۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین باید آثار فاخر برای شهدای مقاومت تولید شود/ حضور میلیونی در تشییع شهید سلیمانی نشان از انسجام ملی داشت
کد خبر: ۳۴۷۰۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۷ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول سینمای جوان قزوین:

باید آثار فاخر برای شهدای مقاومت تولید شود/ حضور میلیونی در تشییع شهید سلیمانی نشان از انسجام ملی داشت

مسئول سینمای جوان قزوین گفت: سردار سلیمانی دستاوردهای ارزشمندی برای ما داشتند و در بُعد داخلی انسجامی که با محوریت او ایجاد شد بسیار ارزشمند بود.

باید آثار فاخر برای شهدای مقاومت تولید شود/ حضور میلیونی در تشییع شهید سلیمانی نشان از انسجام ملی داشت

محسن آقالر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با اشاره به اینکه سردار دل‌ها بهترین لقب برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: تمام ملت ایران در شهادت سردار سلیمانی متاثر شدند و ازسویی هم یک همیت و یک‌رنگی ایجاد شد به طوری که از تمامی اقشار جامعه برای تشییع پیکر این شهید بزرگوار حضور پیدا کرده بودند.

وی با بیان اینکه بهترین نوع پایان برای یک مجاهد و یک انقلابی، شهادت است، افزود: سردار سلیمانی دستاوردهای ارزشمندی برای ما داشتند و در بُعد داخلی انسجامی که با محوریت او ایجاد شد بسیار ارزشمند بود.

مسئول سینمای جوان قزوین ابراز کرد: در بُعد بین‌المللی هم با شهادت سردار سلیمانی نه تنها راه و رسم این شهید بزرگوار مسکوت نماند بلکه باعث شد بسیاری از وجدان‌های خفته که نسبت به او شناختی نداشتند آگاه شوند و جریان مقاومت پویاتر شد.

اخلاص و شجاعت سردار سلیمانی موجب محبوبیتش در جامعه شد

این مقام مسئول بیان کرد: خلوص و شجاعتی که سردار شهید سلیمانی داشتند موجب محبوبیت و مقبولیت در بین تمامی اقشار جامعه شده بود و این ویژگی‌ها در حاج قاسم بسیار مشهود بود اما متاسفانه این نوع خلوص در جامعه بحران‌زده امروز کمتر از مسئولین مشاهده می‌کنیم.

آقالر تاکید کرد: خوشبختانه در ایران چهره‌های ارزشمندی همچون سردار شهید سلیمانی، اسطوره‌ها و الگوهای بسیاری در زمینه مقاومت، فرهنگ و هنر و هم در زمینه‌های علمی در تمام قرون و اعصار داریم.

وی اذعان کرد: باتوجه به اینکه سینما رابطه مستقیمی با بودجه دارد و مستلزم هزینه‌های زیادی است لذا معتقدم در بخشی از بودجه‌های فرهنگی ما این آسیب وجود دارد که صرف برنامه‌ها و اتفاقاتی می‌شود که ماندگاری ندارد و در گذر ایام به فراموشی سپرده می‌شود از این رو باید برای آثار فاخر و ماندگار هزینه شود.

مسئول سینمای جوان قزوین با اشاره به زنده نگهداشتن راه و یاد سردار شهید سلیمانی، عنوان کرد: ساخت آثار فاخر در بزرگداشت و زنده نگهداشتن یاد شهدا یک عزم و همت جمعی می‌طلبد و قطعا کمک نهادهای فرهنگی می‌تواند راهگشا باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز در جهت حفظ راه و خون شهدا می‌توان در عرصه جهاد و مبارزه با تهاجم فرهنگی و دفاع از ارزش‌ها می‌توان تلاش کرد؛ وظیفه همه ما این است که راه شهدا، مقاومت و آرمان‌هایشان را پاس بداریم و عاملان شهادت سردار سلیمانی باید به سزای اعملشان برسند.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان