۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عده‌ای با اجرای سند ۲۰۳۰ به‌دنبال خروج نظام آموزش‌وپرورش از فضای دینی هستند/ اعمال بودجه برای این سند ننگین چه معنایی دارد؟
کد خبر: ۳۴۶۸۹۸ نویسنده: هادی بغدادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین:

عده‌ای با اجرای سند ۲۰۳۰ به‌دنبال خروج نظام آموزش‌وپرورش از فضای دینی هستند/ اعمال بودجه برای این سند ننگین چه معنایی دارد؟

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین با بیان اینکه سند ۲۰۳۰در تعارض با نظام جمهوری اسلامی و تعلیم و تربیت است، گفت: آنچه که باید نهادینه شود اسلام است؛ لذا اعمال بودجه برای اجرای سند ننگین ۲۰۳۰در کشور چه معنایی دارد؟

عده‌ای با اجرای سند ۲۰۳۰ به‌دنبال خروج نظام آموزش‌وپرورش از فضای دینی هستند/ اعمال بودجه برای این سند ننگین چه معنایی دارد؟

سرهنگ هادی بغدادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره تعیین بودجه به صورت چراغ خاموش برای سند 2030 در سال آینده اظهار کرد: سند 2030 مجموعه‌ای از 17 سند توسعه جهانی در راستای جهانی‌سازی است که توسط سازمان ملل برای سال 2030 تعیین شده است.

وی افزود: با پذیرش سند 2030 ایران ملزم به تغییرات مدنظر یونسکو در نظام آموزشی، فرهنگی و حتی در زمینه کنترل جمعیت و محیط زیست خواهد شد که در تعارض با قوانین و فرهنگ کشور ماست.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: از طرفی پذیرش اولیه این سند بدون اطلاع مجلس شورای و شورای انقلاب فرهنگی اتفاق افتاده؛ این درحالی است که براساس قانون اساسی، پذیرش تعهدات بین‌المللی باید زیر نظر مجلس و تطبیق آن انجام شود که در واقع این به صورت نقض صریح قانون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با پذیرش این سند ایران ملزم به تغییرات یونسکو خواهد شد که این موضوع موجب تعارضات تربیتی و فرهنگی در کشور می‌شود، چه بسا که با هویت ملی و مذهبی ما بیگانه است.

بغدادی با تصریح بر اینکه 2030سند سلطه فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی در کشورهای مورد هدف است، گفت: اجرای این سند منجر به تغییرات همه جانبه در تفکرات عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و حتی ممکن است تغییراتی در قوانین مدنی شود.

فرانسه تاکنون سند 2030  را نپذیرفته است

وی ابراز کرد: 2030 یک سند مسئله‌دار و مشکل‌دار است که عواقب بسیار خطرناکی دارد؛ چراکه در صورت اجرایی شدن باید آمارها و اطلاعات کودکان، نوجوانان و حتی جوانان را به صورت گزارش مستمر در اختیار نهادهای بیگانه قرار دهیم که در راستای این سند چه اقداماتی برای پرورش آنان بر مبنای این سند انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به تعارضات این سند با فرهنگ ایرانی و اسلامی تصریح کرد: این سند نگاه سکولار، لیبرال و نئولیبرال را به حقوق کودکان، آموزش و پرورش و زنان و خانواده دارد و جالب اینجاست که کشور فرانسه که با تمام این موضوعات دست و پنجه نرم می‌کند تاکنون این سند را نپذیرفته است، پس چرا ما به عنوان یک کشور اسلامی باید تفکرات لیبرالی و سکولاری را بپذیریم.

وی اذعان کرد: برخی اعلام می‌کنند که چرا سند 2030 اجرا نمی‌شود؟ مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام کشور و فردی که همواره با رهبری داعیانه خود بر تمام اوضاع کشور دقت نظر جدی دارند و همواره رهنمودهایشان با مطالعات فراوان و اطلاعات دقیق همراه است تذکرات جدی درباره سند 2030 داشته‌اند.

بغدادی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در 11اردیبهشت ماه مصادف با روز معلم، 2030 در واقع یعنی تربیت و  درست کردن سرباز برای غرب که به دنبال آن سلطه‌گری، استکبار و فجایع دیگر رخ خواهد داد و از طرفی از فرهنگ اسلامی و اعتقادی دور خواهیم شد.

حذف فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف 2030 است

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین در اجلاس روسای آموزش و پرورش که 11 شهریور ماه به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی برگزار شد، فرمودند همین سند 2030 توسط برخی افراد ناباب یا غافل، درحال اجراست و دنبال می‌شود و به نوعی داخل آموزش و پرورش نفوذ کرده است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان قزوین عنوان کرد: یکی از اهداف 2030 حذف فرهنگ ایثار و شهادت است که پیش از این چندین بار با اعتراضاتی درباره حذف ایثار و شهادت از کتب درسی مواجه شدیم که از اهداف این سند است؛ چه بسا زمانیکه در حال اجراشدن باشد باید تعهداتی نسبت به آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سوال اینجاست که چرا با وجود اینکه رهبر انقلاب به عنوان کسی که بزرگ کشور بوده و دین را در کشور جاری و ساری می‌داند، مخالف این بحث است و می‌فرماید که ما شانه‌هایمان را زیر این سند قرار نخواهیم داد؛ همچنین مجلس، شورای نگهبان و شورای انقلاب فرهنگی مخالف این سند هستند، اما این سند در حال اجراست؟

وی با اشاره به تعیین بودجه لازم برای اجرای سند 2030 در سال آینده، ابراز کرد: بحث اینجاست چطور امکان دارد در یک سیستم قانونگذاری که مسئولین کشور و رهبر در سخنرانی‌های مکرر، مخالفت خودشان را اعلام کرده و مطرح کرده‌اند که این سند اشکال جدی و نگاه سکولاری دارد، باز هم برخی افراد به دنباله اختصاص بودجه برای این سند در کشور ما هستند.

حاضر به پذیرش سند مشکل دار 2030 نیستیم

بغدادی اظهار کرد: این حرکت واقعا خطرناک است و نشان می‌دهد برخی به دنبال تغییر در نظام آموزش و پرورش هستند تا آن را از فضای دینی ما خارج کنند؛ لذا ما به عنوان بسیج فرهنگیان در استان قزوین به نمایندگی از بخش زیادی از معلمان فداکار و جهادی که واقعا در این روزهای کرونایی در حال انجام جهاد علمی هستند، نسبت به این موضوع  اعتراض داریم.

وی با بیان اینکه سند 2030 در تعارض با نظام جمهوری اسلامی و تعلیم و تربیت است، ادامه داد: آنچه که باید نهادینه شود اسلام است؛ لذا اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سال‌ها مقام معظم رهبری بر آن تذکر جدی دارند باید اجرایی شود ما امیدواریم از این فضا عبور کنیم و نگرش جدی و ویژه‌ای به مسائل دینی و اعتقادی داشته باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: ما به عنوان نماینده شورای بسیج فرهنگیان و معلمان بسیجی و جهادی اعلام می‌کنیم که امیدواریم این سند معدوم شود؛ چراکه به هیچ وجه حاضر به پذیرش این سند مشکل‌دار که با فرهنگ، دین، ملیت و مذهب ما در تعارض است، نخواهیم بود و مخالف آن هستیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم روزهای خوبی را با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری است، داشته باشیم و بتوانیم گام‌های مثبتی را در راستای رشد و شکوفایی کشور برداریم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان