۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کمبودی در حوزه تامین نان نداریم/ توزیع ۱۹۰ میلیون نان رایگان در مناطق کم‌برخوردار قزوین
کد خبر: ۳۴۶۷۳۷ نویسنده: مصیب بهرامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲۴ ساعت: ۱۶:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین:

کمبودی در حوزه تامین نان نداریم/ توزیع ۱۹۰ میلیون نان رایگان در مناطق کم‌برخوردار قزوین

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین با تاکید بر اینکه کمبودی در حوزه تامین نان نداریم؛ گفت: نانوایی‌های سطح استان باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کمبودی در حوزه تامین نان نداریم/ توزیع ۱۹۰ میلیون نان رایگان در مناطق کم‌برخوردار قزوین

مصیب بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ افزایش سهمیه یارانه‌ای آرد و تغییر قیمت نان را از مطالبات نانوایان قزوینی عنوان و اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت تهیه نان، نامه‌ای به استانداری و فرمانداری قزوین ارسال شد تا نسبت به افزایش سهمیه یارانه‌ای آرد و قیمت نان تجدید نظری صورت گیرد.

وی افزود: سرانه فعلی استان ماهانه ۸.۸ کیلوگرم با آرد نیمه یارانه‌ای برای هر نفر است که امیدواریم با مساعدت مسئولان ذی‌ربط این سهمیه افزایش و به ۹ و نیم کیلو ارتقا یابد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون سهمیه آرد برخی از استان‌ها تا ۱۲ کیلوگرم هم است و در مورد قزوین هم که استانی پر جمعیت و مهاجر پذیر است ضرورت دارد تا سهمیه افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: صندوق‌های خیریه استان برای کمک به تهیه نان برای افراد بی بضاعت کمک بسیار خوبی داشتند؛ چراکه مردم استان قزوین انسان‌های نوعدوست و خیری هستند که هرجا لازم بوده به کمک هم نوعان خود شتافته‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: همزمان با ایام عید و در دو ماه ابتدای سال از طریق موسسه خیریه اتاق بازرگانی استان به میزان ۱۹۰میلیون تومان نان در بین مردم نیازمند استان توزیع شد که برای این منظور ۱۰ نانوایی در مناطق مختلف استان برای توزیع نان معرفی شد.

وی با اشاره به مشکلات نانوایان اظهار کرد: سال گذشته پس از پنج سال ۳۰ درصد به بهای نان افزوده شد؛ اما باتوجه به افزایش قیمت رخ داده در تهیه اقلام مورد نیاز برای تهیه نان عملا این افزایش قیمت بی‌تاثیر شد.

پلمب4 واحد نانوایی متخلف در قزوین

بهرامی اضافه کرد: به طور مثال مایه خمیر نان برای ۱۰ کیلو ۱۶۰ هزار تومان بود که اکنون به ۳۸۰ هزار تومان افزایش یافته یا دستمزد کارگران، کرایه ملک و سنوات و به طور کلی هزینه‌های نانوایان گران‌تر شده است؛ لذا درخواست داریم مسئولان مساعدتی در این زمینه داشته و در قیمت نان تجدیدنظر کنند تا مشکل نانوایان نیز به زودی مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه در قزوین با کمبود نان مواجه نیستیم؛ گفت: اکنون نانوایی‌های سطح استان باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نان نیز به اندازه کافی و فراوان در استان است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان در مورد کیفیت نان تصریح کرد: نمی‌توان گفت که همه نانوایان قزوین، نان با کیفیت بالا پخت می‌کنند اما اکثر نانوایان استان خبره بوده و نان به مردم تحویل می‌دهند و انصافاً کیفیت نان قزوین از استان‌های همجوار بهتر است.

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که نان مقبول و خوب به دست شهروندان برسد در این زمینه هم نظارت‌ها به صورت مستمر از سوی بازرسی سازمان صمت و اتحادیه انجام می‌شود؛ همچنین گشت مشترک بین اتحادیه و اداره غله و سازمان بازرگانی و فرمانداری است که به صورت هفتگی از نانوایی‌ها بازدید و سرکشی می‌کنند.

بهرامی در پایان گفت: در این بازرسی‌ها چنانچه مشکل یا تخلفی مشاهده شود به نانوایان متخلف تذکر داده شده یا برخورد می‌کنند به طوریکه در سال جاری چهار واحد نانوایی متخلف پلمب شده است.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان