۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴.۵ تُن انواع مواد مخدر در قزوین کشف شد/ دستگیری بیش از ۳هزار قاچاقچی و حمل‌کننده موادمخدر
کد خبر: ۳۴۶۹۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۴ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده نیروی انتظامی استان:

۴.۵ تُن انواع مواد مخدر در قزوین کشف شد/ دستگیری بیش از ۳هزار قاچاقچی و حمل‌کننده موادمخدر

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: از ابتدای سال‌جاری، ۴ تُن و ۵۲۹ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۱ درصد افزایش همراه است.

۴.۵ تُن انواع مواد مخدر در قزوین کشف شد/ دستگیری بیش از ۳هزار قاچاقچی و حمل‌کننده موادمخدر

سردار علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: توجه به مستندسازی، برنامه‌ریزی برای تشکیل بانک‌های اطلاعاتی برای توزیع کنندگان به تفکیک توزیع کنندگان محلی و منطقه‌ای و پاکسازی مناطق تفریحی، آموزشی و معابر و خیابان‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی با بیان اینکه رصد فضای مجازی در حوزه موادمخدر به صورت تخصصی دنبال می‌شود، افزود: توجه به اتاق اندیشه‌ورز توسط اساتید مجرب در این بخش، ابتکار، خلاقیت و استفاده از امکانات بروز در راستای اثربخشی از جمله اقدامات در بخش مقابله با توزیع مواد مخدر است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین به آمار کشفیات موادمخدر اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری، 4 تُن و 529 کیلو انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 41 درصد افزایش همراه است؛ از این میزان، نزدیک به 2 تُن تریاک، 81 کیلو حشیش، 54 کیلو شیشه و 270 کیلو مورفین بوده است.

کاهش 66درصدی قاچاقچیان دستگیرشده

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دستگیری قاچاقچیان و حمل کنندگان موادمخدر اضافه کرد: 3هزار و 791نفر از ابتدای سال‌جاری دستگیر شدند که تعداد قاچاقچیان دستگیر شده در حوزه مواد مخدر شامل 85 نفر بوده که با کاهش 66 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه است؛ در حوزه توزیع کنندگان مواد مخدر هم شاهد رشد یک درصدی هستیم.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دستگیری معتادان متجاهر عنوان کرد: آمادگی داریم تمامی این معتادان را جمع‌آوری کرده و به کمپ‌ها تحویل دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در پایان به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشت گیاهان موادمخدر پرداخت و یادآور شد: در حوزه ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی محوطه مراکز آموزشی اقدامات مختلفی صورت گرفته و پیشنهادهای مناسبی در این بین ارائه شده است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان