۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهرداری و دادگستری قزوین مشکلات شهرک اندیشه را پاس‌کاری می‌کنند/ فقط یک مجوز ناقابل!
کد خبر: ۳۴۶۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲۵ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از یک تجمع مردمی؛

شهرداری و دادگستری قزوین مشکلات شهرک اندیشه را پاس‌کاری می‌کنند/ فقط یک مجوز ناقابل!

اهالی شهرک اندیشه گفتند: بخش قابل توجهی از زمین‌ها توسط مالکان خریداری شده، امروز بعد از چند سال مشکلات شهرک اندیشه همچنان باقیست و مسئولان به جای حل مشکل، پاس‌کاری می‌کنند.

شهرداری و دادگستری قزوین مشکلات شهرک اندیشه را پاس‌کاری می‌کنند/ فقط یک مجوز ناقابل!

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اهالی شهرک اندیشه قزوین در گلایه به مشکلات واگذاری اراضی این شهرک امروز(سه شنبه) در مقابل دادگستری قزوین تجمع کردند.

یکی از اهالی شهرک دانش در حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: شهرک اندیشه در پنج کیلومتری قزوین واقع شده و شامل یک‌هزار قطعه است؛ تقریبا بخش قابل توجه و نیمی از این شهرک فاقد مشکل قانونی است، در حالی که مسئولان قضایی استان عنوان می‌کنند برخی از اراضی این شهرک دارای مشکل است.

وی افزود: من و بسیاری از ساکنان این شهرک، زمین‌ها را از ۲۵ سال گذشته خریداری کرده‌ایم و زمین‌ها دارای سند است؛ اما دستگاه‌های اجرایی و اداری در این بین مشکلاتی را ایجاد کردند که ما اطلاعی از آن نداریم؛ زمانی هم که برای حل مشکل به دادسرا مراجعه می‌کنیم، عنوان می‌کنند موضوع محرمانه است.

سعید درویشوند عنوان کرد: چگونه می‌توانیم در قبال زمین‌هایی که حق مالکیت آنها از ما سلب شده، فعالیت‌های ساخت و ساز را انجام دهیم؟ اگر دستگاه اجرایی دچار اشتباه شده نباید تاوان این اشتباه را ما بدهیم.

وی اضافه کرد: یک‌هزار قطعه‌ای که در این شهرک توسط ساکنان خریداری شده، بیشتر از اقشار کم درآمد و کارگر هستند که از چند سال گذشته سرمایه گذاری کردند.

ساکن شهرک اندیشه گفت: با وجود گذشت چندین سال، مشکل همچنان پابرجاست و نمی‌توان در این شهرک ساخت و ساز کرد؛ مسئولان ذی‌ربط پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: واحدهای این شهرک مسکونی و بسیاری از زمین‌های آن دارای سندتک برگی رسمی است؛ اما نمی‌دانیم کجای کار مشکل دارد که مسئولان برای حل آن، پاس‌کاری می‌کنند.

یکی دیگر از ساکنان شهرک اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین بیان کرد: تقریبا از ۲۳ سال پیش در این شهرک سرمایه گذاری کردیم و این شهرک دارای زمین‌های بسیاری است که مسئولان حق مالکیت را از ساکنان گرفته‌اند؛ از ۱۴ماه گذشته سند این زمین‌ها از مالکان سلب شده و در این مدت با افزایش قیمت مصالح، بسیاری از ساکنان توانایی ساخت را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: بسیاری از ساکنان شهرک متضرر شدند؛ از پنج الی شش ماه گذشته به دادسرا و دادگستری مراجعه می‌کنیم اما به جای حل مشکل، حتی اجازه ملاقات به ما داده نمی‌شود.

محسن صالحی مطرح کرد: هرچند تعدادی واحد در این شهرک ساخته شده و دارای آب، برق و گاز است؛ اما شهرداری عنوان می‌کند که این زمین‌ها توقیف است و مجوز ساخت به ما و ساکنان شهرک نمی‌دهد.

این ساکن شهرک اندیشه تصریح کرد: این زمین‌ها متعلق به تعاونی ناجاست که هیئت امنایی تشکیل و مجوز صادر شده است؛ تقریبا ساخت‌وساز بخشی از شهرک شروع شده اما از ابتدای سال‌جاری یکی از اعضای شورای شهر، روشنگری کرده و مانع این ساخت و سازها شده است.

وی گفت: شهرک اندیشه تقریبا ۴۰هکتار بوده و دارای یک‌هزار قواره زمین و دارای سند تک برگی است که تمام این زمین‌ها تا قبل از عید سال‌جاری دارای مجوز ساخت بود؛ بسیاری از ساکنان دارای سندتک برگی هستند اما شهرداری مجوز ساخت به آنها نمی‌دهد.

صالحی یادآور شد: هرکسی در توان خود می‌توانست زمینش را بسازد اما بسیاری از ساکنان به دلیل عدم توانایی مالی نتوانستند آن را بسازند؛ در سال‌جاری که قیمت زمین‌های قزوین افزایش یافته است، مسئولان از ساخت و سازهای این شهرک خودداری کردند.

ساکن شهرک اندیشه بیان کرد: شهرداری عنوان می‎‌کند برای ساخت و ساز این زمین‌ها باید از دادگستری مجوزی صادر شود، اما پیگیری هم توسط دادگستری صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: اعضای تعاونی این شهرک تقریبا مجوز تغییر کاربری ۲۱ و نیم هکتار را اخذ کردند و مشکل اصلی، مابقی زمین‌هاست؛ امکانات شهری تقریبا ایجاد شده و برای ادامه ساخت هرجا پیگیری می‌کنیم، کسی پاسخگو نیست و ما را در جریان مشکل قرار نمی‌دهند و همچنان در بلاتکلیفی هستیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان