۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نگذارید خودرو چپی بدون کارشناسی به شما بیندازند
کد خبر: ۳۴۶۵۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۶ ساعت: ۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

تلنگر/

نگذارید خودرو چپی بدون کارشناسی به شما بیندازند

خرید خودروهای کارکرده در بین مردم بسیار رایج‌تر از خودروهای صفر کیلومتر است زیرا قیمت آن‌ها پایین‌تر است و می‌توان با هر قیمتی خودروی متناسب با وسع مالی را از بازار تهیه نمود. اما خرید خودروهای کارکرده نمی‌تواند به سادگی خودروهای صفر کیلومتر باشد.

نگذارید خودرو چپی بدون کارشناسی به شما بیندازند

به گزارش صبح قزوین، 

برای خرید خودروهای صفر کیلومتر تنها کافی است به یکی از نمایندگی‌های فروش مراجعه کنید و رنگ و مدل خودرو را انتخاب کنید و پس از پرداخت وجه، خودرو را تحویل بگیرید. اما در مورد خودروهای کارکرده باید موارد زیادی را چک کرد. این موارد شامل چک کردن بدنه و عملکرد موتور و گیربکس می‌شود. در ادامه این مقاله به بررسی برخی آسیب‌های بدنه‌ای رایج که برای خودروها به ویژه خودروهای چپی رخ می‌دهد می‌پردازیم.

خودرو چپی، بلای جان خریدار

به خودرویی که به هر دلیلی در هنگام تصادف بدنه آن با زمین برخورد پیدا کند خودروی چپی می‌گویند. معمولا خودروهای چپی آسیب‌های زیادی می‌بینند و تعدادی از قطعات بدنه‌ای و موتوری آن‌ها تعویض می‌شود. تعویض قطعات موتوری تاثیر چندانی بر سلامت یا قیمت خودرو ندارد و حتی می‌تواند خیال خریدار را بابت طول عمر بیشتر موتور راحت کند. اما آسیب‌های بدنه‌ای گاهی به قدری شدید است که مالک ناچار به خرید بدنه جدید برای خودرو است و این اتفاق باعث افت زیاد قیمت خودرو می‌شود. اگر قطعاتی از بدنه به شکل غیر استاندارد مورد صافکاری قرار گیرند ممکن است باعث سختی کنترل در هنگام رانندگی و به خطر افتادن جان سرنشینان شود.

آیا به سادگی می‌توان به این اشکالات موجود در بدنه یا حتی تصادفی و چپی بودن خودرو پی برد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت ساده‌ترین راه برای پی بردن به این موضوع مراجعه به مراکز کارشناسی خودرو است. در این مراکز افراد خبره با بررسی دقیق تمامی اشکالات بدنه‌ای خودرو را مشخص می‌کنند. خود خریدار نیز می‌تواند با استفاده از نکاتی که در ادامه مقاله بیان می‌شود تا حدودی به این مشکلات پی ببرد.

جنس رنگ، تفاوت طیف رنگ

اگر بدنه خودرویی در بعضی قسمت‌ها دچار نقص شده باشد و پس از رفع اشکال رنگ آمیزی شده باشد می‌توان با بررسی خودرو در نور طبیعی روز به این موضوع پی برد. به این شکل که اگر بدنه را به خوبی تمیز کنید و به دقت در زاویه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید، مشاهده می‌کنید که رنگ قسمتی از بدنه با باقی بدنه تفاوت دارد و به اصطلاح دو رنگ است. اما اگر بدنه خودرو به طور کامل رنگ شده باشد چطور می‌توان تشخیص داد؟

اگر بدنه خودرویی به طور کامل رنگ شده باشد با بررسی جنس رنگ می‌توان متوجه این نکته شد. به این صورت که رنگی که توسط مراکز رنگ آمیزی خودرو پاشیده می‌شود معمولا زبرتر از رنگ فابریک خودرو است. همچنین با توجه به نقاط اتصال بدنه و درزهای بدنه می‌توان دریافت که رنگ خودرو فابریک است یا خیر.

سقف خودرو

از مهم‌ترین نقاطی که باید حتما در هنگام کارشناسی خودرو بررسی شوند سقف خودرو است زیرا هرگونه نقصی در سقف باعث افت شدید قیمت خودرو می‌شود و اگر خریدار به آن پی نبرد ممکن است موجب ضرر فراوان مالی شود. سقف خودرو ممکن است تعمیر یا تعویض شده باشد. اگر سقف تعویض شده باشد با بررسی محل اتصال سقف به بدنه و ستون‌ها می‌توان متوجه شد. اگر سقف تعمیر شده باشد با بررسی سطح آن و دقت به وجود یا عدم وجود ناهمواری می‌توان به این نکته پی برد. رنگ شدگی سقف نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت خودرو داشته باشد.

ناهماهنگی شاسی خودرو

اگر خودروی مورد نظر شما چپی باشد به احتمال زیاد در قسمت شاسی‌ها دچار نقص شده است. برای پی بردن به این نکته باید در هنگام کارشناسی خودرو شاسی‌ها را از داخل کاپوت و سپس داخل گلگیر بررسی کنید. برای شاسی عقب نیز از داخل جعبه عقب و گلگیر عقب و زیر خودرو این بررسی باید صورت گیرد. خودرویی که نقص شاسی آن به خوبی برطرف نشده باشد را به سادگی نمی‌توان در هنگام رانندگی کنترل کرد و ممکن است باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی شود. از این رو سلامت شاسی خودرو اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

خرید خودروی کارکرده محبوبیت و رواج بیشتری در میان مردم دارد اما از آنجا که ممکن است خودروی مورد نظر اشکالات فراوانی داشته باشد باید بسیار مراقب بود. این اشکالات ممکن است در قسمت‌های موتوری خودرو یا در قسمت‌های بدنه آن باشد. اگر خودرویی دچار نقص بدنه‌ای شامل رنگ شدگی، صافکاری یا تعویض باشد در کارشناسی خودرو مشخص می‌شود و تاثیر زیادی بر روی قیمت خودرو خواهد داشت. توجه نکردن به اشکالات بدنه‌ای ممکن است علاوه بر ضررهای مالی باعث بروز حادثه و صدمات جانی برای سرنشینان خودرو شود.

پس هرگز از لزوم کارشناسی خودرو غافل نشوید. همراه مکانیک با 7 سال سابقه در زمینه کارشناسی خودرو با انجام بیش از 150هزار مورد موفق می‌تواند در کارشناسی خودرو شما همراهتان باشد. جهت مشاهده هزینه کارشناسی خودرو و دیگر توضیحات لطفا به صفحه https://www.hamrah-mechanic.com/car-inspection/ بروید و اطلاعات موجود در سایت همراه مکانیک را بخوانید. به محض اینکه درخواست خود را ثبت کنید، 30 دقیقه بعد کارشناس در محل مورد نظر شما حاضر خواهد شد و با ابزار روز به کارشناسی خودرو شما خواهد پرداخت.

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان