۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدیریتِ همراه با پرستاری حضرت زینب(س) ریل‌گذاری آینده پرستاری را شکل داد
کد خبر: ۳۴۶۸۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱ ساعت: ۱۵:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مدیریتِ همراه با پرستاری حضرت زینب(س) ریل‌گذاری آینده پرستاری را شکل داد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در کربلا بحرانی پیش آمد که در آن بحران سنگین، مدیریتِ همراه با پرستاری حضرت زینب(س) ریل‌گذاری آینده پرستاری را شکل داد و الگویی برای پرستاران جامعه دینی قرار گرفت.

مدیریتِ همراه با پرستاری حضرت زینب(س) ریل‌گذاری آینده پرستاری را شکل داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(دوشنبه) در دیدار جمعی از پرستاران برگزیده استان قزوین که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار برگزار شد، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) بنای پرستاری را بنیانگذاری کردند و در جنگ‌ها مداوای مجروحان را توسط پرستاران مورد تأیید قرار داده بودند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) قهرمان عرصه پرستاری است، بیان کرد: در کربلا بحرانی پیش آمد که در آن بحران سنگین، مدیریتِ همراه با پرستاری حضرت زینب(س) ریل‌گذاری آینده پرستاری را شکل داد و الگویی برای پرستاران جامعه دینی قرار گرفت.

امام جمعه قزوین با تشریح رسالت‌های ایمانی و دینی پرستاران عنوان کرد: پرستاران علاوه بر رسالت‌های درمانی، رسالت‌های ایمانی و دینی نیز برعهده دارند که روحیه دادن به بیماران یکی از مصادیق آن است و این رسالت نیز برگرفته از فرهنگ زینب کبری(س) که در کربلا برعهده داشتند، است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: حضرت زینب(س) پس از حادثه کربلا فرمودند که من جز زیبایی چیزی ندیدم چرا که اباعبدالله الحسین(ع) برای تحقق حقایق الهی قیام کردند و در این مسیر مقدس پیروز بودند. حوادث روزی به پایان می‌رسند اما آن چیزی که می‌ماند و زیبایی دارد، حقایق الهی است که جلوه بسیار اعلای آن را در کربلا مشاهده کردیم.

وی بیان کرد: خواستگاه پرستاری در جامعه دینی ما با از آنچه که در جوامع غربی دیده می‌شود بسیار متفاوت‌تر و برخوردار از فرهنگ غنی و استحکامات معنوی است و این مهم جامعه پرستاری ما را ممتاز و نمونه کرده است.

عابدینی تأکید کرد: امروز قدری از اهمیت جامعه پرستاری برای مردم نمایان شد و مردم دریافتند که حضور پرستاران تا چه میزان برای سلامت جامعه حائز اهمیت است.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: مردم ما در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فتنه‌ها و دفاع از حرم سربلند بیرون آمدند و امروز نیز در دفاع از سلامت باید کاری کنیم که آیندگان با مطالعه افتخار آفرینی‌های شما عزیزان، احساس غرور کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان