۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امتحانات نوبت اول در کلیه مدارس مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۰۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۶ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

امتحانات نوبت اول در کلیه مدارس مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برگزاری آزمون‌ها در نوبت اول به صورت غیرحضوری خواهد بود؛ اما با توجه به اینکه برخی از دروس به عنوان دروس هدف شناخته شده است؛ لذا در این زمینه هم با تصمیم شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان عمل خواهد شد.

امتحانات نوبت اول در کلیه مدارس مجازی برگزار می‌شود

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در بحث تعلیم و تعلم اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری همه امور را به مدارس و شورای مدارس تفویض اختیار کردیم بنابراین در مدارس مختلف ممکن است دانش‌آموزان احساس کنند که تصمیمات متفاوتی اتخاذ شده است.

وی افزود: بنابراین به‌تبع تصمیماتی که در انجمن اولیا و مربیان و شورای معلمان و شورای مدرسه اتخاذ شده در مورد چگونگی مدیریت کلاس‌ها تصمیم‌گیری می‌شود و همه این برنامه ریزی‌ها با این هدف صورت می‌گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: شبکه شادی که امروز معلمان از آن استفاده می‌کنند نسبت به نسخه اول آن که در اردیبهشت ماه رونمایی شد بسیار متفاوت است و قابلیت‌های بیشتری دارد.

وی با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه‌ای و اطراف استان در بحث اینترنت گفت: بخشی از این مشکلات همچنان پابرجاست اما در حوزه تامین زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام شد؛ به طوریکه میزان مشکلات نسبت به چند ماه گذشته به مراتب کمتر است.

سلامت دانش‌آموزان در اولویت آموزش و پرورش است

وی بیان کرد: در همه استان امتحانات نوبت اول به صورت مجازی برگزار می‌شود مگر در مناطقی که امکان برگزاری آزمون به صورت مجازی وجود نداشته باشد؛ بنابراین شیوه برگزاری امتحانات در روستاها و مناطقی که با مشکل اینترنتی مواجه هستند به صورت حضوری خواهد بود.

اصغری عنوان کرد: آزمون نوبت اول دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی هم به همت مدیران مناطق و راهبران آموزشی، در نزدیک‌ترین مدرسه در روستا یا روستای همجوار به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر در جایی امکان برگزاری امتحانات به صورت مجازی وجود داشته باشد آزمون نوبت اول مجازی برگزار می‌شود مگر در برخی از دروس خاص که شرایط متفاوت است به طور مثال درس خواندن و نوشتن در پایه اول و دوم، آزمون عملکردی دارد یا در هنرستان‌ها آزمون‌های عملی وجود دارد که الزاماً باید با حضور دانش‌آموز‌ هنرآموز و هنرجو در کارگاه انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان در اولویت آموزش و پرورش است؛ اضافه کرد: بر این اساس در مدارسی که آزمون‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود حتماً رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هماهنگی مسئولان محلی لحاظ خواهد شد.

وی ابراز کرد: برگزاری آزمون‌ها در نوبت اول به صورت غیرحضوری خواهد بود اما با توجه به اینکه برخی از دروس به عنوان دروس هدف شناخته شده است؛ لذا در این زمینه هم با تصمیم شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان عمل خواهد شد.

وی در پایان گفت: آن چیزی که مهم است برقراری تعامل سازنده بین اولیا و معلمان است و معلمان نیز به جهت اهمیت ارتباط با والدین نسبت به این امر حساس هستند؛ چراکه همه همت ما ایجاد همدلی و هم‌افزایی با اولیا و دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان