۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین راهپیمایی میلیونی اربعین از آثار به جامانده از شهید سلیمانی است/ این سردار بزرگ شعائر الهی را باعظمت مطرح می‌کرد
کد خبر: ۳۴۶۹۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۴ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

راهپیمایی میلیونی اربعین از آثار به جامانده از شهید سلیمانی است/ این سردار بزرگ شعائر الهی را باعظمت مطرح می‌کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: سردار سلیمانی شعائر الهی را با عظمت مطرح کرد که راهپیمایی میلیونی اربعین از آثار به جامانده از این شهید بزرگوار است؛ کاری که شاید هیچکدام از ما تصور نمی‌کردیم اتفاق بیافتد، لذا این بصیرتی بود که در شهید سلیمانی وجود داشت.

راهپیمایی میلیونی اربعین از آثار به جامانده از شهید سلیمانی است/ این سردار بزرگ شعائر الهی را باعظمت مطرح می‌کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(پنج شنبه) در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم نهم دی ماه قزوین با اشاره به واقعه هفت دی در قزوین اظهار کرد: در آن ایام به راحتی خون مردم را می‌ریختند و دستگیر می‌کردند؛ شهید انصاری برای یک اعلامیه به زندان رفت و پیکرش طوری دفن شد که خانواده‌اش هم مطلع نشدند مزارش کجاست.

وی افزود: اکنون درباره 9دی صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم هفت دی قزوین را نادیده بگیریم و نمی‌توانیم این سلسله حماسه آفرینی‌های تاریخ این مرز و بوم را نبینیم، چراکه همه این مواقع به یکدیگر متصل هستند.

امام جمعه قزوین با اشاره به نکات قرآنی تصریح کرد: یک مطلب این است که مقام معظم رهبری فرمودند: خداوند 9دی را به نتیجه رساند و این جمله مشابه جمله‌ای است که امام(ره) فرمود: خدا خرمشهر را آزاد کرد. درباره کرونا هم تاکید داریم که خدا باید این بلا را از میان بردارد، اگر حواسمان به این نکته نباشد به هدف مطلوب نخواهیم رسید.

در ۹ دی خداوند عظمت اسلام را به همه نشان داد

عابدینی با بیان اینکه در همه زمینه‌ها خداوند است که کارها را درست می‌کند، ابراز کرد: سردار سلیمانی برای خدا قیام کرد و جانش را در این راه گذاشت چون با خدا معامله کرده بود؛ وقتی معامله صادقانه شد خداوند به اندازی در کلام و اراده و وجود شهید سلیمانی نفوذ کرد که دیگر امریکا را مانند عده ای، بزرگ ندید و توانست بگوید که "آقای ترامپ قمارباز من حریف تو هستم..." و در نهایت تاثیر خودش را هم گذاشت.

وی بیان کرد: در 9دی هم خداوند عظمت و پیروزی اسلام و انقلابیون را نشان داد؛ دشمنان چاره‌جویی و نقشه‌کشی کردند و خداوند هم نقشه کشید اما نقشه‌های دشمنان نقش برآب شد؛ یعنی یک تهدید جدی تبدیل به یک فرصت معنوی استحکام بخش به نظام و مستحکم شدن محبت آدم‌ها در کشور تبدیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: 9دی که روز بصیرت نامیده شده به این معنی است که تمام زندگی ما باید عطش بصیرت داشته باشد؛ متاسفانه برخی افراد تمام عمر خود را بدون بصیرت و فهم زندگی کردند و حقیقت عالم را نمی‌بینند و متوجه نمی‌شوند که مرگ چیست، قرآن و وعده‌ها و محبت خداوند را درنمی‌یا‌بند لذا لذت واقعی زندگی را نمی‌چشند.

خداوند بصبرت را روزی سردار سلیمانی کرده بود

امام جمعه قزوین افزود: خداوند تمام امکانات بصیرت و فهم را در اختیار انسان قرار داده است، اما زمانی که از آن‌ها غافل می‌شود در آیات قرآن کریم از این افراد به عنوان چهارپایان و غافلان یاد می‌کند یعنی ذاکر نیستند و با قرآن سروکار ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید در دهه بصیرت خواسته خداوند را اجرا کنیم و باید ببینیم ما چه سهمی در بصیرت افزایی و نزدیک شدن دل‌ها در سایه قرآن داریم؛ باید بصیرت قرآنی را دریابیم.

وی با اشاره به آیه ۲۰۱سوره اعراف اظهار کرد: کسانی که اهل تقوا می‌شوند، شیطان درصدد این است که چگونه و با چه ابزاری می‌تواند این افراد را در دام بیندازد و ضعف‌های افراد را نشانه می‌گیرد تا در آن‌ها نفوذ کند. قرآن می‌فرماید که کسانی که تقوا دارند دست رد به سینه شیطان می‌زنند که امام راحل در شناخت منافقین زمان این گونه عمل می‌کردند.

عابدینی با اشاره به اینکه نماز و ذکر نور تقوا را در دل‌ها روشن می‌کند، عنوان کرد: کسانی که به تقوا دست یابند مسائلی که دیگران نمی‌‎فهمند را درک می‌کنند که درواقع تفسیر شخصیتی مانند شهید سردار سلیمانی است، چون خداوند بصیرت و نفوذ را روزی این شهید بزرگوار کرده بود.

خداوند محبت سردار سلیمانی را به دل‌ها انداخت

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تقوای خود را آزمایش کنیم باید ببینیم که چه میزان انگیزه داریم که پرچم اسلام برافراشته باشد و در کشورهای اسلامی در مقابل استکبار جهانی می‌ایستیم؛ وقتی حضور ایران در سوریه زیر سوال می‌رود درواقع این معنی را دارد که نسبت به برافراشته شدن پرچم اسلام بی‌تفاوت باشیم لذا حفظ شعائر دینی اهمیت بالایی دارد.

وی یادآور شد: عده‌ای به فرمان شیطان به دنبال بدی‌ها هستند؛ سردار سلیمانی شعائر الهی را با عظمت مطرح کرد که راهپیمایی میلیونی اربعین از آثار به جامانده از این شهید بزرگوار است؛ کاری که شاید هیچکدام از ما تصور نمی‌کردیم اتفاق بیافتد، لذا این بصیرتی بود که در شهید سلیمانی وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: خداوند هم عظمت به شهید سلیمانی عطا کرد و محبتش را در دل‌ها انداخت؛ در مقابل هم متکدیان غرب و امریکا را نشان داد که جز ذلت و بی‌وفایی و عوامل دشمن شدن برای تخریب ارزش‌های انقلابی و نادیده گرفتن خواسته ملت و تخریب آزادی ملت نداشتند که در برگه‌های زندگی آن‌ها دیده می‌شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان