۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کلاف سردرگم عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و بلاتکلیفی کارکنان راه‌آهن/ با ۲۵سال سابقه دولت ما را به رسمیت نمی‌شناسد
کد خبر: ۳۴۷۰۵۷ نویسنده: کارکنان رسمی راه آهن ایران تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۸ ساعت: ۱۱:۴۴ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه جمعی از کارکنان رسمی راه‌آهن ایران با صبح قزوین اعلام شد

کلاف سردرگم عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و بلاتکلیفی کارکنان راه‌آهن/ با ۲۵سال سابقه دولت ما را به رسمیت نمی‌شناسد

جمعی از کارکنان رسمی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفتند: عدم اجرای ماده ۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اکنون ما کارکنان را با ۲۵ سال سابقه خدمت، دچار مشکل کرده است؛ به طوریکه هیچ کجا ما را به رسمیت نمی‌شناسند.

کلاف سردرگم عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و بلاتکلیفی کارکنان راه‌آهن/ با ۲۵سال سابقه دولت ما را به رسمیت نمی‌شناسد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از اواخر سال ۹۱ که شرکت راه‌آهن، سهام شرکت «بالاست» را از طریق فرابورس به گروه مالی بانک مسکن واگذار کرد، کارکنان رسمی این مجموعه با مشکل مواجه شده و با وجود پیگیری‌های انجام شده هنوز پاسخی دریافت نکردند.

همین امر موجب نارضایتی این افراد شده و در تماس با پایگاه خبری صبح قزوین و بیان مشکلات، خواستار پیگیری مسئولان جهت رفع مشکلات خود شدند.

جمعی از کارکنان رسمی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیگیر احقاق حقوق خود از این شرکت شده و اظهار کردند: از اواخر سال ۹۱ که شرکت راه‌آهن، سهام شرکت «بالاست» را که از شرکت‌های اقماری خودش بود را از طریق فرابورس به گروه مالی بانک مسکن واگذار کرد، ما به عنوان کارکنان رسمی این مجموعه دچار مشکل شده‌ایم.

آنها با بیان اینکه گروه مالی بانک مسکن به عنوان زیرمجموعه این بانک دولتی محسوب می‌شود، افزودند: به دنبال واگذاری این سهام، راه‌آهن تخلف انجام داده و قانون ۲۱ مدیریت خدمات کشوری را که باید قبل از واگذاری اعمال می‌کرد را برای کارکنان رسمی اجرا نکرده است.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ما را به رسمیت نمی‌شناسد

این کارکنان معترض بیان کردند: عدم اجرای ماده ۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اکنون کارکنان رسمی راه آهن جمهوری اسلامی را با ۲۵سال سابقه خدمت، دچار مشکل کرده به طوریکه هیچ کجا ما را به رسمیت نمی‌شناسند.

آنها ادامه دادند: گروه مالی بانک مسکن اعلام کرده که ما موظف به اجرای ضوابط خاصی هستیم و نمی‌توانیم شما را رسمی اعلام کنیم، از طرف دیگر شرکت راه‌آهن ما را کارمند رسمی خود نمی‌داند؛ لذا همه ما سردرگم و بلاتکلیف هستیم و نمی‌دانیم جزو کارمندان رسمی راه‌آهن یا گروه مالی بانک مسکن محسوب می‌شویم.

کارکنان رسمی راه‌آهن ایران اذعان داشتند: اکنون که ما برای بازنشستگی و اقدامات دیگر مراجعه می‌کنیم با ابهام و مشکل مواجه می‌شویم و سازمان بازنشستگی کشوری کارمندان ما بازنشسته نمی‌کند و در واقع مانند یک توپ فوتبال ما را به هم پاس‌کاری می‌کنند.

از سال ۹۱ هیچگونه مزایایی دریافت نکرده‌ایم

آنها گفتند: با وجود اینکه حکم‌های رسمی کشوری داریم و از طرفی کسورات بازنشستگی ما جزو کسورات کارمندان رسمی است، اما سازمان بازنشستگی اعلام کرده ما شما را به عنوان کارمند رسمی دولت نمی‌شناسیم چون ردیف بودجه شما حذف شده است.

کارکنان رسمی راه‌آهن ایران ابراز کردند: از اواخر سال ۹۱ ما ۴۵کارمند رسمی که ۲۰ نفر از جامعه ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان محسوب می‌شوند، به گروه مالی بانک مسکن واگذار شدیم اما تاکنون هیچ گونه مزایایی دریافت نکردیم و در واقع دولت روی ما خط کشیده است.

این کارکنان معترض عنوان کردند: برای حل این مشکل وکیل گرفتیم و حتی به دیوان عدالت اداری نیز مراجعه کردیم که این نهاد به برخی از کارکنان حکم داده است؛ اما متاسفانه طی تعاملی که بین دیوان عدالت اداری و راه آهن وجود دارد تمام حکم‌های ما در اجرای احکام نادیده گرفته می‌شود و دستمان به جایی بند نیست؛ حتی به نهاد مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز نامه ارسال کردیم اما به جوابی نرسیده‌ایم.

راه‌آهن تخلف انجام داده است

آنها اضافه کردند: سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که راه‌آهن تخلف انجام داده و باید قبل از واگذاری به گروه مالی بانک مسکن، ماده ۲۱ در سال ۹۱ اجرا می‌شد؛ لذا ما را به عنوان کارکنان خود به رسمیت نمی‌شناسد؛ چراکه معتقد است راه‌آهن تخلف انجام داده از طرفی چون راه‌آهن دولتی است زیر بار تخلفش نمی‌رود.

کارکنان رسمی راه‌آهن ایران در پایان گفتند: ما جزو سازمان خدمات کشوری محسوب می‌شویم که با آزمون استخدامی وارد کار شدیم و اکنون با بیش از ۲۵سال سابقه کار در شرف بازنشستگی هستیم که از سال ۹۱هیچ‌گونه مصوبات دولت به ما تعلق نگرفته است.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان