۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شهید سلیمانی در خدمت به نظام و مردم مرزی نمی‌شناخت/ تبیین مکتب حاج قاسم برای نسل جدید لازم است
کد خبر: ۳۴۶۹۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سابق تیپ صاحب‌الامر(عج) قزوین:

شهید سلیمانی در خدمت به نظام و مردم مرزی نمی‌شناخت/ تبیین مکتب حاج قاسم برای نسل جدید لازم است

فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) قزوین با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در سخت‌ترین شرایط عملیاتی نفر اول در میدان نبرد بود، گفت: سردار با دل و جان در عرصه حضور می‌یافت و خود را ملزم می‌دانست فرمانی که از سوی رهبری صادر شده را به نحو احسن انجام دهد.

شهید سلیمانی در خدمت به نظام و مردم مرزی نمی‌شناخت/ تبیین مکتب حاج قاسم برای نسل جدید لازم است

سردار هاشم آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ درباره ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی برخی خصوصیات خاصی داشت که تقریبا می‌توان گفت منحصر به فرد محسوب می‌شد که اطاعت‌پذیری محض از فرماندهی مقام معظم رهبری نمونه بارزی از آن است به طوری که معتقد بود باید کاری کنیم که دل ایشان شاد شود لذا هرگاه رهبر انقلاب کوچکترین اشاره‌ای داشتند، سردار با دل و جان در عرصه حضور می‌یافت و خود را ملزم می‌دانست فرمانی که بیان شده را به نحو احسن انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در سخت‌ترین شرایط عملیاتی نفر اول در میدان نبرد بود، افزود: سردار سلیمانی در موقعیت‌های میدانی در سخت‌ترین شرایط مبارزاتی و نبردی حضور داشت و سعی می‌کرد خودش جزو نفرات اول در میدان باشد به طوری که این موضوع در تمام جنگ‌های نهضتی، داعش، النصره یا جبهه مقاومت کاملا مشهود بود. 

فرمانده سابق تیپ 82 صاحب الامر(عج) قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سردار سلیمانی این بود که آنچه را که می‌گفت صددرصد عملی می‌کرد، به همین دلیل نیروها سردار را در میدان عمل می‌دیدند و عاشقانه دستورات فرماندهی‌اش را اجرایی می‌کردند.

آذربایجانی ابراز کرد: شهید سردار سلیمانی با تمام نیروها و گروه‌ها ارتباط بسیار نزدیکی داشت به طوری که در جنگ‌های مقاومتی سعی می‌کرد با تمام نیروهای حزب الله، عراق ، فاطمیون، زینبیون، پاکستان، سوریه ، ایران و هر کسی را که در منطقه حضور پیدا می‌کرد ارتباط نزدیکی پیدا کند و هیچگاه از موضع سلسله مراتبی برخورد نمی‌کرد.

سردار سلیمانی شخصیتی متواضع و خاکی داشت

وی با اشاره به تواضع شهید سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم شخصیتی متواضع و خاکی در زندگی و به ویژه در مناطق عملیاتی داشت به طوری که افرادی که او را نمی‌شناختند، نمی‌دانستند که فرمانده است و گاهی موقعیت‌هایی را داشتیم که بنا بود کسی متوجه حضور سردار نشود و اطرافیان هم به هیچ عنوان پی نمی‌بردند که او حاج قاسم است. 

فرمانده سابق تیپ 82 صاحب الامر(عج) قزوین تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی در مباحث اعتقاداتی و دینی کاملا در خط نظام بود چه بسا که حرکات ایشان موجب شد مکتب حاج قاسم ایجاد شود؛  مکتبی که اکنون افراد بسیاری در این وضعیت‌ها از الگوهای او استفاده می‌کنند و  آرزو دارند مانند سردار به شهادت برسند.

آذربایجانی عنوان کرد: شهید سردار سلیمانی همواره سعی داشت در سخت‌ترین شرایط و در عملیات‌ها حضور پیدا کند و برای انجام اقدامات در میدان نبرد با ما همراه می‌شد با وجود اینکه حضورش را در برخی ماموریت‌ها بسیار خطرناک قلمداد می‌کردیم اما اصرار بر این داشت که "من باید برای انجام وظیفه، حضور میدانی داشته باشم".

وی اضافه کرد: ما همواره حضور سردار را در میدان جنگ می‌دیدیم و همین موجب شده بود در دل‌ها حکومت کند لذا همواره در خدمت به نظام  بود و نیروها عاشقانه به او اعتقاد داشتند.

سردار سلیمانی در برابر نقشه‌های دشمن اقدام پیش دستانه داشت

فرمانده سابق تیپ 82 صاحب الامر(عج) قزوین اظهار کرد: حضور شهید سردار سلیمانی بسیار اثر گذار بود به طوری که هر جایی که احساس می.کرد دشمن در نظر دارد حرکتی یا برنامه‌ای برای آینده داشته باشد، اقدام پیش‌دستانه انجام می‌داد و متوجه نقشه دشمن می‌شد و بلافاصله در مقابل نقشه‌ها و اهداف دشمن طرح‌ریزی و  نقشه‌های دشمن و استکبار را نقش بر آب می‌کرد.

وی تصریح کرد: در چندین مورد دشمن در نظر داشت اقداماتی را در منطقه انجام دهد تا بر کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی تسلط پیدا کند اما با هدایت سردار و اعتقاد نیروها به او به عنوان یک فرمانده بی‌بدیل، مانع از تحقق اهداف دشمنان می‌شد.
 
آذربایجانی بیان کرد: سردار سلیمانی نقش تعلیم کننده داشت و همین موجب شده بود که در اکثر عملیات‌هایی که بین نیروها بود، عملیات را هدایت و نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کرد؛ دشمن کینه بسیاری از سردار به دل گرفته بود چه بسا که هر اقدامی را که در نظر داشت به نتیجه برسد با وجود فرماندهی قوی سردار، تمام اهدافشان با شکست مواجه می‌شد و در نهایت به این موضوع رسیدند که باید سردار سلیمانی را  از صحنه میدانی به دور کنند و نقشه ترور ایشان را کشیدند و به شهادت رساندند.

شهادت، آرزوی دیرینه سردار سلیمانی بود

وی با بیان اینکه شهادت، آرزوی دیرینه سردار سلیمانی بود، گفت: شهید سردار سلیمانی از همان اوایل انقلاب، دفاع مقدس، بحث‌های امنیت داخلی و بعد هم جنگ‌های نهضتی و مقاومت، آرزوی شهادت را داشت و به دنبال این بود در راه اهدافی که گام بر می‌‌‌دارد به شهادت ختم شود.

فرمانده سابق تیپ 82 صاحب الامر(عج) قزوین تصریح کرد: سردار الگوهای بسیاری را بر جای گذاشته است  که جوانان امروزی ما باید از این الگوها تاثیر گیرند و در  زندگی روزمره مورد استفاده قرار دهند که می‌توان به اطاعت‌پذیری محض او از رهبر معظم انقلاب؛ انقلابی بودن، تصمیمات انقلابی داشتن اشاره کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی در سخت‌ترین شرایط بیشتر به دنبال حل مشکلات مردم، مملکت و مسلمانان بود و هیچگاه به فکر رفاه حال خود و خانواده‌اش نبود بلکه سعی می‌کرد در خدمت نظام باشد و این در عمل نیز ثابت شده بود.

آذربایجانی اذعان کرد: نسل جوان باید این ویژگی‌های اخلاقی سردار را الگو قرار دهند چراکه عده‌ای از  آقازاده‌هایی که تخلفاتی را انجام داده یا اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که صورت می‌گیرد برای ما ملاک نیست بلکه باید این افراد و شخصیت.های پاکی که جان خود را در راه حق فدا می‌کنند برای جوانان الگو قرار گیرند.

عاملان شهادت سردار تقاص پس خواهند داد

وی تصریح کرد: اگر  این شخصیت‌ها را برای جوانان الگو قرار دهیم و به آنان بشناسانیم که نیروهای انقلابی و کسانی که در خدمت نظام و انقلاب حرکت می‌کنند باید این ویژگی.ها را داشته باشند؛ می‌توانیم نسل جوان امروز را در خط مکتب حاج قاسم هدایت کنیم. 

فرمانده سابق تیپ 82 صاحب الامر(عج) قزوین بیان کرد: در بحث انتقام سردار از دشمن، ما مطیع مقام معظم رهبری هستیم و همان طور که اخیرا رهبر معظم انقلاب عنوان کردند که "انتقام سخت را ما خواهیم گرفت و  مکان و زمانش را خودمان مشخص می‌کنیم" این امیدواری وجود دارد که به زودی انتقام سخت اتفاق بیفتد.

آذر بایجانی در پایان تاکید کرد: یقینا عاملان شهادت سردار تقاص پس خواهند داد، اگر چه جمهوری اسلامی ایران هم سیلی محکمی را  به کسانی که کسی جرات حمله به آن‌ها را نداشت زد و ابهت ابر قدرتی امریکا توسط موشک‌های جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفت و نتوانست هیچگونه اقدامی انجام دهد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان