۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین ارسال بیش از ۵۷۰ اثر به پنجمین جشنواره ابوذر قزوین
کد خبر: ۳۴۶۸۸۷ نویسنده: محمد کشاورز تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج رسانه استان اعلام کرد

ارسال بیش از ۵۷۰ اثر به پنجمین جشنواره ابوذر قزوین

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: امسال بیش از ۵۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر استان ارسال شد که از این تعداد ۵۴۹ اثر به مرحله داوری راه یافت.

ارسال بیش از ۵۷۰ اثر به پنجمین جشنواره ابوذر قزوین

محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره ابوذر در قزوین اظهار کرد: این جشنواره برای ششمین سال متوالی است که در کشور برگزار می‎شود؛ اما امسال شاهد برگزاری پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان قزوین هستیم؛ چون سال نخست در استان برگزار نشد.

وی افزود: جشنواره ابوذر امسال شامل 13 محور جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بصیرت و دشمن شناسی، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دست‌آوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید آفرینی، مبارزه با تروریسم و خروج امریکا از منطقه، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، عدالت خواهی و مطالبه گری، نقش مشارکت‌های عمومی در ارتقاء امنیت اجتماعی و فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی است.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین تصریح کرد: شرکت‌کنندگان پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر آثار خود را در قالب‌های فیلم کوتاه(ویژه شبکه‌های اجتماعی)، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافیک و موشن گرافیک به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

شرکت 138 نفر از اهالی رسانه قزوین در جشنواره ابوذر

وی عنوان کرد: امسال بیش از 570 اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر استان ارسال شد که از این تعداد 549 اثر به مرحله داوری راه یافت.

کشاورز اضافه کرد: آثار ارسالی در بخش‎های مختلف شامل 35 اثر در بخش خبر، یادداشت و مقاله 86 اثر، گزارش 156 اثر، فیلم کوتاه 105 اثر، کاریکاتور 3 اثر، عکس خبری 70 اثر، موشن گرافیک 13 اثر، اینفو 2 اثر و مصاحبه 79 اثر است.

وی بیان کرد: امسال در مجموع 40 رسانه شامل 39 رسانه شناسنامه‌دار استان از جمله خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های مکتوب؛ همچنین شبکه‌های اجتماعی در بخش فیلم کوتاه شرکت کردند.

این مقام مسئول گفت: امسال شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان در جشنواره بودیم به طوریکه 138 نفر از اهالی رسانه استان شامل 80 خبرنگار آقا و 58 خبرنگار خانم شرکت داشتند؛ این در حالی است که سال گذشته 100 شرکت‌کننده از 35 رسانه آثار خود را به جشنواره ارسال کرده بودند.

رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به جشنواره

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به جشنواره عنوان کرد: اختتامیه جشنواره امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا احتمالا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد؛ لذا متناسب با شرایط استان در خصوص شیوه برگزاری مراسم تصمیم‌گیری خواهد شد.

کشاورز یادآور شد: داوری‌ آثار تا اواخر دی ماه انجام و برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی خواهند شد که امسال برای داوری آثار مکتوب از ظرفیت سه داور متخصص و متعهد استانی استفاده کردیم؛ همه آثار جهت داوری کدبندی شده و اسامی خبرنگاران و رسانه حذف شده است.

وی در پایان بیان کرد: در سال‌های گذشته برای برخی از خبرنگاران این سوال ایجاد شد که چرا از یک رسانه افراد بیشتری به عنوان نفرات برگزیده معرفی و تجلیل می‌شوند، در پاسخ باید گفت که این موضوع بستگی به میزان استقبال خبرنگاران از رسانه‌ها دارند؛ چراکه بعضا شاهد حضور تعداد بیشتری از اهالی رسانه در بخش‌های مختلف جشنواره از یک رسانه هستیم که این امر احتمال برنده شدن رسانه مذکور را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان