۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مطالبه‌گری دانشجویان باید مستمر ادامه داشته باشد/ فضای دانشگاه به شور و نشاط انقلابی نیاز دارد
کد خبر: ۳۴۶۵۵۶ نویسنده: معصومه تقوایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۶ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره):

مطالبه‌گری دانشجویان باید مستمر ادامه داشته باشد/ فضای دانشگاه به شور و نشاط انقلابی نیاز دارد

دبیر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دانشجویان در طراز انقلاب باید شور و شوق دوران انقلاب را حفظ کنند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند، گفت: دانشجویان باید در بزنگاه‌ها به ‌طور آتش به اختیار عمل کنند.

مطالبه‌گری دانشجویان باید مستمر ادامه داشته باشد/ فضای دانشگاه به شور و نشاط انقلابی نیاز دارد

معصومه تقوایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به رسالت دانشجویان در شرایط امروز اظهار کرد: انقلاب اسلامی به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد لذا نباید تصور کرد که وظایف دانشجویان هم تمام شده است به طوری که بنا به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلاب پنج مرحله دارد که ما فقط یک مرحله پیروزی آن را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان در طراز انقلاب باید شور و شوق دوران انقلاب را حفظ کنند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند، اذعان کرد: دانشجویان باید در بزنگاه‌ها به ‌طور آتش به اختیار عمل کنند، اما گاهی مشاهده می‌کنیم که غفلت‌هایی در بین قشر دانشجو اتفاق می‌افتد که آثار آن را به طور مصداقی در جامعه شاهد هستیم.

دبیر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: نمونه این غفلت‌ها را در بحث دانشمندان هسته‌ای کشورمان دیدیم که طبق بیان رهبر معظم انقلاب، غفلت‌هایی از سوی دانشجویان در این زمینه صورت گرفته است به طوری که حتی در ترور شهید فخری‌زاده آنگونه که باید عکس‌العمل درستی از سوی قشر دانشجو اتفاق نیفتاد.

این دانشجوی قزوینی ابراز کرد: دانشجو پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است لذا علاوه بر وظیفه دانشجویی و کسب علم که بر عهده دارد باید به عنوان قشر تحصیلکرده، حرف و مطالبه مردم را به گوش مسئولین برساند.

وی عنوان کرد: دانشجو باید در بین مردم و در بطن جامعه حضور داشته باشد تا به طور دقیق از مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها آگاه باشد تا بتواند به موقع و درست در مسیر مطالبه‌گری برای کمک به جامعه اقدام کند.

دانشجویان در جریان انتخابات نباید رفتار هیجانی داشته باشند

تقوایی عنوان کرد: اگر دانشجو آگاهی لازم را از جامعه خود نداشته باشد قطعاً نمی‌تواند در حل مشکلات موجود قدم بردارد؛ در بحث مطالبه‌گری درواقع در مرحله اول دانشجو باید دانش کافی درباره موضوعات داشته باشد چراکه طبیعتاً دانشجو صرفاً در یک رشته تحصیل می‌کند و ممکن است از سایر حوزه‌ها دانش کافی نداشته باشد لذا باید دانش خود را ارتقاء دهد تا بتواند عملکرد مناسبی برای ورود به حوزه مطالبه‌گری داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: برای مثال در بحث مواسات و کمک مومنانه دانشجویان جزو قشرهایی بودند که کمک بزرگی داشتند و موثر عمل کردند، اما مواسات یک اقدام کوتاه مدت و مقطعی است و باید برای حل مشکلات اقتصادی اقدام جدی صورت‌ گیرد؛ برای مطالبه‌گری باید علم درست داشته باشیم تا بتوانیم بدون نگاه غیرواقعی و به صورت منطقی عمل کنیم و از طرفی مطالبه‌گری باید به طور مستمر باشد و مقطعی نباشد.

دبیر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ابراز کرد: مهمترین مشکل امروز مسائل معیشتی و اقتصادی است که به واسطه کم‌کاری مسئولین و مدیریت نادرست دولت اتفاق افتاده است؛ دانشجویان می‌توانند به عنوان قشر آگاه و تحصیلکرده در ساماندهی به مسائل اقتصادی کمک کنند و مسئولین باید از این ظرفیت استفاده درستی ببرند.

وی با اشاره به انتخاب درست برای روی کار آمدن دولت کارآمد؛ تصریح کرد: در بحث انتخابات باید شناخت کافی از کاندیدای ریاست جمهوری داشت که اگر در چهار سال گذشته کاندیدا به طور دقیق و واقعی به مردم شناخته می‌شدند امروز شاهد دوقطبی‌سازی در جامعه نبودیم، لذا ابتدا خود دانشجویان باید شناخت کافی از کاندیدا داشته باشند و جهت‌گیری هیجانی نداشته باشند و در نهایت تلاش کنند که مردم را برای انتخاب درست آگاه سازند.

تقوایی در پایان تاکید کرد: دانشجو از بطن جامعه است و اکنون دانشجویان هم به امید اشتغال تحصیل می‌کنند اما در واقعیت آمار بالای بیکاری باعث بی‌انگیزگی و ناامیدی دانشجویان شده است؛ درحالی که دانشجویان می‌توانند در پیشرفت کشور گره‌گشا و موثر باشند که باید زمینه اشتغال و کار برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان