوع قرنطینه معکوس و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه در نزدیکان افراد مبتلا به این ویروس را به صورت جدی پیگیر هستیم؛ در این بین تلاش داریم بیماری که تست کرونایش مثبت بوده حداقل ۱۰ نفر از اطرافیانش غربالگری شوند و قرنطینه و ایزوله فرد انجام شود تا بتوانیم زنجیره کرونا را قطع کنیم.

این مقام مسئول گفت: در حوزه درخواست‌ها مبنی بر برگزاری مجامع و مراسم‌های عمومی توصیه می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی با تمام قدرت ادامه یابد و کوتاهی کردن در این زمینه می‌تواند نتایج منفی بسیاری را به همراه داشته باشد.

رحمانی با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های بزرگ نارنجی و شهرستان‌های کم جمعیت، زرد است، گفت: درخواست داریم مراسمات برگزار نشود؛ ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آرامستان‌های شهرستان‌ها به جز شهر قزوین وضعیت مطلوبی ندارد و امیدواریم تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

حجت‌السلام محمدجواد زهرایی نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: باتوجه به اینکه هم‌اکنون اجرای طرح غربالگری سیار انجام می‌شود، اجرای آن را می‌توانیم در سطح محلات افزایش دهیم. مهم‌ترین طرح اجرایی در هفته جاری، طرح به حساب حاج قاسم در راستای اجاره بهای مستاجرهاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی در شرایط موجود بیان کرد: نظر ما برای فعالیت این هیئت‌ها براساس نظر ستاد کروناست و براساس آن اقدام می‌کنیم؛ لذا باید جایگزین‌های مناسبی برای آن در حوزه فضاسازی شهری ایجاد شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان