۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین ۶ اثر طبیعی و ناملموس قزوین در انتظار ثبت ملی
کد خبر: ۳۴۶۷۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲۵ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

معاون میراث‌فرهنگی استان اعلام کرد

۶ اثر طبیعی و ناملموس قزوین در انتظار ثبت ملی

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی– فرهنگی سه اثر طبیعی و سه اثر ناملموس قزوین در فهرست آثار ملی ثبت می‌شوند.

۶ اثر طبیعی و ناملموس قزوین در انتظار ثبت ملی

احسان نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: پرونده ثبتی سه اثر ناملموس استان شامل حاملان میراث ناملموس با عنوان محمد بخشی‌نیا پیشکسوت تعزیه، مهارت ساخت عروسک الولک، که یکی از مهارت‌های در معرض فراموشی بوده و ساخت آن در روستاهای الولک و اردبیلک رواج دارد و نیز مهارت نگارگری مکتب قزوین، پس از بررسی و آماده‌سازی توسط کارشناسان حوزه ثبت اداره کل جهت تایید به شورای ثبت وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده و روند ثبت این آثار در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به تهیه پرونده ثبتی سه اثر طبیعی استان افزود: پرونده سه اثر طبیعی استان شامل سرچشمه و درخت گردوی کهنسال خارود واقع در منطقه الموت غربی و چنار کهنسال نصیرآباد منطقه طارم سفلی نیز ارسال شده و در انتظار ثبت ملی هستند.

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین یادآور شد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تعداد ۱۲ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان