۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز ثبت نام تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده ورزش و جوانان
کد خبر: ۳۴۶۹۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

‍ معاون استاندار قزوین خبرداد

آغاز ثبت نام تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده ورزش و جوانان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از آغاز ثبت نام تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده ورزش و جوانان خبر داد.

آغاز ثبت نام تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده ورزش و جوانان

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آثار شیوع بیماری کرونا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزش و جوانان اظهار کرد: به منظور تامین بخشی از خساراتی که به فعالیت‌ها و واحد‌های کسب و کار آسیب دیده از کرونا در حوزه ورزش و جوانان وارد شده، ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل جدیدی در خصوص پرداخت تسهیلات به این واحدها در حوزه ورزش و جوانان مقرر کرده است.

وی افزود: این دستورالعمل در جلسه چهل و هفتم ستاد ملی کرونا مصوب شده و بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات شده‌اند و این دستورالعمل به ۱۷ بانک ابلاغ شده که ویژه کسب و کارهای آسیب دیده و فعالیت‌های غیردولتی در حوزه ورزش و جوانان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: واحدها و فعالیت‌های آسیب دیده از کرونا در این حوزه، می‌توانند تا پایان دی ماه برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند و پرداخت اقساط این تسهیلات از ابتدای خرداد ماه سال ۱۴۰۰ است.

وی عنوان کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مدت پرداخت اقساط ۲۴ ماهه بوده و مشمول تنفس بازپرداخت اقساط تا اول خردادماه سال ۱۴۰۰ است.

حبیبی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای حوزه ورزش و جوانان آسیب دیده از عنوان کرد: هم وزارت ورزش و جوانان و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارند با هماهنگی بانک‌ها این مصوبه را اجرا کنند و لذا ثبت نام از طریق سامانه کارا جهت اجرای مصوبه و دریافت تسهیلات، الزامی است.

وی عنوان کرد: کلیه متقاضیان جهت اخذ تسهیلات بانکی باید اطلاعات خود را بر اساس فرمت‌های مشخص شده تکمیل کنند، مرجع رسیدگی و تایید درخواست متقاضیان تسهیلات این حوزه در هر استان، اداره کل ورزش و جوانان است که این اداره کل باید رسته‌ها و فعالیت‌های آسیب دیده از کرونا را تایید کرده و سپس متقاضی، اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به میزان تسهیلات تصریح کرد: میزان این تسهیلات در حوزه‌های مختلف ورزشی تعیین شده که از حداقل ۴۸ میلیون تومان تا ۹۶۰ میلیون تومان است که این مبلغ به تناسب افرادی است که در آن کسب و کار فعالیت می‌کنند؛ به عنوان مثال پارک‌های آبی و اماکن ورزشی چند منظوره و ویژه اگر با ظرفیت ۶۰ نفر مشغول فعالیت باشند شامل دریافت ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات، مجتمع‌های ورزشی، پیست‌های ورزش موتورسواری و کارتینگ با ظرفیت ۳۰ نفر، شامل دریافت ۴۸۰ میلیون تومان است.

حبیبی اضافه کرد: کلیه رشته‌های ورزشی، استخرهای شنا، مراکز مشاوره جوانان، مشمول دریافت این تسهیلات است که در قالب یک جدول در سامانه کارا قابل مشاهده است و در واقع بر اساس نوع رشته ورزشی، تعداد افراد شاغل در آن رشته تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مدارک مورد نیاز جهت پرداخت تسهیلات بیان کرد: مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات متفاوت است و به طور مثال تا ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان تسهیلات، نیاز به سفته و چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن است. از ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان نیاز به سفته و چک به همراه دو ضامن و دریافت سفته نیز به صورت الکترونیکی است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان