۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، فرهنگی و ورزشی ممنوع است/ فقط پایه‌ نهم و دوازدهم اجازه برگزاری حضوری آزمون‌ها را دارند
کد خبر: ۳۴۷۰۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۸ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین:

برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، فرهنگی و ورزشی ممنوع است/ فقط پایه‌ نهم و دوازدهم اجازه برگزاری حضوری آزمون‌ها را دارند

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: در وضعیت نارنجی و زرد، برگزاری مراسم‌های آئینی امکان پذیر نیست و تمام برنامه‌ها ممنوع است و مراسم‌هایی که مستلزم تجمع باشد مجوزی به آن داده نمی‌شود‌.

برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، فرهنگی و ورزشی ممنوع است/ فقط پایه‌ نهم و دوازدهم اجازه برگزاری حضوری آزمون‌ها را دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی امروز(دوشنبه) در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مناسبت‌های متعددی از جمله دهه فاطمیه، روز ۹ دی و هفته بصیرت و سالروز شهادت سردار دل‌ها را پیش رو داریم که این مناسبت‌ها به عنوان سرمایه دینی و معنوی ما دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: البته نباید فراموش کنیم اولویت ما، حفظ جان مردم است که باید به آن توجه کنیم؛ ما از مهر تا دی ماه روزهای سختی را تجربه کردیم به گونه‌ای که آمار ۵۰۰فوتی در روز را در کشور مشاهده کردیم که امروز به کمک و همراهی مردم و لطف الهی شرایط مناسبی را شاهدیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: در آمار بستری‌ها، کاهش قابل توجهی را داریم و تعداد فوتی‌ها در چند روز گذشته صفر بوده؛ اما بسیار شکننده است و اطمینانی در این موضوع نیست.

وی اضافه کرد: شرایط استان قزوین ویژه است؛ چراکه چند استان از جمله مازندران، گیلان و زنجان به عنوان حادترین استان در جوار قزوین قرار دارد که بیشترین ترددها به این سه استان صورت می‌گیرد و نباید از این موضوع غفلت نکنیم.

این مقام مسئول گفت: طرح شهید سلیمانی تقریبا تکمیل کننده طرح مدیریت هوشمند است و بسیار اثرگذار و به عنوان ترمز شیوع کرونا بوده؛ امیدواریم این طرح با توان بیشتر ادامه داشته باشد.

آمار بستری‌های کرونا در قزوین روند کاهشی دارد

وی بیان کرد: در فصل سرما قرار داریم که این فصل مستعد شیوع ویروس بوده و شرایط زمانی بسیار خطرناک است، زیرا سرعت بالای شیوع کرونا را در این فصل داریم که می‌طلبد به آن توجه ویژه کرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین مطرح کرد: نباید بیش از اندازه به بازار و اقتصاد مردم فشار وارد شود و باید به گونه‌ای عمل کنیم که به پیک دیگری از کرونا مبتلا نشویم.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه بیمارستان‌های استان در حال پاک‌سازی بیماران کرونایی است، اگر شرایط موجود را مدیریت کنیم می‌توانیم از شرایط کرونایی به خوبی عبور کنیم.

حبیبی یادآور شد: براساس تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا، وضعیت نارنجی، زرد و قرمز هیچ تفاوتی با هم ندارند؛ برابر اعلام رنگ بندی در وضعیت نارنجی و زرد، برگزاری مراسم‌های آئینی امکان‌پذیر نیست و تمام برنامه‌ها ممنوع است و برنامه‌ای که مستلزم تجمع باشد مجوزی به آن داده نمی‌شود‌.

رستوران‌ها اجازه پذیرش مشتری را ندارند

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، فرهنگی و ورزشی در تمام وضعیت‌ها ممنوع است، لذا این شرایط در استان نیز صدق می‌کند.

وی اضافه کرد: در وضعیت قرمز و زرد و نارنجی، تمامی فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مدارس به صورت حضوری ممنوع و به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ درباره آزمون‌ها به جز پایه نهم و دوازدهم هیچ پایه و مقطعی اجازه برگزاری امتحانات به صورت حضوری را ندارد.

حبیبی تصریح کرد: ما حافظ جان مردم هستیم و امتحانات بقیه پایه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ باید شرایط موجود را مدیریت کنیم و مسئولیت سنگینی داریم.

وی عنوان کرد: در حوزه رستوران‌ها نیز اجازه فعالیت رستوران‌ها با حضور مشتری داده نشده است؛ از مسئولان درخواست داریم در هر جایگاهی که هستند برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان