۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعتیاد عامل نخست طلاق در همه شهرستان‌های قزوین/ ۷۰درصد جدایی‌های استان در قزوین رخ می‌دهد
کد خبر: ۳۴۶۹۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد

اعتیاد عامل نخست طلاق در همه شهرستان‌های قزوین/ ۷۰درصد جدایی‌های استان در قزوین رخ می‌دهد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: آمارها نشان می‌دهد که اعتیاد نقش اول طلاق را در همه شهرستان‌ها دارد؛ اما مولفه اعتیاد با ۸/۲۴ درصد در آبیک از سایر شهرستان‌ها هم بیشتر است.

اعتیاد عامل نخست طلاق در همه شهرستان‌های قزوین/ ۷۰درصد جدایی‌های استان در قزوین رخ می‌دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، علیرضا وارثی در شورای جمعیت استان قزوین که امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت سامانه تصمیم استان از سال 96 اظهار کرد: این سامانه جهت صیانت از بنیان خانواده و بحث کنترل طلاق در کشور و در 11 استان مطرح شد که قزوین جزو آن نبود؛ اما از سال 96 به صورت خودجوش و با ورود مسئولین استانی، سامانه تصمیم در مرکز قزوین و به تبع آن در سایر شهرستان‌ها هم شروع به کار کرد.

وی افزود: تا به امروز 14 هزار نفر به سامانه تصمیم در استان مراجعه کرده‌اند که از این میزان 96/30 درصد منجر به سازش شده و 4/69 درصد هم عدم سازش بوده است و میانگین سنی افراد هم بین 30 تا 40 سال است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در 9 ماهه سال 98 تعداد چهار هزار و 279 نفر مراجعه کننده در سامانه تصمیم داشتیم بوده که در 9 ماهه امسال سه هزار و 994 بوده است که کاهش طلاق را نشان می‌دهد و بیش از 70 درصد طلاق‌های استان در قزوین اتفاق می‌افتد.

اعتیاد دلیل 82 درصد طلاق در قزوین است

این مقام مسئول با اشاره به علل بروز طلاق عنوان کرد: در شهرستان قزوین اعتیاد 82/20 درصد، خیانت و بی وفایی 96/ 17 درصد، عدم مسئولیت‌پذیری 42/6 درصد و سایر مسائل مانند فقدان مهارت‌های زندگی، نازایی، مهاجرت، سوءظن و درگیری و اختلالات روانی 8/ 54 درصد از علت طلاق‌هاست.

وارثی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که اعتیاد نقش اول را در طلاق در همه شهرستان‌ها دارد؛ اما مولفه اعتیاد با 8/24 درصد در آبیک از سایر شهرستان‌ها هم بیشتر است، همچنین خیانت و بی‌وفایی 70/15 درصد و دخالت اطرافیان 75/5 درصد از دیگر عوامل طلاق در آبیک است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در بوئین زهرا هم اعتیاد نقش اول را دارد با 2/17 درصد، فقدان مهارت‌های زندگی نقش دوم را دارد با 2/17 درصد و خیانت و بی وفایی در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها در رده سوم قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به آمار سازش در استان قزوین گفت: میزان سازش در قزوین 21/13 درصد، تاکستان 74/17 درصد،بوئین زهرا 38/29 درصد و آبیک 2/17 درصد است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان