۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دست‌اندازی به اراضی کشاورزی در قزوین ادامه دارد/ دادگستری قزوین: بدون تعارف با مدیران متخلف برخورد می‌کنیم
کد خبر: ۳۴۶۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۳۰ ساعت: ۱۷:۰ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح قزوین از تخلفات صورت‌گرفته در شهرک اندیشه؛

دست‌اندازی به اراضی کشاورزی در قزوین ادامه دارد/ دادگستری قزوین: بدون تعارف با مدیران متخلف برخورد می‌کنیم

دادگستری قزوین می‌گوید: تخلفات صورت گرفته در این پرونده مربوط به دهه‌های گذشته است و دستگاه قضایی استان قزوین فارغ از زمان وقوع، در صورت کشف تخلف، با متخلفان بدون تعارف برخورد خواهد کرد

دست‌اندازی به اراضی کشاورزی در قزوین ادامه دارد/ دادگستری قزوین: بدون تعارف با مدیران متخلف برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ طی هفته گذشته شاهد تجمع جمعی از اهالی شهرک اندیشه مقابل دادگستری قزوین بودیم که خبرنگار صبح قزوین با عنوان شهرداری و دادگستری قزوین مشکلات شهرک اندیشه را پاس‌کاری می‌کنند/ فقط یک مجوز ناقابل! در گزارشی به مشکلات اهالی این شهرک پرداخت.

شهرک اندیشه در پنج کیلومتری قزوین واقع شده و شامل یک‌هزار قطعه زمین و متعلق به تعاونی مسکن ناجاست؛ تقریبا بخش قابل توجه و نیمی از این شهرک فاقد مشکل قانونی است، در حالی که مسئولان قضایی استان عنوان می‌کنند برخی از اراضی این شهرک دارای مشکل است.

یکی از اهالی شهرک اندیشه به خبرنگار صبح قزوین گفت: من و بسیاری از ساکنان این شهرک، زمین‌ها را از ۲۵ سال گذشته خریداری کرده‌ایم و زمین‌ها دارای سند است؛ اما دستگاه‌های اجرایی و اداری در این بین مشکلاتی را ایجاد کردند که ما اطلاعی از آن نداریم؛ زمانی هم که برای حل مشکل به دادسرا مراجعه می‌کنیم، عنوان می‌کنند موضوع محرمانه است.

در این گزارش ساکنان شهرک اندیشه دادگستری کل استان قزوین را متولی پاسخگویی به مشکلات خود می‌دانند تا از این سردرگمی خارج شوند. در این رابطه خبرنگار صبح قزوین موضوع مشکلات این تعاونی را از دادگستری قزوین پیگیری کرده است.

روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین در پاسخ به این مطالبه مردمی می‌گوید: حسب گزارش یکی از ضابطین قضایی درباره روند واگذاری اراضی شهرک اندیشه، با توجه به اتهامات مطروحه، علیه هیئت امناء مسکن این شهرک پرونده قضایی در دادسرای قزوین تشکیل شده است.

این مسئول قضایی می‌افزاید: اتهامات صورت گرفته در این پرونده، تحصیل مال از طریق نامشروع و تصرف غیرقانونی، تجاوز به حریم کانال آب و قنات با تمسک به تغییر کاربری مجاز 15هکتار از اراضی کشاورزی از طریق الحاق اراضی زراعی بدون دریافت مجوزهای لازم و عدم رعایت حریم 60 متری کانال آب رسانی و حریم 15 متری نهر آب است.

روابط عمومی دادگستری استان اعلام می‌کند: پرونده شهرک اندیشه در مرحله تحقیقات مقدماتی است و بنا به تشخیص بازپرس دادسرای قزوین، وقت رسیدگی جهت مواجهه حضوری برخی از مدیران وقت سازمان‌های مربوطه تعیین گردید و آنان می‌بایست در موعد مقرر جهت اخذ توضیحات لازم در شعبه مربوطه حضور یابند.

این مسئول قضایی عنوان می‌کند: از آنجایی که بررسی ابعاد تخلفات صورت گرفته در این پرونده نیاز به بررسی دارد، لذا تکمیل تحقیقات به صورت ویژه در حال رسیدگی است و توصیه قانونی می‌شود قبل از اتخاذ تصمیم قضایی در این رابطه اصلاً پیش‌داوری نشود.

روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین در پایان هشدار داد: تخلفات صورت گرفته در این پرونده مربوط به دهه‌های گذشته است و دستگاه قضایی استان فارغ از زمان وقوع، در صورت کشف تخلف، با متخلفان بدون تعارف برخورد خواهد کرد و مدیران نیز باید به این موضوع واقف باشند که پس از پایان دوران مدیریت‌، چنانچه تخلفاتی در دوران مدیریتی آنها کشف شود، قطعاً رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان