۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین فوت کاراته‌کا ۱۳ ساله تاکستانی در اثر کرونا/ ۶ داور قزوینی وارد عرصه‌های بین المللی شدند
کد خبر: ۳۴۶۶۶۱ نویسنده: رضا داوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲۰ ساعت: ۱۵:۲۴ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت کاراته قزوین مطرح کرد

فوت کاراته‌کا ۱۳ ساله تاکستانی در اثر کرونا/ ۶ داور قزوینی وارد عرصه‌های بین المللی شدند

دبیر هیئت کاراته استان قزوین گفت: در دوران کرونا تعدادی از قهرمانان و مربیان استان درگیر کرونا شدند که متاسفانه یک کاراته‌کا ۱۳ ساله تاکستانی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

فوت کاراته‌کا ۱۳ ساله تاکستانی در اثر کرونا/ ۶ داور قزوینی وارد عرصه‌های بین المللی شدند

رضا داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به تغییرات ایجاد شده در فعالیت‌های ورزشی به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: براساس آمار و ارقام، هیئت کاراته استان قزوین تا پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا یکی از موفق‌ترین هیئت‌های ورزشی ادوار استان و هیئت‌های کاراته کشور بوده است.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین افزود: طی سال‌های گذشته قبل از کرونا، فعالیت در تمامی بخش‌هایی که برای این هیئت توسط مسئولین و متولیان ورزش استان و کشور متصور شده بود به صورت جدی برگزار شده است.

وی بیان کرد: همچنین به صورت مرتب کلاس‌های ارتقای درجه داوران در دو بخش آقایان و بانوان، کلاس‌های مربیگری، کلاس‌های بازآموزی، دوره‌های استعدادیابی، مسابقات مختلف استانی و اعزام به مسابقات نیز برگزار می‌شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بعد از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا، دستور به کاهش و تعطیلی فعالیت‌ها داده شد و ما نیز طبق قانون کلاس‌های خانه کاراته را که اصلی‌ترین سالن در استان قزوین است، تعطیل کردیم و طی این هشت ماه باتوجه به پروتکل‌های بهداشتی، آموزش‌های آنلاین برای کشورهای متقاضی توسط بهمن عسگری برگزار شد.

مدال‌های هیئت کاراته قزوین بیش از سایر هیئت‌های ورزشی است

داوری با بیان اینکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاراته استان تعطیل نشد؛ تصریح کرد: هم اکنون تمرینات با توجه به پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های توابع و باشگاه‌های خصوصی به صورت محدود انجام می‌شود.

وی گفت: پس از یک وقفه هشت ماهه، بهمن عسگری به دعوت کادر فنی برای حضور در اولین مرحله اردوی تیم ملی، در دوران کرونا به تهران اعزام شد.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین ابراز کرد: در دوران کرونا تعدادی از قهرمانان و مربیان ما درگیر کرونا شدند که متاسفانه یک کاراته‌کا ۱۳ ساله تاکستانی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، اما دیگر ورزشکاران از جمله بهمن عسگری و علی‌اصغر آسیابری تحت درمان قرار گرفتند و درحال بهبودی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل وجود مسابقات رسمی سبک‌های مختلف و تورنمنت‌های بین‌المللی داخلی و خارجی که کاراته‌کاهای استان در دو بخش آقایان و بانوان شرکت می‌کنند، سال‌هاست که با اختلاف زیادی آمار مدال‌های کسب شده در هیئت کاراته قزوین خیلی بیشتر از سایر هیئت‌های فعال ورزشی است.

وی بیان کرد: در آخرین روزهای سال گذشته، کسب اولین سهمیه المپیک کاراته ایران توسط بهمن عسگری موجب خوشحالی جامعه ورزشی استان و کشور شد.

بار اصلی مدال‌آوری بر دوش رشته‌های انفرادی است

داوری درباره مشکلات کلان رشته‌های انفرادی گفت: سالیان سال است که این رشته‌ها در برابر رشته‌های توپی مهجور واقع شده‌اند؛ این درحالی است که عموما بار اصلی مدال‌آوری بر دوش رشته‌های انفرادی است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین وضعیت معیشت و مسکن قهرمانان رشته انفرادی دغدغه اصلی هیئت کاراته استان است که نیازمند یک عزم ملی است.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین با بیان اینکه کرونا باعث تعطیلی چند باشگاه خصوصی در استان شد؛ عنوان کرد: تمام تلاش مجموعه هیئت رئیسه استان بر این بوده است که روز به روز در روند پیشرفت تمام ابعاد کاراته استان قزوین بیفزاییم و طی این سال‌ها نیز شش داور بین المللی تربیت کرده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: یکی از اهدافی که طی ۱۴ سال گذشته تا به امروز پیگیری کردیم، ترویج اخلاق در حوزه ورزش بوده که امیدوارم هم خود و هم سایر ورزشکاران این مطلب بسیار مهم را در سرلوحه کار خود قرار بدهند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان