۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین واگذاری برج‌های ستاره پونک متوقف شد/ بازرس کل استان قزوین: با خاطیان برخورد قانونی می‌شود
کد خبر: ۳۴۶۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۸ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح قزوین از حواشی اخیر شهرداری قزوین،

واگذاری برج‌های ستاره پونک متوقف شد/ بازرس کل استان قزوین: با خاطیان برخورد قانونی می‌شود

بازرس کل استان قزوین در خصوص واگذاری پروژه شهرداری قزوین گفت: با انجام تحقیقات و همچنین گزارش‌های واصله و تخمین‌‌های اولیه مبنی بر وجود برخی ابهامات در ارزیابی واگذاری پروژه شهرداری قزوین، دستور توقف این واگذاری به منظور بررسی‌های دقیق‌تر صادر شد.

واگذاری برج‌های ستاره پونک متوقف شد/ بازرس کل استان قزوین: با خاطیان برخورد قانونی می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با تصویب شورای شهر قزوین، برج‌های ستاره پونک متعلق به شهرداری قزوین با 14 هزار و 800 مترمربع زمین به ارزش 329 میلیارد تومان در قبال بدهی شهرداری با قیمت بسیار کمتر از قیمت واقعی به بانک شهر واگذار شد.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در این باره اظهار کرد: قیمت اصلی این پروژه بسیار بیشتر از قیمت کارشناسی شده است به طوریکه حتی اعضایی که در خصوص واگذاری پروژه نیز رای موافق خود را اعلام کرده‌اند نیز نظرشان این است که چون پروژه مشتری ندارد، با این قیمت موافقت می‌کنند.

قیمت واقعی این پروژه با قیمت کارشناسی شده تطابق ندارد

عضو شورای شهر قزوین افزود: کارشناسی پروژه ستاره پونک طی تیرماه صورت گرفته درحالی که بعد از آن چندین بار افزایش قیمت ملک را با شیب تند داشتیم، لذا طبیعی است که ما نخواهیم سرمایه‌های شهر را با قیمت نازل به فروش برسانیم.

وی بیان کرد: قطعا دستگاه‌های نظارتی طی بررسی‌هایی که داشتند به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت واقعی این پروژه با قیمت کارشناسی شده تطابق ندارد یا روند واگذاری صحیح نبوده و پروژه باید در قالب مزایده و با قیمت کارشناسی بهتر واگذار شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر پروژه به مزایده گذاشته شود و این خریدار تنها شرکت کننده و برنده مزایده باشد قطعا به آن واگذار خواهد شد؛ اگرچه بانک شهر نمی‌تواند خریدار املاک شود، چون بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد به جای بدهی ملک قبول کند.

با خاطیان امر، برابر مقررات مربوطه برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت

در ادامه با توجه به مشکل و ابهامات ایجاد شده این پرونده جهت بررسی بیشتر به اداره کل بازرسی استان ارجاع شده است.

عبدلله آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره پیگیری پرونده برج‌های ستاره پونک متعلق به شهرداری قزوین اظهار کرد: با انجام تحقیقات و همچنین گزارش‌های واصله و تخمین‌‌های اولیه مبنی بر وجود برخی ابهامات در ارزیابی واگذاری پروژه شهرداری قزوین، دستور توقف این واگذاری به منظور بررسی‌های دقیق‌تر صادر شد.

وی افزود: بدین منظور تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی در دستور کار بازرسان قرار گرفته و در صورت احراز هرگونه تخلف و جرم با خاطیان امر، برابر مقررات مربوطه برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.

بازرس کل استان قزوین بیان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند درصورت اطلاع از موارد مشابه و یا هرگونه سوء جریان اداری در چارچوب وظایف و اختیارات سازمان بازرسی، مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۳۶ و یا سامانه گزارشگران فساد به آدرس gozaresh.bazresi.ir به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کنند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان