۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استقبال از مرکز ناباروری دولتی قزوین به‌علت مشکلات موجود کم است
کد خبر: ۳۴۶۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

استقبال از مرکز ناباروری دولتی قزوین به‌علت مشکلات موجود کم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون یک مرکز ناباروری کاملا دولتی و یک مرکز خصوصی در استان قزوین داریم که فعال است؛ تمام خدمات در مرکز دولتی ارائه می‌شود اما استقبال از مرکز ناباروری دولتی قزوین به‌علت مشکلات موجود کم است.

استقبال از مرکز ناباروری دولتی قزوین به‌علت مشکلات موجود کم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ پیمان نامدار امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای جمعیت استان قزوین که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه نرخ ناباروری در استان بالاست، اظهار کرد: مرکز ناباروری دولتی در پنج ماه گذشته در بیمارستان ولایت قزوین راه‌اندازی شده اما با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: فاصله مرکز ناباروری دولتی قزوین تا بیمارستان کوثر زیاد است که باید در تامین مکان با استفاده از ظرفیت خیرین و کمک مسئولین اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: اکنون یک مرکز ناباروری کاملا دولتی و یک مرکز خصوصی در استان قزوین داریم که فعال است؛ تمام خدمات در مرکز دولتی ارائه می‌شود اما استقبال کمی تاکنون بوده است که بنا بر مشکلات موجود است، لذا باید تمام خدمات در یک مکان متمرکز شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: تمام آزمایش‌های دوران بارداری در آزمایشگاه‌های علوم پزشگی رایگان است و در تامین مکمل‌های دارویی برای مناطق روستایی و حاشیه‌ای که هزینه بالایی هم دارد، اقدام کرده‌ایم.

بحث جمعیت یک مسئله استراتژی در هویت ملی است

وی با بیان اینکه سیاست‌های وزارت بهداشت در راستای باروری سالم است، تصریح کرد: اکنون بحث کمبود آهن در کودکان استان قزوین مطرح است که بهره هوشی آن‌ها را کاهش می‌دهد که باید برای این موضوع راهکار اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در پایان جلسه با اشاره به عوامل فرهنگی در کاهش فرزندآوری اظهار کرد: اکنون برخی مادران تصور می‌کنند که اگر بیشتر از یک فرزند داشته باشند در سطح پایین اجتماعی قرار می‌گیرند که تفکر غلطی است.

اصغری ابراز کرد: باید تبلیغ و ترویج فرزندآوری به درستی انجام شود که در یک مقطع با شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" این فرهنگ غلط گسترش یافت؛ اکنون باید با اتفاق نظر بین مسئولین و متولیان، کارهای بنیادی و فرهنگی انجام شود و نباید بر اساس آمار حدسی عمل شود که آسیب‌زا است.

وی در پایان گفت: بحث جمعیت یک مسئله استراتژی در هویت ملی است که باید به طور جدی و با کار کارشناسی در آن جلو رفت و نیازمند کار مطالعاتی جدی هستیم.
انتهای پیام/۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان