۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین «فرهنگ زینبی»، جامعه پرستاری ما را با سایر جوامع متمایز کرد/ تلاش کنیم برای سالگرد شهید سلیمانی کم نگذاریم
کد خبر: ۳۴۶۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲۸ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

«فرهنگ زینبی»، جامعه پرستاری ما را با سایر جوامع متمایز کرد/ تلاش کنیم برای سالگرد شهید سلیمانی کم نگذاریم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برنامه آماده‌سازی بسته‌‌های معیشتی و تربیتی یلدای زینبی برای خانواده‌های محروم دختردار و زنان سرپرست خانوار گفت: فرهنگ زینبی جامعه پرستاری ما را با سایر جوامع متمایز کرده است.

«فرهنگ زینبی»، جامعه پرستاری ما را با سایر جوامع متمایز کرد/ تلاش کنیم برای سالگرد شهید سلیمانی کم نگذاریم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(جمعه) در بازدید از مراحل آماده‌سازی بسته‌‌های معیشتی و تربیتی یلدای زینبی برای خانواده‌های محروم دختردار و زنان سرپرست خانوار با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب(س) شخصیتی بودند که در بحرانی‌ترین شرایط با امام زین‌العابدین(ع) به بهترین شکل همراهی داشتند و اوضاع را مدیریت می‌کردند.

وی ادامه داد: «ابن زیاد» به حضرت زینب(س) گفت دیدی خدا با برادرت چه کرد؟! ابن زیاد می‌خواست حضرت ابراز پشیمانی و طلب کمک بکند اما حضرت زینب(س) فرمودند من جز زیبایی نمی‌بینم و نشان داد که ابن‌زیاد کسی نیست که حقایق معنوی را ببیند و درکی از رابطه بنده با خدا داشته باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه گفتگوی حضرت زینب(س) با ابن زیاد، الگویی برای امروز ماست، گفت: حضرت زینب(س) در مراسم یزید به عنوان اسیر حاضر می‌شود اما کاملاً نشان می‌دهد یزید اسیر است و به او می‌گوید من کوچکی و حقارت تو را نشان می‌دهم و می‌فرماید تو نمی‌توانی وحی و یاد ما را از افکار مردم پاک کنی، یعنی آن چیزی که بر افکار آینده مردم حکومت خواهد کرد افکار و اندیشه‌های امام حسین(ع) و نهضت عاشوراست.

کمک مومنانه نباید به فراموشی سپرده شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اینها پشتوانه‌های محکم جامعه پرستاری ماست و چشم‌اندازی روشن دارد. جامعه پرستاری ما با پشتوانه‌های فرهنگ زینبی تفاوت بسیاری با جامعه پرستاری در سایر نقاط دنیا دارند.

وی در اهمیت کمک‌های مؤمنانه در جامعه عنوان کرد: وقتی مردم این اقدامات را ببینند، الگو می‌گیرند و وقتی همه مجموعه‌ها یکپارچه در مسیر خدمت به مردم قرار بگیرند، مصداق وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا می‌شوند و وقتی این تعاملات اجتماعی زیبا به مردم نشان داده شود، توفیقات بیشتری در این عرصه حاصل می‌شود.

عابدینی درباره بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: از سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های جهان اسلام نام می‌برند و باید این عظمت را به عنوان تعظیم شعائر الهی داشته باشیم و خودمان را مهیا کنیم تا در سالگرد شهادت ایشان با توجه به محدودیت‌ها، کم نگذاریم.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان