۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مردم‌داری، ویژگی بارز سردار سلیمانی بود/ برخی شعار ولایت می‌دهند اما براساس منافع امریکا گام برمی‌دارند
کد خبر: ۳۴۷۰۲۰ نویسنده: محمد امیدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۷ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

استاد دانشگاه در مصاحبه با صبح قزوین:

مردم‌داری، ویژگی بارز سردار سلیمانی بود/ برخی شعار ولایت می‌دهند اما براساس منافع امریکا گام برمی‌دارند

استاد دانشگاه گفت: اگر رهبری فرمانی را صادر می‌کردند، سردار سلیمانی به یک اشاره آن را متوجه می‌شد؛ همه این مباحث حکایت از شناخت ایشان از ولایت دارد؛ امروز مشاهده می‌کنیم‌ که بعضی‌ها شعار ولایت می‌دهند اما براساس منافع امریکا گام برمی‌دارند.

مردم‌داری، ویژگی بارز سردار سلیمانی بود/ برخی شعار ولایت می‌دهند اما براساس منافع امریکا گام برمی‌دارند

محمد امیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی در زمان انقلاب یک نیروی مجاهد و ایثارگر بود؛ این فرمانده بر دل‌ها حکومت می‌کرد و در هر صحنه‌ای که انقلاب نیاز داشت، حاضر بود.

وی افزود: برای سردار سلیمانی خود مطرح نبود به همین دلیل زمانی که احساس شد جهان اسلام و به ویژه کشورهای محور مقاومت مورد هجمه ارتش نیابتی استکبار جهانی قرار گرفته است، ایثارگرانه وارد میدان شد؛ زیرا برای او اسلام و مردم مطرح بود‌.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: سردار سلیمانی قبل از اینکه به شهادت برسد، شهید زنده بود، زیرا کسانی به شهادت می‌رسند که در حین حیات، شهید هستند.

شناخت عمیق شهید سلیمانی از ولایت

امیدی درباره دیگر ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی گفت: سردار وارد جریانات داخلی نمی‌شد؛ یعنی اگر ما خط امام و رهبری را به صورت یک راه باریک ببینیم آن شهید بزرگوار به صورت یک اتوبان می‌دید؛ در واقع بعضی‌ها فقط شعار ذوب ولایت سر می‌دهند اما سردار واقعا در ولایت ذوب بود‌.

وی ابراز کرد: اگر رهبری فرمانی را صادر می‌کردند، سردار سلیمانی به یک اشاره آن را متوجه می‌شد و با تمام قوا فرمان را اجرایی می‌کرد؛ همه این مباحث حکایت از شناخت ایشان از ولایت دارد؛ امروز مشاهده می‌کنیم‌ که بعضی‌ها شعار ولایت می‌دهند اما براساس منافع امریکا گام برمی‌دارند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مردم‌داری شهید سلیمانی را می‌توان از حضورش در صحنه‌هایی همچون سیل، دفاع از حرم و راهپیمایی اربعین متوجه شد؛ سردار همیشه برای رفاه مردم قدم برمی‌داشت؛ درحالیکه تنها به دولت اتکا نداشت و از فرصت‌هایی که خود ایجاد کرده بود و از راهی که امام و رهبر باز کرده بودند، رفت و به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

مردم‌داری ویژگی بارز سردار سلیمانی

شهید سلیمانی الگویی برای همه مردم جهان وی تصریح کرد: بعضا در صحنه دانشگاه می‌بینم دانشجویان از نداشتن الگو گلایه می‌کنند؛ یا برخی سلبریتی‌ها و ورزشکاران را الگوی خود قرار می‌دهند، درصورتیکه سردار الگوی بزرگی برای همه نسل‌هاست.

امیدی اضافه کرد: در واقع سردار سلیمانی یک معیار و مقیاس برای همه است تا خود را با او بسنجند؛ استقبال عظیمی که از مراسم تشییع جنازه این سردار شد حکایت از آن دارد که می‌توان از این الگو استفاده کرد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نه تنها مسلمان‌ها و ایرانیان بلکه دیگران نیز می‌توانند از سردار سلیمانی الگو برداری کنند؛ چندی پیش مطلبی از یکی از فرماندهان نظامی روسیه خواندم که گفته بود "من نیم ساعت با سردار سلیمانی ملاقات داشتم و هرگز نمی‌توانم ایشان را فراموش کنم"؛ حتی من دیدم در ایتالیا پر از عکس‌های سردار بود.

وی افزود: نه تنها در عرصه جنگ سخت، بلکه در نبرد فرهنگی که با آن مواجه شدیم از شخصیت و منش سردار سلیمانی می‌توان استفاده کرد؛ یا در بحث اقتصاد ایشان استفاده از فرصت‌هایی که در جهان اسلام بود توانست جریان مقاومت را سربلند کند.

جوانان ادامه دهندگان راه شهید سلیمانی

امیدی گفت: سردار سلیمانی از یادگاران دفاع مقدس بود و در آن‌مقطع نیز نقش اصلی را داشت؛ همچنین نقش لشکر ثارالله و فرماندهی او در فتح فاو که تاثیر مهمی در شکست صدام داشت انکار نشدنی است؛ بعد از آن نیز سردار همان شیوه و روحیه ایثار و فداکاری را حفظ کرد؛ امروز این روحیه را کمتر در مسئولین مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: حضور مردم در عرصه، بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب و اعلام برائت از کفار و مشرکین یک‌گوشمالی برای دشمن بود؛ دشمنان هرگز فکر نمی‌کردند با وجود تبلیغات زیادی که وجود داشت، مردم حضور پررنگی در تشییع جنازه سردار داشته باشند.

امیدی عنوان کرد: همچنین بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار یک کشور، پایگاه امریکایی را مورد هدف قرار داد و آن کشور جمهوری اسلامی ایران بود؛ اما واقعیت این است که حتی اگر همه مسئولان امریکایی را نیز بکشیم، نمی‌توانند هم ردیف ایشان بشوند.

وی در پایان بیان کرد: مردم نباید بگذارند روش و منش سردار در عرصه‌های مختلف فراموش شود؛ یادواره‌هایی که برگزار می‌شود؛ فعال شدن مکتب شهید سلیمانی و یا طرح شهید سلیمانی در دوران کرونا که همه گروه‌ها را به دور خود جمع کرد، حرکت‌های خوبی است که در جامعه صورت می‌گیرد؛ اما جوانان باید راه شهید سلیمانی را ادامه بدهند برای اینکه امروز الگوی ایشان کارساز خواهد بود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان