۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جشنواره «ستارگان» ویژه دانش‌آموزان قزوینی برگزار می‌شود/عضویت بیش از ۳هزار دانش‌آموز در انجمن‌های اسلامی
کد خبر: ۳۴۶۹۱۶ نویسنده: حجت الاسلام مهدی محمودی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان: 

جشنواره «ستارگان» ویژه دانش‌آموزان قزوینی برگزار می‌شود/عضویت بیش از ۳هزار دانش‌آموز در انجمن‌های اسلامی

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین گفت: جشنواره ستارگان فضای مناسبی برای رفع دغدغه‌های تربیتی خانواده‌ها در ایامی کرونا ایجاد کرده تا در زمان تعطیلی مدارس، امور تربیتی دانش‌آموزان تعطیل نشود.

جشنواره «ستارگان» ویژه دانش‌آموزان قزوینی برگزار می‌شود/عضویت بیش از ۳هزار دانش‌آموز در انجمن‌های اسلامی

حجت الاسلام مهدی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره «ستارگان» اظهار کرد: جشنواره ستارگان به ‌صورت آنلاین در برنامه آی‌گپ طراحی شده و دانش‌آموزان متوسطه اول مقاطع هشتم و نهم در سطح کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی افزود: در جشنواره ستارگان در بخش‌های مختلف مهارتی، آموزشی، فرهنگی، انقلابی، تفریحی، ذهنی، خانواده و تربیتی، کلیپ‌هایی تهیه شده که پس از تماشای آن سوالاتی از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود که در صورت پاسخ درست، ستاره‌هایی به فرد تعلق می‌گیرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین تصریح کرد: با افزایش تعداد ستاره‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند از جوایز تعیین شده در فروشگاه جشنواره خرید کنند که جوایز متنوعی برای این منظور تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: جشنواره ستارگان فضای مناسبی برای رفع دغدغه‌های تربیتی فرزندان از سوی خانواده‌ها در ایامی کرونا ایجاد کرده تا در زمان تعطیلی مدارس، امور تربیتی دانش‌آموزان تعطیل نشود.

محمودی بیان کرد: ظرفیت تعیین شده برای حضور دانش‌آموزان قزوینی در جشنواره ستارگان ۱۳۰۰دانش‌آموز است، البته این جشنواره دارای محدودیت نیست و از جمله ویژگی‌های جشنواره ستارگان است که دانش‌آموزان می‌توانند دیگران را نیز عضو کنند و به واسطه این جشنواره به نوعی شبکه‌سازی صورت می‌گیرد.

زبده‌یابی و زبده‌پروری رسالت اصلی ماست

وی ابراز کرد: رسالت اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، زبده‌یابی و زبده‌پروری همچنین نیرو سازی و جریان سازی است که به واسطه برگزاری جشنواره ستارگان، بحث ایجاد شبکه‌ای از دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه محور اصلی در انجمن‌های اسلامی، دانش‌آموز است؛ گفت: توانمندسازی و آموزش مهارت‌های مختلف و افزایش قدرت راهبری به دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های مختلف از سوی اتحادیه صورت می‌گیرد و در بحث نیروسازی بیشتر دانش‌آموزان متوسطه اول مدنظر هستند.

وی با عنوان اینکه نزدیک به 350 انجمن در استان قزوین فعالیت دارند؛ گفت: هم اکنون حدود 3 هزار و 300دانش‌آموز متوسطه اول و متوسط دوم تا سال دهم، عضو انجمن اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین هستند.

محمودی عنوان کرد: تاکنون جشنواره تابستانه و پاییزه ستارگان برگزار شده که دانش‌آموزان قزوینی موفق به کسب رتبه دوم و سیزدهم کشوری در این جشنواره شدند.

وی بیان کرد: براساس آمارها تا 12 آذر ماه امسال بیش از 16 هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت داشته و با هم رقابت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود به دلیل افزایش استقبال و آشنایی دانش‌آموزان به نحوه شرکت در جشنواره، رقابت‌ها در دوره زمستانه سخت‌تر و از شور و نشاط بیشتری برخوردار خواهد بود.

تشویق دانش‌آموزان برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین؛ مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره ستارگان را ارائه مباحث آموزشی و تربیتی برشمرد و ادامه داد: اکنون رفاقت‌ها به سمت فضای مجازی منتقل شده و دانش‌آموزان بیشتر با گوشی سروکار دارند، لذا با برگزاری جشنواره ستارگان ضمن ایجاد یک فضای رقابتی و اهدای جوایز، کار آموزشی و تربیتی هم شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با انتخاب فضای آی‌گپ برای این جشنواره به نوعی تلاش شده تا به صورت غیرمستقیم بحث تشویق جهت استفاده از پیام رسان‌های ایرانی دنبال شود؛ زیرا براساس آمارهای صورت گرفته از 3هزار دانش‌آموز عضو اتحادیه بیشتر آنها از فضای تلگرام و واتساپ استفاده می‌کنند.

محمودی تاکید کرد: در جشنواره ستارگان فضای تعاملی و ارتباطی بین سه ضلع دانش‌آموز، اولیا و مربی ایجاد می‌شود که با یکدیگر گفتگو داشته باشند.

وی یادآور شد: نگاه جشنواره ستارگان این است که همه دانش‌آموزان به صورت یکسان دیده شوند لذا تمامی دانش‌آموزان از همه نقاط کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. 

این مقام مسئول در پایان گفت: برای رفع دغدغه خانواده‌ها در مورد استفاده از بسته‌های اینترنتی نیز شرایطی فراهم شده تا برای دارندگان سیم کارت همراه اول یک سوم هزینه و برای ایرانسل نیز یک دوم محاسبه شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان