۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مردم انقلابی قزوین برای مقابله با فتنه همواره پای کار هستند/قرآن مسیحیان را بهترین دوستان مسلمانان معرفی می‌کند
کد خبر: ۳۴۶۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۵ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مردم انقلابی قزوین برای مقابله با فتنه همواره پای کار هستند/قرآن مسیحیان را بهترین دوستان مسلمانان معرفی می‌کند

امام جمعه قزوین گفت: قرآن می‌خواهد ما دنیا را در تقابل مستضعفان و مستکبران ببینیم، قرآن می‌گوید یهودیان و حامیان آنها خطرناکترین دشمنان شما هستند، اما مسیحیان بهترین دوستان شما هستند زیرا اهل عبادت و بندگی هستند و مستکبر نیستند.

مردم انقلابی قزوین برای مقابله با فتنه همواره پای کار هستند/قرآن مسیحیان را بهترین دوستان مسلمانان معرفی می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌ها و مناسبت‌ها از سوی اسلام تصحیح و اصلاح شده و به آنها محتوا بخشیده شده است، یکی از این موضوعات برنامه بیداری شب است‌.

وی تصریح کرد: در سوره آل عمران خدای متعال درباره پیروان کتاب‌های آسمانی، از تقابل بین راسخینِ در راه دین، علم، منافقان و مخالفان دین، از تقابل معتقدان به روز قیامت و منکران این روز، از مومنان به خدا و مشرکان، زندگی هوشمندانه در دنیا و زندگی خسارت‌بار در دنیا و در نهایت درباره بهشتیان و جهنمیان صحبت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در ادامه سوره آل عمران می‌خوانیم خدای متعال می‌فرماید، می‌خواهید بگویم چه کسانی کار درست را انجام می‌دهند؟ آنهایی که تقوای الهی داشتند و به روز قیامت ایمان داشتند، اینها اهل بهشت خواهند بود.

مومنان اهل صبر در برابر ناملایمات هستند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه استغفار در نیمه شب جزو تأکیدات خدا در سوره آل عمران است، عنوان کرد: در این سوره می‌خوانیم مومنان در پیشگاه خدا می‌گویند ما به تو ایمان آوردیم و از تو می‌خواهیم این گناهان و عامل سنگینی دل‌ها را از ما دور کنی. گناهانی که ما را از نشاط دینی و ایمانی دور کرده، از سر راه ما بردار تا به تو نزدیک شویم و ما را از عذاب خود دور کن.

وی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید گروهی که در مقابل کافران و منافقین قرار دارند صابرین هستند و ناملایمات روزگار آنها را از آخرت، قیامت، ایمان و استقامت باز نمی‌دارد و در هر شرایطی پیرو سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند.

عابدینی عنوان کرد: یک ویژگی دیگر بندگان مومن خدا این است که اهل صدق و راستی هستند و از نفاق و دو رویی دوری کرده و اهل قنوت و گفت‌وگو با خدا هستند؛ باید یاد بگیریم که خواسته‌های ما از خدا، بزرگ و با ارزش باشد بنابراین محتوای قنوت را از قرآن بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: قرآن می‌گوید عده ای از قنوت خود دنیا، مال و ثروت می‌خواهند این عده در روز قیامت دست خالی هستند، اما مومنان در قنوت خود از خدای متعال در دنیا حسنه و در قیامت هم حسنه می‌خواهند و از حلال دنیا می‌خواهند و به دنبال خوبی‌ها هستند و هرچه خدا می‌پسندد می‌خواهند.

مسیحیان امروز از تفکر ما درباره مسیحیت بی اطلاعند

وی افزود: احیاکنندگان شب، اهل انفاق هستند و نمی‌توانند گرسنگی اطرافیان خود را تحمل کنند، این شب زنده‌داران اهل استغفار سحرگاهان هستند و با این راز و نیاز در شب از عاقبت بخیری در دنیا و آخرت بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: مومنان کسانی هستند که از فرصت شب به بهترین نحو استفاده می‌کنند، همه شب‌ها بستر راز و نیاز و‌ مناجات است و اگر توفیق خواندن نمازشب نداشتیم، در طول روز به واسطه برکات این نماز، حتما قضای آن را به جای بیاوریم.

عابدینی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید هرکس وقتی به نماز وتر قیام کند، در قنوت نماز وتر ۷۰ مرتبه استغفار کند و در این کار یکسال مداومت کند و در روز از گناه دوری کند، خداوند اسم وی را جزو مستغفرین «بِالأسْحَارِ» ثبت و ضبط می‌کند و بهشت بر او واجب می‌شود و خدا غفران و مغفرت خود را شامل حال او می‌کند.

وی بیان کرد: زمانی که ما ورود به استغفار می‌کنیم یعنی از صبح فردا نباید به سمت گناه، ظلم، غیبت، بدرفتاری و تهمت برویم؛ هر استغفاری که می‌کنیم یعنی فردای خود را اصلاح کرده ایم. هرچه در روز موفقیت داریم مرهون راز و نیاز شبانه ماست و برای درخواست خوبی‌ها باید مجوز آن را شبانه از خدا دریافت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) عنوان کرد: قرآن کریم در سوره ال عمران و سوره مریم گویا فضای گفت‌وگو درباره حضرت مسیح(ع) را چراغانی کرده است. در سوره ال عمران بخشی درباره عظمت حضرت مریم و تولد حضرت مسیح صحبت کرده و از زیبایی‌ها این دو بزرگوار گفته شده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: متاسفانه امروز مسیحیان به صورت کامل از نوع تفکر ما درباره حضرت مسیح اطلاع ندارند و اگر آگاهی کامل داشتند از متون دینی ما برای شناخت حضرت مریم و مسیح بیشتر استفاده می‌کردند.

در فتنه، امنیت و جان و مال و اقتصاد مردم به خطر می‌افتد

وی گفت: ما هیچ پیامبری را نداریم که اهل جنگ باشد؛ همه پیامبران برای ایجاد صلح و ارامش بپا خواستند اما وقتی کسانی امنیت و ارامش مردم را به خطر می‌اندازند و فتنه انگیزی می‌کنند درمقابل آنها باید ایستاد این معنایش جنگ نیست بلکه جلوگیری از فتنه است.

عابدینی عنوان کرد: در قرآن کریم در بسیاری از آیات درباره حضرت مسیح(ع) صحبت شده در سوره صف از ایشان یاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت‌های تقویمی اظهار کرد: کشتار مردم قزوین در هفتم دی توسط رژیم سفاک پهلوی در سال ۵۷ داشتیم که خدمت خانواده‌های این عزیزان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مناسبت بعدی ۹ دی ماه است که در این ایام نهم دی ماه که روز بصیرت و روز میثاق با امامت و امت و رهبری است، مردم فهمیدند فتنه از قتل شدیدتر و بدتر و بزرگتر و آثار مخربی آن بسیار بیشتر است.

امام جمعه قزوین افزود: دامنه فتنه از کشتار گسترده‌تر است ما با مشاهده فتنه داخلی و فتنه داعش به این جمله رسیدیم که در فتنه امنیت و اقتصاد و جان مردم به خطر می‌افتد و کشتار هم رخ می‌دهد یعنی فتنه از قتل بزرگتر و بدتر است.

عابدینی عنوان کرد: کشتارهایی که در عراق و سوریه رخ داد به خوبی این موضوع را نشان داد که باید فتنه انگیزان از میان برداشته شوند تا فتنه تمام شود.

باید خودی و غیرخودی را به خوبی بشناسیم

مردم انقلابی قزوین برای مقابله با فتنه علاوه بر ۹ دی، در هشتم دی ماه سال ۸۸ قیام کردند، امیدوارم امسال هم بتوانیم برای مقابله با فتنه وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم. همیشه فتنه به اشکال مختلف وجود دارد بنابراین ما باید بصیرت و مطالعه داشته باشیم و فرق بین دوست و دشمن را تشخیص دهیم.

وی بیان کرد: ما باید بدانیم که خودی و غیرخودی داریم چون دشمن با القای سخنان نادرست به دنبال ایجاد فتنه است، دشمن به دنبال عوض کردن جلاد و مظلوم است تا از خاصیت مجاهد بودن و بصیرت داشتن سقوط کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: قرآن می‌خواهد ما دنیا را در تقابل مستضعفان و مستکبران ببینیم، قرآن می‌گوید یهودیان و حامیان آنها خطرناکترین دشمنان شما هستند، اما مسیحیان بهترین دوستان شما هستند زیرا اهل عبادت و بندگی هستند و مستکبر نیستند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: شروع ایام فاطمیه را در این ایام داریم که همزمان با سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام قاسم سلیمانی است و از خدای متعال می‌خواهیم که توفیق دهد برنامه‌های این ایام را بتوانیم به خوبی اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: باید رعایت بهداشت و پروتکل‌ها را با جدیت بیشتر انجام دهیم تا این بلا از ما دور شده و بتوانیم محافل قرآنی و دینی خود را برگزار کنیم.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان