۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سختی‌های زندگی دانشجویی با کنارهم‌بودن شیرین می‌شود/ ازدواج موجب حرکت هدفمند در زندگی‌مان شد
کد خبر: ۳۴۶۶۰۱ نویسنده: فاطمه و میلاد چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۸ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

زوج دانشجوی قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین:

سختی‌های زندگی دانشجویی با کنارهم‌بودن شیرین می‌شود/ ازدواج موجب حرکت هدفمند در زندگی‌مان شد

زوج دانشجوی قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین گفتند: به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند زندگی مشترک را مدیریت می‌کنیم؛ به هر حال در همه زندگی‎ها ممکن است سختی‌هایی وجود داشته باشد که در زندگی دانشجویی هم وجود دارد، اما شیرینی در کنار هم بودن بسیار ارزشمندتر است به طوری که سعی می‌کنیم سختی‌ها را با کمک یکدیگر حل کنیم.

سختی‌های زندگی دانشجویی با کنارهم‌بودن شیرین می‌شود/ ازدواج موجب حرکت هدفمند در زندگی‌مان شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ دوران دانشجویی برای هر فردی از دوران به یادماندنی است که در خاطرات زندگی او ثبت می‌شود؛ دورانی که شور و نشاط خاص خود را دارد و در واقع ریل‌گذاری آینده فرد متاثر از آن خواهد بود.

برخی تصمیمات مهم زندگی مانند ازدواج و تشکیل خانواده در دوران دانشجویی اتفاق می‌افتد به طوری که زوج‌های دانشجو این دوران را متفاوت‌تر از سایرین سپری می‌کنند و با هرکدام از این زوج‌ها که هم‌صحبت می‌شویم، تجربه‌های جالبی از زندگی متاهلی دانشجویی خود بیان می‌کنند که توام با شیرینی و سختی های مختلفی است، اما نقطه مشترک همه آن‌ها رضایت از زندگی مشترکی است که در ایام دانشجویی سپری کرده‌اند.

فاطمه و میلاد چگینی دو جوان قزوینی هستند که حدود سه سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد و هر دو دانشجو هستند.

فاطمه با بیان اینکه ۲۲سال دارد و طلبه سطح دو حوزه علمیه در رشته عمومی است، ابراز می‌کند: در سال ۱۳۹۶ ازدواج کرده و زندگی متاهلی ما آغاز شد، آشنایی ما از طریق نسبت نزدیکی که باهم داشتیم و فامیل بودیم رقم خورد.

وی با بیان اینکه همسرش در زمان خواستگاری دانشجو نبود اما شغل ثابتی داشت؛ می‌گوید: معیارم برای انتخاب همسرم، مومن و معتقد بودن به دین و اهل بیت(ع) و داشتن خانواده‌ای شایسته بود، مهمتر اینکه اهل صداقت باشد، با چندین جلسه صحبت هم احساس کردم که می‌توانم به او تکیه کنم.

این طلبه دانشجو بیان می‌کند: در اوایل زندگی شرایط اقتصادی ایده‌آلی نداشتیم، مانند بسیاری از زوج‌ها که در ابتدا شرایط اقتصادی مناسبی ندارند اما با گذشت زمان این شرایط بهتر شد؛ از طرفی هم مسائل مادی در زندگی ما مطرح نبود؛ تا حدودی هم خانواده‌ها از نظر مالی ما را حمایت می‌کنند اما بیشترین بار زندگی برعهده خود ماست.

چگینی با بیان اینکه ازدواج ما با رضایت هر دو خانواده انجام شد و مشکلی با این وصلت نداشتند، می‌افزاید: مراسم ازدواج طبق عرف برگزار شد به طوری که نه تجملاتی بود و نه خیلی ساده. اکنون هم هزینه‌های زندگی خود را باتوجه به درآمد ماهانه‌ای که داریم برنامه‌ریزی کرده ایم، اما فعلا شرایط شغلی برای من فراهم نشده است.

این دانشجوی قزوینی یادآور شد: خوشبختانه ادامه تحصیل من مشکلی در زندگی مشترکمان ایجاد نکرده است، چون با موافقت همسرم ادامه تحصیل می‌دهم و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ام که بخش زیادی از درس را برای زمانی می‌گذارم که همسرم درمنزل نیست و طوری مدیریت می‌کنم که به زندگی خللی وارد نشود.

وی عنوان می‌کند: زندگی مشترک توام با دوران دانشجویی طبیعتا سختی‌ها و مشکلاتی هم دارد، چراکه همسرم هم دانشجو است اما با همدلی و همراهی و درک کردن شرایط متقابل، سختی‌ها را مرتفع می‌کنیم.

چگینی با اشاره به خاطره شیرین از زندگی مشترکش ابراز می‌کند: همه لحظات و درکنار هم بودن‌هایمان می‌تواند یک خاطره خوب را رقم بزند، اما بهترین خاطره‌ای که برایمان رقم خورد سفر زیارتی مشهد و زیارت امام رضا(ع) بود که برای هر دو ما بهترین اتفاق است که همیشه ماندگار می‌ماند.

میلاد چگینی در ادامه این مصاحبه با اشاره به معیارهای انتخاب همسرش ابراز می‌کند: باایمان بودن، محجّبه و دارای خانواده خوب بودن از معیارهای اصلی‌ام برای انتخاب همسر بود که خوشبختانه همسرم دارای این ویژگی‌هاست؛ زمانی که ازدوج کردیم همسرم دانشجو نبود و پس از ازدواج تحصیلش را در حوزه علمیه ادامه داد و من هم مشکلی با ادامه تحصیل همسرم نداشتم.

وی می‌افزاید: اکنون 30سال دارم و در رشته کارشناسی برق تحصیل می‌کنم، اما در کنار درسم، شغل ثابت هم دارم؛ درواقع هم تحصیل می‌کنم و هم شاغل هستم؛ لذا به همه جوانان توصیه جدی دارم که علاوه بر تحصیلات، یک مهارت هم برای درآمدزایی داشته باشند و هدفمند و با پشتکار در زندگی حرکت کنند.

این دانشجوی قزوینی تصریح می‌کند: تحصیل و کارم هیچی خللی در زندگی برایم ایجاد نکرده بلکه به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند زندگی مشترک را مدیریت می‌کنیم؛ به هر حال در همه زندگی‎ها ممکن است سختی‌هایی وجود داشته باشد که در زندگی دانشجویی هم وجود دارد، اما شیرینی در کنار هم بودن با همسرم بسیار ارزشمندتر است به طوری که سعی می‌کنیم سختی‌ها را هم با کمک یکدیگر حل کنیم.

این دو زوج دانشجوی قزوینی با بیان اینکه الگوی آن‌ها در زندگی، پدر و مادرشان است، اظهار می‌کنند: زندگی دانشجویی تلاش بسیار می‌طلبد، یعنی علاوه بر مسئولیت‌های زندگی متاهلی باید دغدغه تحصیل و درس هم داشته باشیم اما در کنار هم، همه این‌ها شیرین و لذت‌بخش است، چراکه زمانی که نتیجه مطلوب می‌گیریم نیز و اثرات مثبت آن را در زندگی می‌بینیم.

آن‌ها با اشاره به تغییر روال زندگی در دوران کرونا می‌گویند: تقریباً همه برنامه‌های عادی زندگی تغییر کرده است اما از طرفی چون کلاس‌ها حضوری نیست، باعث شده که بهتر به زندگی می‌رسیم، رفت و آمدها کم شده و وقت بیشتری برای تمرکز و رسیدن به درس‌ها داریم که شاید توفیق اجباری به واسطه کرونا باشد.

زوج قزوینی بیان می‌کنند: فعلا فرزندی نداریم اما هرکسی باتوجه به موقعیتی که در زندگی دارد، می‌تواند تصمیم بگیرد. هدف هرکس باتوجه به افکارش صورت می‌گیرد، ما هم هدف گذاری‌های پنج ساله و 10ساله برای خودمان مشخص کردیم و امیدواریم که به آن‌ها برسیم.

آن‌ها درباره درخواست خود از مسئولین تاکید می‌کنند: مسئولین باید شرایط شغلی برای دانشجویان فراهم کنند، وام‌هایی با بازدهی متناسب دراختیارشان قرار دهند و بستری را فراهم کنند که بعد از اتمام تحصیلات یک شغل مرتبط با رشته خود داشته باشند.

این زوج قزوینی در پایان با اشاره به توصیه‌ای برای جوانان و دانشجویان می‌گویند: شرایط سخت اقتصادی و مشکلات را درک می‌کنیم، اما به جوانان توصیه می‌کنیم که زندگی را سخت نگیرند و ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا بتوانند تشکیل خانواده دهند.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان