۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پهلوانان واقعی شهدایی هستند که مدالشان تنها پلاک باقی مانده از آن‌ها بود
کد خبر: ۳۴۶۷۹۵ نویسنده: مهدی سلیمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲۷ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

قهرمان ورزش پهلوانی:

بزرگ ترین آرزویم دریافت بازوبند پهلوانی از دستان رهبر معظم انقلاب است

قهرمان ورزش پهلوانی کشور گفت: باید شهدا را الگوی خود در زندگی قرار دهیم؛ به راستی که پهلوانان واقعی شهدایی هستند که مدالشان تنها پلاک باقی مانده از آن ها بود.

پهلوانان واقعی شهدایی هستند که مدالشان تنها پلاک باقی مانده از آن‌ها بود

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ ورزش زورخانه‌ای یکی از ورزش‌های باستانی ایران است که نه تنها با تقویت و رشد جسمی سروکار دارد بلکه سازنده روح و تفکر است به طوری که اخلاق پهلوانی و جوانمردی در این ورزش باستانی حرف اول را می‌زند؛ خوشبختانه جوانان این مرز و بوم با فعالیت و احیاء این ورزش کهن اجازه ندادند که این رشته ورزشی از فرهنگ ما ایرانیان حذف شود و به خاطره‌ها بپیوندد بلکه امروزه رونق و شکوفایی چشمگیری پیدا کرده و مسابقات آن حتی در سطح بین‌المللی هم برگزار می‌شود.

مهدی سلیمی یکی از ورزشکاران باستانی‌کار استان قزوین است که در سطح کشور هم خوش درخشیده و علاوه بر فعالیت‌های ورزشی، نام خود را به عنوان ورزشکار بسیجی برتر در کشور هم ثبت کرده است و کارنامه درخشانی در این رشته ورزشی دارد.

او که تنها 28 سال سن دارد و از 13 سالگی به طور حرفه‌ای در رشته زورخانه‌ای فعالیت می‌کند، امروز به عنوان رکوردار ورزش زورخانه‌ای در کشور شناخته می‌شود و عناوین مختلف قهرمانی و پهلوانی را کسب کرده است.

این ورزشکار قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: از نوجوانی به ورزش علاقه بسیاری داشتم و تاکنون ۱۸ مرتبه قهرمان و نایب قهرمان کشوری شده‌ام و در مسابقات بین‌المللی حضور داشتم که موفق به کسب رتبه اول شدم.

وی افزود: انگیزه‌ام برای قدم گذاشتن در این حرفه در ابتدا ترویج فرهنگ پهلوانی و سپس فرهنگ قهرمانی بود چراکه کسب عنوان قهرمانی یک موضوع گذراست و تنها فرهنگ و نام پهلوانی به جا می‌ماند.

قهرمان ورزش پهلوانی کشور بیان کرد: از سال 95 تاکنون رکورددار رشته پهلوانی زورخانه‌ای هستم و همچنین در سال 91 قهرمان ایران، سال 96 قوی‌ترین ورزشکار زورخانه‌ای و نفر سوم مسابقات قوی‌ترین مردان زورخانه‌ای، سال 97 جوان برتر جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و سال گذشته به عنوان ورزشکار بسیجی برتر شناخته شدم.

سلیمی تاکید کرد: پدر و مادرم که اکنون در قید حیات نیستند از ابتدای کودکی در حیطه ورزشی بسیار حمایتم کردند.

وی یادآور شد: تاکنون 52 مقام در مسابقات ورزشی کسب کرده‌ام و اکنون دبیر هیئت پهلوانی استان، دبیر هیئت پهلوانی سپاه و بسیج استان قزوین و عضو کمیته استعدادیابی کشتی پهلوانی کشور هستم.

سعی کردم پهلوان گمنام بمانم

دبیر هیئت پهلوانی استان با اشاره به اینکه همیشه سعی کرده‌ام تا یک پهلوان گمنام باشم، عنوان کرد: یک قهرمان واقعی نباید تنها نام پهلوانی را به دوش بکشد بلکه باید منصوب به اخلاق حرفه‌ای، گذشت، حس انسان دوستی و مسئولیت‌پذیری باشد تا سالیان سال از او به عنوان یک الگو یاد کنند.

قهرمان ورزش پهلوانی کشور اضافه کرد: ورزش زورخانه‌ای یک ورزش بسیار قدیمی است که قدمت آن به چهار هزار سال پیش باز می‌گردد و در این حیطه برخلاف دیگر رشته‌ها فقط تقویت جسم نیست بلکه با معنویات آمیخته شده و دائم ذکر نام ائمه اطهار تکرار می‌شود.

سلیمی درباره وضعیت ورزش زورخانه‌ای استان ابراز کرد: ورزش زورخانه‌ای استان پیشرفت چشمگیری داشته به طوری که از چهار زورخانه‌ای که در قزوین وجود داشت اکنون این تعداد به 14 زورخانه افزایش یافته است اما همچنان از مسئولین تقاضا داریم که به این رشته توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه این ورزش ریشه در فرهنگ و تمدن دارد و با دین ما عجین شده است.

ورزش زورخانه‌ای یک ورزش ویژه ایرانی است

عضو کمیته استعدادیابی کشتی پهلوانی کشور بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای یک ورزش ویژه ایرانی است و در این خصوص مسابقات جهانی برگزار می‌شود اما به دلیل اینکه صدا و سیما و رسانه‌ها به سراغ این حیطه ورزشی نمی‌آیند، دیده نشده‌ایم.

وی افزود: در سال 83 وارد بسیج شدم و تا آخرین لحظه زندگی خود بسیجی خواهم ماند؛ قطعا از برکات بسیجی بودن توانسته‌ام به این درجه از موفقیت برسم و با افتخار می‌گویم که یک سرباز بسیجی ولایت هستم.

دبیر هیات پهلوانی استان با اشاره به اینکه شهید ابراهیم هادی و شهید طوقانی الگوی من در این راه است، بیان کرد: باید با الگوبرداری از شهید ابراهیم هادی در مسیر پهلوانی قدم برداشت چراکه این شهید بزرگوار پهلوان نمونه بود اما همیشه برای دور ماندن از چشم نامحرم لباس‌های بدن‌نما بر تن نمی‌کرد اما متاسفانه جوان‌های امروزی با پوشیدن لباس‌های تنگ اندام خود را به نمایش می‌گذارند.

سلیمی درباره ویژگی‌های یک بسیجی نمونه تصریح کرد: در سال های 89،92،97،98 به عنوان بسیجی برتر انتخاب شدم؛ یک بسیجی باید بدون هیچ چشم‌داشتی نسبت به وظیفه محول شده به او دارای معرفت، اخلاق و مسئولیت‌پذیری باشند.

قهرمان ورزش پهلوانی کشور درباره اینکه الگوی نمونه شهدا هستند، اظهار کرد: باید شهدا را الگوی خود در زندگی قرار دهیم؛ به راستی که پهلوانان واقعی شهدایی هستند که مدالشان تنها پلاک باقی مانده از آن ها بود.

یک بسیجی باید فکر خلاق، جهش موثر در جامعه ایجاد کند

وی افزود: یک بسیجی باید در شرایط فعلی کشور با توجه به نام سال که جهش تولید است با فکر خلاق، جهش موثر در جامعه ایجاد کند چراکه با جوانان نخبه این عرصه می‌توان از موانع سخت جامعه امروز عبور کرد.

دبیر هیئت پهلوانی استان ابراز کرد: مهمترین هدف و آرزویم این است که سعادت داشته باشم خدمت رهبر معظم انقلاب برسم و از دستان ایشان بازوبند پهلوانی دریافت کنم و در همه میادین پرچم کشور خود را به اهتزاز در بیاورم.

سلیمی در پایان گفت: با تلاش‌های فراوان و یاری خداوند در مسابقات قوی‌ترین مردان زورخانه‌ای و عصر جدید شرکت خواهم کرد و از مسئولین درخواست دارم که به جوانان میدان دهند تا این قشر مهم جامعه بتوانند در حیطه‌های مختلف موفق و موثر باشند و همچنین به ورزش زورخانه‌ای توجه ببشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان