۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین نقش پررنگ و تاثیرگذاری در برپایی مواکب اربعین دارد
کد خبر: ۳۴۷۰۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۷ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان اوقاف کشور:

قزوین نقش پررنگ و تاثیرگذاری در برپایی مواکب اربعین دارد

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: حضور استان قزوین در مواکب اربعین پررنگ است و بقاع متبرکه و همچنین موقوفات این استان بسیار پررنگ و تاثیرگذار در اربعین حضور دارند.

قزوین نقش پررنگ و تاثیرگذاری در برپایی مواکب اربعین دارد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ جلسه ویدیو کنفرانسی مدیران کل اوقاف و امورخیریه و روسای ستاد عتبات عالیات استان‌های کشور با ریاست سازمان‌های اوقاف و امورخیریه و عتبات عالیات کشور امروز(یکشنبه) به منظور تشریح و اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری فی مابین دو سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در این جلسه ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار سازمان عتبات عالیات، اظهار کرد: همانطور که در کشور سازمان اوقاف و امور خیریه مسئول مجمع ستاد عتبات عالیات است؛ خواستاریم که در استان‌ها نیز این مراوده اجرایی شود و در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی عتبات عالیات، ادارات اوقاف و امورخیریه استان‌ها هم دخیل باشند .

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین به موقوفات استان در عراق اشاره کرد و گفت: قزوین یکی از استان‌هایی است که موقوفات قابل توجهی در کشور عراق دارد به عنوان مثال موقوفه‌ای در شارع الرسول در مجاورت حرم حضرت علی(ع) و کنار صحن حضرت زهرا(س) وجود دارد که سال‌هاست پیگیر وضعیت آن شدیم ولی همچنان بلاتکلیف باقی مانده است، لذا امیدواریم با مساعدت و همکاری ستاد عتبات این بلاتکلیفی از بین برود.

در ادامه مهدی طاهرخانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: برابر تفاهم نامه کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، ضمن بومی سازی آن سعی در همکاری‌های لازم برای اجرایی کردن تفاهم نامه در چارچوب تفاهم مندرج شده در آن را داریم.

حجت الاسلام مهدی خاموشی هم در این جلسه ضمن بیان خدمات مواکب استان قزوین اظهار کرد: حضور استان قزوین در مواکب اربعین پررنگ است و بقاع متبرکه و همچنین موقوفات این استان بسیار پررنگ و تاثیرگذار در اربعین حضور دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در ادامه در پاسخ به درخواست مدیرکل اوقاف استان در خصوص دخیل بودن ادارات کل اوقاف استان‌ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های ستادهای عتبات استانی تصریح کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه در سطح کلان خود دال بر این تصمیم دارد که ادارات کل با اجرایی کردن تفاهم نامه هم در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دخیل باشند و امیدواریم شاهد همکاری موثر فی مابین مطلوب در سطح استان‌ها باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان