۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بهره‌برداری از ۳۲۰پروژه میراث فرهنگی در کشور/ سند برنامه اقدام ملی گردشگری به‌زودی رونمایی می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۰۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۸ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قزوین خبرداد

بهره‌برداری از ۳۲۰پروژه میراث فرهنگی در کشور/ سند برنامه اقدام ملی گردشگری به‌زودی رونمایی می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی به زودی توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید که همه آنها کارهای بی‌نظیری بوده و بناهایی است که مردم به آن توجه زیادی دارند.

بهره‌برداری از ۳۲۰پروژه میراث فرهنگی در کشور/ سند برنامه اقدام ملی گردشگری به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ علی‌اصغر مونسان امروز(دوشنبه) در حاشیه بازدید از آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین در جمع خبرنگاران قزوین اظهار کرد: خوشحالم که فرصتی شد تا از استان تاریخی قزوین دیدار داشته و به مباحث مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بپردازیم.

وی افزود: از امامزاده حسین(ع) قزوین بازدید شد که بنای این امامزاده مربوط به دوره صفویه است که آسیب و ترک جدی دیده است و طرح مرمت این مکان یک کار واقعاً نمونه و سخت به لحاظ فنی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: در کارهای سازه‌ای مربوط به پروژه‌های روز چنین اتفاقاتی یک کار پیچیده و فنی به حساب می‌آید، در اماکن تاریخی که سازه‌ها به صورت آجری است و استفاده از تکنولوژی برای مرمت، کار بسیار پیچیده‌ای خواهد بود انصافا همکاران میراث فرهنگی استان زحمات زیادی کشیدند؛ البته باید از سازمان اوقاف نیز تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: ۳۲۰پروژه میراث فرهنگی به زودی توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید که همه آنها کارهای بی‌نظیری بوده و بناهایی است که مردم به آن توجه زیادی دارند.

آمار گردشگری کشور از هشت میلیون نفر عبور کرد

مونسان تصریح کرد: علی‌رغم بودجه بسیار کم و بی‌مهری بسیار زیادی که به میراث شده است، توانستیم از مشارکت مردمی کمک بگیریم و با واگذاری اماکنی که امکان واگذاری آن به مردم وجود داشت خوشبختانه توانستیم از ظرفیت مردمی استفاده کرده و بتوانیم بناهای تاریخی را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: در مجموع دو هزار پروژه‌ی در حال اجرا در کشور داریم و در بخش گردشگری نیز تا پیش از شیوع کرونا روند بسیار خوبی داشتیم؛ به طوریکه آمار گردشگری کشور از هشت میلیون نفر عبور کرد و سرعت رشد مناسبی داشت؛ این در حالی است که قبلا این آمار بین 4 میلیون و 600 تا 4 میلیون و 800 هزار نفر بود.

این مقام مسئول با اشاره به آسیب کرونا به بحث گردشگری جهان گفت: امیدواریم با تولید واکسن برای این بیماری و درمان آن سال آینده مجدد سال رونق گردشگری باشد.

وی عنوان کرد: 137هزار میلیارد تومان پروژه در کشور در حوزه گردشگری در حال اجرا داریم و 22 هزار میلیارد تومان پروژه در دولت دوازدهم تاکنون به اتمام رساندیم و هم اکنون 18 هتل در حال احداث است که دو هتل 5ستاره در استان قزوین احداث می‌شود.

مونسان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای محورهای جدید گردشگری ایجاد شده و غرب کشور پر از ظرفیت بود که به ظرفیت مقاصد گردشگری کشور اضافه شد؛ همچنین به جنوب کشور توجه ویژه‌ای کردیم و از اینکه گردشگری صرفاً به سمت شمال کشور باشد آن را به سمتی بردیم که تا توزیع یکنواخت گردشگری را در کشور شاهد باشیم.

وی یادآور شد: قزوین روزی فقط محل عبور و مرور مسافران بود که امیدواریم با زیرساخت‌هایی که صورت می‌گیرد تبدیل به مقصد گردشگری شود و با توجه به اینکه در کنار استان‌های پرجمعیت تهران و البرز قرار دارد بتواند مقصد مهم گردشگری برای بازار هدف پیرامون باشد.

طرح جامع گردشگری کشور به تصویب دولت رسید

مونسان تصریح کرد: طرح جامع گردشگری کشور خوشبختانه بعد از مدت‌ها کش و قوس به تصویب دولت رسید و برای تمام دستگاه‌های اجرایی احکام بسیار خوبی در این طرح دیده شده است.

وی عنوان کرد: سند برند ملی کشور آماده و رونمایی شد و نهایتاً به زودی سند برنامه اقدام ملی گردشگری آماده خواهد شد که رونق بسیار خوبی به گردشگری کشور خواهد داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان کرد: در بخش صنایع دستی خوشبختانه از ابتدای دولت دوازدهم طرحی با عنوان تجاری سازی شروع کردیم و در قالب این طرح تلاش شد تا روی برند سازی، طراحی‌های مبتنی بر سلیقه بازار مشتری و به روز کردن طرح‌ها کار شود.

وی در پایان تصریح کرد: روی ایجاد بازارهای جدید نیز کار و منجر به این شد که میزان صادرات صنایع دستی کشور به صورت رسمی و غیررسمی حدود ۶۰۰ میلیون دلار بود که رقم مناسبی است و به دنبال این هستیم که آن را به عدد یک میلیارد و در ادامه به دو میلیارد دلار برسانیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان