۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بانوان نقش موثری در رفع آشفتگی اقتصادی خانواده‌ دارند/ مسئولان آسیب‌های شغلی ناشی از کرونا را جبران کنند
کد خبر: ۳۴۶۸۹۱ نویسنده: مهری‌السادات تقوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۳۰ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل اجتماعی:

بانوان نقش موثری در رفع آشفتگی اقتصادی خانواده‌ دارند/ مسئولان آسیب‌های شغلی ناشی از کرونا را جبران کنند

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: استفاده از ظرفیت بانوان در خانواده از جمله راهکارهای مناسب برای رفع آشفتگی اقتصادی خانواده‌ها در شرایط کرونایی است.

بانوان نقش موثری در رفع آشفتگی اقتصادی خانواده‌ دارند/ مسئولان آسیب‌های شغلی ناشی از کرونا را جبران کنند

مهری‌السادات تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به مدیریت اقتصادی هزینه‌های خانواده در ایام کرونا اظهار کرد: اقتصاد خانواده یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در موضوع تأمین موادغذایی است و هراندازه اقتصاد خانواده از توان بیشتری برخوردار باشد، تأمین موادغذایی نیز رنگ و لعاب بیشتری به خود می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شرایط عدم تأمین موادغذایی توسط خانواده‌های دارای شرایط اقتصادی نامناسب در شرایط موجود کرونایی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: شیوع کرونا، موجب ایجاد آسیب به بسیاری از مشاغل و تعطیلی برخی کسبه شد که البته مشکلات اقتصادی ناشی از آن، خانواده‌ها را نیز دچار خسران کرد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بانوان در خانواده یکی از راهکارها برای رفع آشفتگی اقتصادی خانواده‌هاست؛ بانوان می‌توانند با مدیریت در امور منزل از جمله تهیه غذا، امور فرزندان، تهیه لباس، حذف خریدهای غیرضروری نقش داشته باشند تا خانواده آسیب کمتری ببیند.

کمبودهای ایجاد شده در دوران کرونا توسط دولت جبران شود

تقوی تصریح کرد: بانوان می‌توانند در آرامش بخشی و رفع خلاءهایی که در بخش اقتصاد ایجاد شده، نقش‌آفرین بوده و با قناعت آن را مدیریت کنند.

کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه با اشاره به نقش دولتمردان در شرایط موجود گفت: یکی از پررنگ‌ترین نقش‌هایی که در این دوران می‌توان به آن توجه کرد وظیفه دولتمردان است؛ البته نباید فراموش کرد مدیریت بانوان در خانواده دلیلی بر غفلت دولتمردان نسبت به انجام وظایفشان نیست.

وی مطرح کرد: تنظیم مقررات و ارائه تسهیلات و وام‌ها و تسهیل‌گری در اقساط عقب افتاده توسط بانک‌ها از جمله وظایف دولتمردان در شرایط بحرانی جامعه است، دولتمردان می‌توانند شرایط حاکم بر جامعه را بهبود بخشند و از نظر فکری و روحی و اقتصادی به خانواده‌ها کمک کنند.

تقوی یادآور شد: در مجموع می‌توان گفت دولتمردان با تنظیم مقررات و ارائه تسهیلات وظیفه دارند تا حد ممکن از تلاطم‌های جامعه بکاهند و شرایطی را به وجود آورند که خانواده‌ها بتوانند به شرایط اولیه فعالیت خود برگردند و کمبودهای ایجاد شده در دوران کرونا را جبران کنند.

بانوان در بحران‌ها آرامش بخش نهاد خانواده هستند

وی عنوان کرد: هرچند صدور بخشنامه‌ها برای مقابله با کرونا لازم است، اما مقابله با کرونا تنها با صدور این بخشنامه‌ها مقدور نیست؛ قطعا با فرهنگ‌سازی‌ که توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد و با افزایش آگاهی مردم می‌توان حساسیت آنها را نسبت به کرونا افزایش داد.

کارشناس مسائل اجتماعی اضافه کرد: در مقابله با کرونا، افزایش آگاهی مردم می‌تواند نقش جدی‌تری داشته باشد؛ البته رسانه‌ها نقش خود را در این بین به خوبی ایفا کردند و اثرات این آگاهی بخشی را در رعایت ۸۰درصدی مردم در پروتکل‌های بهداشتی به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

تقوی بیان کرد: خانواده‌ها به ویژه بانوان با نقش خود و ایجاد آرامش در خانواده نشان دادند که می‌توانند از بحران‌های مختلف در زندگی از جمله بحران‌های جنگ تحمیلی، دوران دفاع مقدس، زلزله و سیل عبور کنند.

وی یادآور شد: محیط گرم خانواده می‌تواند بازخورد بیرونی مناسبی در راستای مدیریت هزینه‌ها، حفظ آرامش و سلامت روانی افراد جامعه داشته باشد. مدیریت و پرهیز از مخارج اضافی، حذف خریدهای غیرضروری و مهمانی‌ها در کاهش هزینه‌های خانواده نقش اساسی دارد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان