۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نباید طلاق‌های استان‌های همجوار در قزوین ثبت شود/ امیدواریم دولت در این ماه‌های پایانی شرایط را به نفع مردم تغییر دهد
کد خبر: ۳۴۶۹۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نباید طلاق‌های استان‌های همجوار در قزوین ثبت شود/ امیدواریم دولت در این ماه‌های پایانی شرایط را به نفع مردم تغییر دهد

استاندار قزوین گفت: مجاورت شهرستان آبیک با استان البرز و تهران باعث شده تا آمار استان قزوین دچاراختلال شود به طوری که به هیچ عنوان نباید اجازه داد ثبت طلاق‌های توافقی سایر استان‌ها در داخل استان قزوین انجام شود.

نباید طلاق‌های استان‌های همجوار در قزوین ثبت شود/ امیدواریم دولت در این ماه‌های پایانی شرایط را به نفع مردم تغییر دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در شورای جمعیت استان قزوین که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله جمعیت بسیار مهم است چون توسعه کشور در آن رقم می‌خورد، اظهار کرد: مولفه‌ای که باعث توسعه کشور می‌شود، انسان است که اگر ترکیب جمعیتی برهم بریزد نیز در مقابل توسعه هم دچار چالش جدی خواهد شد؛ کشور ما هنوز در حال توسعه است که انسان موتور محرکه این توسعه می‌شود و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: ما باید بتوانیم در فرآیندها، تصمیماتی بگیریم که کمک‌کننده باشد، اما آنچه که اکنون در وضعیت جمعیتی قرار داریم یک خطر جدی است و می‌تواند برای کشور چالش ایجاد کند و این یک خطر پنهان است که برای پیشگیری و حل آن باید تمام عناصر کنار هم قرار گیرند.

استاندار قزوین تاکید کرد: اقتصاد و معیشت عنصر مهمی در جمعیت است چون هر چه این مولفه تغییر پیدا کند حتما ترکیب جمعیت برهم می‌خورد، لذا فرزندآوری و باروری ریشه‎اش در اقتصاد خانوار است و بُعدهای فرهنگی در در جه بعدی قرار می‌گیرد اما در کلیت آن اقتصاد و معیشت خانوار مطرح است.

این مقام مسئول بیان کرد: باتوجه به شرایط کشور هر چه جلوتر می‌رویم فشارهای اقتصادی بالا می‌رود که در میزان ازدواج و طلاق اثرات جدی می‌گذارد، لذا بعضی از این مسائل در کلان کشور است که باید حل شود و ما اکنون روندی که پیش‌رو داریم یک خطر جدی است.

جمالی پور عنوان کرد: باید این مسئله جمعیت و پارامترهایی که بر آن اثر می‌گذارد را جدی بگیریم و حتما برنامه‌ریزی کنیم؛ مهاجرت‌ها هم باید مورد توجه باشد چراکه امروز در یک شرایط پیک و سختی درحوزه جمعیت قرار گرفتیم که اگر برای آن برنامه‌ریزی نکنیم ساختارهای ما را بر هم می‌زند.

وی با بیان اینکه سطح منازعات باید کاهش یابد، گفت: هر چه منازعات افزایش می‌یابد، مشکلات در کشور هم بیشتر می‌شود، افق کشورمان این است که در سال۱۴۳۰ ایران سرآمد اقتصادی در منطقه باشد که رابطه مستقیمی با جمعیت دارد؛ امیدوارم دولت در این هشت ماه باقی مانده بتواند شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.

استاندار قزوین با اشاره به شرایط آماری طلاق و باروری شهرستان آبیک تصریح کرد: مجاورت این شهرستان با استان البرز و تهران باعث شده تا آمار استان قزوین دچاراختلال شود به طوری که به هیچ عنوان نباید اجازه داد ثبت طلاق‌های توافقی سایر استان‌ها در داخل استان قزوین انجام شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: باید کمیته‌ای تشکیل و راهبردهای لازم تعیین شود به طوری که نیروی کار در شهرک‌های صنعتی ۸۰درصد از استان و ۲۰ درصد از سایر مناطق خارج استان باشد، چراکه اکنون باتوجه به اشتغال آمار بالایی از جمعیت استان البرز در آبیک، ترکیب آماری مار را برهم زده و دچار مسئله کرده است.

جمالی پور در پایان تاکید کرد: باید عواملی که سازش را بین زوجین تقویت کرده و باعث کاهش طلاق می‌شود شناسایی و تقویت شود که در زمینه لازم است کمیته‌‌ای توسط امور اجتماعی استانداری تشکیل شود.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان