۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عملیات کربلای۴ منجر به متلاشی شدن ماشین جنگی صدام شد
کد خبر: ۳۴۶۹۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۵ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح:

عملیات کربلای۴ منجر به متلاشی شدن ماشین جنگی صدام شد

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح‌ گفت: در واقع پایه عملیات کربلای پنج و آستانه این عملیات که منجر به متلاشی شدن ماشین جنگی صدام و مشخص شدن سرنوشت جنگ شد عملیات کربلای چهار بود.

عملیات کربلای۴ منجر به متلاشی شدن ماشین جنگی صدام شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سردار عبدالله عراقی در یادواره بزرگداشت سالروز عملیات کربلای چهار که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: چهارم دی ماه مصادف است با سالروز عملیات کربلای چهار که شهدای گرانقدر استان قزوین به عنوان یک تیپ در لشکر هشت نجف اشرف در خدمت شهید بزرگوار حاج احمد کاظمی عملیات انجام ‌دادند.

وی افزود: ما سه گردان را در قالب این تیپ که به عنوان قمر بنی هاشم(ع) مطرح بود آماده‌سازی کردیم؛ همه تجهیزات لازم آماده شد؛ اما چون نوع تاکتیک این عملیات در عملیات والفجر هشت به کار گرفته شده بود؛ مقداری برای دشمن تکراری بوده و دشمن آمادگی‌های بیشتری را بدون اینکه ما متوجه آن شویم ایجاد کرده بود.

سه گردانی که شهدای زیادی تقدیم کردند

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگرچه سنگرها به ظاهر متروکه بود اما پشت آن سنگرهای بتنی، راهروهای مستحکم، انبارهای مهمات و ساختمان‌هایی برای استراحت نیروهای عراقی طراحی شده بود.

وی بیان کرد: عملیات وقتی شروع شد ما سه گردان آماده به نام‌ گردان حضرت رسول(ص) به فرماندهی حاج احمد الله‌یاری، گردان امام رضا(ع) به فرماندهی شهید اکبری رضایی و گردان حضرت زهرا(س) به فرماندهی مرحوم رحمت الله نبی داشتیم که این گردان‌ها شهدای زیادی را تقدیم نظام کردند؛ اما بعضا سوال می‌شود که اگر آنجا لو رفته بود چرا این عملیات انجام شد.

عملیات‌ها همیشه موفق نیست

عراقی تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد که عملیات‌ها صددرصد پیروز باشند؛ هر عملیاتی به یک نوع طراحی و در اجرا به نحوی دیگر اجرا می‌شود؛ بعضی عملیات‌ها صددرصد موفق بوده و بعضی از آنها مانند عملیات بیت المقدس و فتح المبین موفقیت بالای صددرصد دارند.

وی ابراز کرد: کربلای چهار از جمله عملیات‌هایی بود که در آن مشکلاتی داشتیم؛ بمبارانی که دشمن شبانه انجام داد برای ما بی‌سابقه بود، منورهایی زدند که همه جا مثل روز روشن شد و اجازه ندادند غواصان ما وارد سمتی دیگر شوند.

کربلای پنج یک عملیات بی‌سابقه در دوران دفاع مقدس بود

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: باتوجه به همه این موارد گردان حضرت رسول(ص) توانست بخشی از زمین و سرپل را در آن سوی منطقه بگیرد منتها دشمن اجازه نداد الحاق حاصل شود.

وی در پایان‌ گفت: در واقع پایه عملیات کربلای پنج و آستانه این عملیات که منجر به متلاشی شدن ماشین جنگی صدام و مشخص شدن سرنوشت جنگ شد عملیات کربلای چهار بود؛ زیرا در عملیات کربلای پنج توانستیم ظرف مدت دوهفته پایه کار را آماده و عملیات را انجام دهیم که این امر در طول هشت سال دفاع مقدس بی‌سابقه بود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان