۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین خادمان آستان قدس رضوی با خانواده جانباز مسیحی دیدار کردند+ تصاویر
کد خبر: ۳۴۷۰۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۷ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت میلاد حضرت عیسی(ع)؛

خادمان آستان قدس رضوی با خانواده جانباز مسیحی دیدار کردند+ تصاویر

به مناسبت میلاد حضرت عیسی(ع) جمعی از خادمین و خادمیاران نمایندگی آستان قدس رضوی با خانواده جانباز مسیحی، رومیک تارویان هفتوانی دیدار کردند.

خادمان آستان قدس رضوی با خانواده جانباز مسیحی دیدار کردند+ تصاویر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ به مناسبت میلاد حضرت عیسی(ع) جمعی از خادمین و خادمیاران نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین با خانواده جانباز مسیحی قزوینی، «رومیک تارویان هفتوانی» دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌ااسلام شیخ محمد عباسی، امام جماعت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و حجت‌الاسلام علی ابیلی، امام جماعت مسجد مصلی باران و مسئول پایگاه فرهنگی شهید اسدالهی راه‌آهن و جمعی از خادمین نمایندگی آستان قدس حضور داشتند.

حجت السلام ابیلی در این دیدار اظهار کرد: همه ادیان برای ما مقدس هستند و ما در زیارتنامه وارث با اشاره به بند "السلام علیک یا وارث عیسی روح الله" اباعبدالله (ع) را در امتداد حضرت عیسی می‌دانیم و این پیامبر عالی مقام جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان دارد و بر این عقیده‌ایم که ایشان با حضرت مهدی (عج) رجعت خواهند کرد.

وی افزود: قرآن کریم در بیش از ۳۵ مورد از حضرت عیسی()ع با نام‌های کلمة الله، روح الله و عیسی بن مریم یاد کرده و هر بار در کنار نام این پیامبر بزرگ، نام مریم مادر گرانقدر ایشان را هم توصیف کرده است و آن بانو را با نام قانتین (فرمانبردار) توصیف کرده است.

امام جماعت مسجد مصلی باران در ادامه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره عیسی مسیح(ع) گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند اگر عیسی(ع) امروز در میان ما بود این حد از ظلم سردمداران ظالم جهانی را تحمل نمی‌کرد و تاب نمی‌آورد و از سفارشات انبیای الهی، دوری از کسانی است که می‌خواهند در مسیر بندگی و کمال جویی انسان مانع ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: دفاع مقدس امتحان بزرگی برای ایرانیان از هر دین و آیینی بود که با رشادت رزمندگان اجازه ندادیم یک وجب از خاک مقدس کشورمان به دست دشمن بیفتد و سراسر این سرزمین از دلیرمردانی همچون این جانباز فداکار می‌درخشد.

در ادامه رومیک تارویان هفتوانی که در بمباران شیمیایی سردشت به مقام جانبازی نائل آمده است با بیان خاطراتی از آن دوران، از حضور نمایندگان آستان قدس در کلیسای هریپسیمه مقدس تشکر کرد.

در پایان این مراسم که در کلیسای ارامنه هریپسیمه مقدس در خیابان خیام برگزار شد، از جانباز مسیحی، رومیک تارویان هفتوانی تقدیر شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان