۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "جریان‌شناسی فکری" مقدم بر "جریان‌شناسی سیاسی" است
کد خبر: ۳۴۶۸۳۳ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲۹ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

"جریان‌شناسی فکری" مقدم بر "جریان‌شناسی سیاسی" است

امروز یک نزاع بزرگ، واقعی و تمام عیار بین "روشنفکران غربگرا" و طرفداران "اسلام سیاسی" شکل گرفته است؛ لذا "جریان شناسی فکری" مقدم بر "جریان شناسی سیاسی و احزاب" است و آینده دولت، نظام و تمدن نوین اسلامی نه در میدان جنگ که در کارزار فکری و فرهنگی ترسیم خواهد شد.

"جریان‌شناسی فکری" مقدم بر "جریان‌شناسی سیاسی" است

صبح قزوین؛______محمدرضا ذاکر.

"کنت الکساندر دومرانش" رئیس اسبق سرویس اطلاعاتی فرانسه در بین سال‌های (1970 تا 1981) در دیدار با "ریگان" رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، سلسله عملیاتی برای غلبه بر مخالفان سیاست‌های آمریکا پیشنهاد داد که طی آن بدون اعزام نیروهای مسلح و صرف وقت و انرژی و البته دلارهای آمریکایی هدف مطلوب ریگان محقق شود.

دومرانش عملیات خود را "پشه مالاریا" نامید و در پاسخ به چرایی این نامگذاری خطاب به ریگان گفت: دشمنان آمریکا مثل (خرس) قدرتمند، پراستقامت و غیرقابل پیش‌بینی‌اند. هرچند پشه نمی‌تواند خرس را بِکُشد ولی می‌تواند آنقدر او را آزار دهد که خرس نتواند بخوابد، نتواند چیزی بخورد و به تدریج از پای در می‌آید!

مهمترین بخش این عملیات مشغول سازی و غافل گیری دشمن و هدر دادن انرژی و توان و هزینه حریف در مسیر فرعی بود. قرار شد این محصول مشترک سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و آمریکا، با بهم ریختن سیستم دفاعی حریف، آنان را از کار اصلی و اهداف از پیش تعیین شده بازدارد و جبهه مقابل را متحمل واکنش‌های حساب نشده، سرسام آور و هزینه ساز کند.

کنت دومرانش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی ضمن تشبیه جنگ ایران و عراق به "جنگ جهانی چهارم" ، خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: "ایرانی‌‎ها را نمی‌توان با بمب و ترور و جنگ نظامی از پای درآورد چون جنگ آنها جنگ عقیده و آرمانشان شهادت و هدفشان رسیدن به خداست"! لذا تنها راه غلبه بر جمهوری اسلامی پیاده سازی عملیات پشه مالاریا در قالب سه فاز است:

الف) توزیع مواد مخدر ارزان و در دسترس
ب) حمایت از حلقه روشنفکران غرب گرا
ج) حمایت از ناشران و مترجمان کتاب و صاحبان رسانه

آینده نظام در کارزار فکری و فرهنگی ترسیم خواهد شد

بدیهی است وجود بیش از 170 نوع مواد مخدر در دسترس و 5/2 میلیون معتاد رسمی در ایران، در کنار پیدایش حلقه‌های متعدد انحرافی و فکری نظیر حلقه کیان، حلقه نیاوران و حلقه سلام و کار فکری مستمر به انضمام نفوذ طیف روشن فکران غرب‌گرا در حوزه و دانشگاه و مراکز تصمیم ساز نظام، در طول چهاردهه از عمر انقلاب اسلامی بخشی از پازل تکمیل کننده عملیات نرم دشمن علیه حاکمیت جمهوری اسلامی بوده است.

با نگاهی به تحولات اخیر کشور خواهیم دید که دشمن، با استفاده متخصصانه و هنرمندانه از ابزار رسانه در سطح وسیع، معیشت و آزادی و عزت و آرمانخواهی ملت ایران را به گروگان گرفته است و سعی دارد با القای ناکارآمدی نظام مبتنی بر تئوری ولایت فقیه، دوگانه سراسر کذب (جنگ – مذاکره) را در ذهن مخاطب نهادینه کند.

خلق کانال‌های معاند همچون "آمد نیوز" و "ری استارت" در بیرون از مرزها و رسانه‌های مُبلِّغ جریان فتنه و انحراف و اصلاحات رادیکال در داخل ایران همگی در همین معادله تحلیل می‌‎شوند.

مشغول سازی مسئولان به امور فرعی و حاشیه‌ای و غفلت از اقدامات اساسی و اصلی و به حاشیه راندن احتمالی برآوردهای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و بدنام سازی انقلاب و نظام و مسئولان پاک و خدوم انقلاب اسلامی از اهداف شوم این اقدام رسانه‌ای دشمن است که البته مورد توجه سربازان سایبری جبهه انقلاب بوده و هست.

اما آنچه باید در این برهه حساس بیشتر مورد توجه باشد، ضرورت شناخت و تحلیل درست از(صحنه آرایی‌های دشمن در رسانه‌های داخلی و بکارگیری برخی از سلبریتی‌های بی‌بصیرت و سیاستمداران وطن فروش و حتی برخی روحانیون) و اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی لازم و بسیج منابع برای خنثی کردن دسیسه‌های کوچک و بزرگ علیه "اسلام سیاسی" است که امام خمینی(ره) مُبدِع و مُبلّغ و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مُروِج و مُفسِّر آن است.

فراموشمان نشود که امروز یک نزاع بزرگ، واقعی و تمام عیار بین "روشنفکران غربگرا" و طرفداران "اسلام سیاسی" شکل گرفته است، لذا "جریان شناسی فکری" مقدم بر "جریان شناسی سیاسی و احزاب" است و آینده دولت، نظام و تمدن نوین اسلامی نه در میدان جنگ که در کارزار فکری و فرهنگی ترسیم خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان