۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۷۰۰ مورد مثبت کرونایی در طرح شهید سلیمانی شناسایی شد/ بالابودن پیک بیماری در شهرستان‌های البرز و تاکستان
کد خبر: ۳۴۶۵۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۵ ساعت: ۱۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بیش از ۷۰۰ مورد مثبت کرونایی در طرح شهید سلیمانی شناسایی شد/ بالابودن پیک بیماری در شهرستان‌های البرز و تاکستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هزار و ۹۸۷ مکان در طرح شهید سلیمانی بازدید و ۲۵۹ مورد تخلف شناسایی و ۴۰ مورد هم پلمب شد؛ در مدت اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد ۷۰۸ مورد بیماران قطعی مثبت شناسایی،۲۸۳ مورد قرنطینه معکوس صورت گرفت.

بیش از ۷۰۰ مورد مثبت کرونایی در طرح شهید سلیمانی شناسایی شد/ بالابودن پیک بیماری در شهرستان‌های البرز و تاکستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار امشب در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: روند بستری و فوت بیماری کرونا در استان در هفته گذشته به صورت سینوسی است.

وی افزود: روند ابتلا در برخی نقاط و کانون‌ها کاهش پیدا کرده که اگر نتوانیم این وضعیت متزلزل را مدیریت کنیم شاید وضعیت سینوسی در موج جدید خطرناک‌تر باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون میزان بستری‌ها در روز به نصف رسیده است، ابراز کرد: میزان بستری‌ها که در گذشته روزانه ۱۰۰ نفر بود اما طی هفته اخیر کاهشی بوده و در روز گذشته به ۴۵ نفر کاهش یافته است و تعداد کل بستری‌ها از ۵۰۸ بیمار به ۴۴۷ بیمار کاهش یافته است.

هزار و ۱۱۱ قزوینی بر اثر کرونا جان باختند

وی اضافه کرد: تعداد بستری‌های موجود در بیمارستان‌های دانشگاهی ۳۳۴ نفر، در بیمارستان‌های تامین اجتماعی۸۳ نفر و بیمارستان‌های خصوصی۳۰ بیمار کرونایی است.

رئیس علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته موارد قطعی ابتلا ۱۷۸ نفر، بیماران بدحال ۵۱ نفر، افراد ترخیص شده ۳۷ نفر بوده است و به طور کلی ۱۵هزار و ۳۹ نفر بستری و هزار و ۱۱۱ فوت مثبت قطعی را از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در استان داشتیم.

نامدار بیان کرد: رشد تعداد بیماران بستری شده روند نزولی را نشان می‌دهد که نشان دهنده عبور از مسیر پیک بیماری است، اما تغییرات فاحشی را در فوت بیماران را نداشتیم و ۷۶ درصد فوتی‌های ما بالای ۶۰ سال سن دارند که نشان می‌دهد توانستیم افراد زیر ۶۰ سال را از بیماری نجات دهیم.

۱۱درصد قزوینی‌ها ماسک نمی‌زنند

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت شهرستان آوج زرد و شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا قرمز است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق ارزیابی صورت گرفته در زمینه عوامل خطر در ابتلا به بیماری کرونا ۶۰ و نیم درصد از بیمارانی که به این ارزیابی جواب دادند و فرم را پُر کردند، نیز عنوان کردند که با افراد مبتلا در ارتباط بودند، ۲۱ درصد بیمار زمینه‌ای داشتند، ۱۴درصد در بانک‌ها و ۱۷ درصد در اماکن شلوغ و بازارها و ۱۰ درصد هم در میهمانی‌های بالای ۱۰ نفر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه آمار عدم استفاده از ماسک در استان ۱۱درصد است، گفت: در بحث استفاده از ماسک که در گذشته مردم کمتر استفاده می‌کردند، اما خوشبختانه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است؛ همچنین در بحث آمار مبتلایان نیز خانم‌های خانه‌دار، کارمندان و کارگران در صدر مبتلایان قرار دارند.

انجام ۹هزار تست سریع کرونا در طرح شهید سلیمانی

رئیس علوم پزشکی قزوین با اشاره به طرح محله‌محور حاج قاسم سلیمانی ابراز کرد: این طرح در ۲۶۷ محله آغاز شده و طبیعتا زمانبر است و فقط برای دوهفته اخیر برنامه‌ریزی نشده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تعداد مراکز منتخب دارای تیم مراقبت در منزل ۲۱ تیم؛ تعداد تیم‌های مراقبتی تشکیل شده ۱۰۸ مورد؛ تیم‌های نظارتی ۴۰ مورد و ۶۵ تیم حمایتی در این طرح دیده شده است.

نامدار با اشاره به انجام ۹ هزار تست سریع کووید۱۹ در طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: به طور کلی هزار و ۱۳۵ بسته حمایتی در جریان این طرح در بین افراد نیازمند توزیع شده و هفت بیمارستان برای ارجاع بیماران در طرح تعیین شده که هفت سازمان هم در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند.

وی گفت: به طور کلی هزار و ۸۶۵ نفر در سطح شهرستان‌ها توسط تیم‌های مراقبتی رهگیری شدند که ۵۱۳ نفر افراد در خطر شناسایی و به صورت قرنطینه معکوس تحت مراقبت قرار گرفتند که بیشتر افراد سالمند هستند.

برخورد قانونی با شکنندگان قرنطینه

این مقام مسئول تصریح کرد: هزار و ۹۸۷ امکان در طرح شهید سلیمانی بازدید و ۲۵۹ مورد تخلف شناسایی و ۴۰ مورد هم پلمب شد؛ در مدت اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد ۷۰۸ مورد بیماران قطعی مثبت شناسایی،۲۸۳ مورد قرنطینه معکوس و هزار و ۴۳۸مورد خانواده آسیب پذیر حمایت شدند و ۴۲۷ نفر هم از کمک مالی بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات افرادی که قرنطینه را می‌شکنند درواقع بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازند که از ستاد خواستاریم تا این قانون برای برخورد با خاطیان اجرا و افراد متخلف اعمال قانون شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: بالا بودن پیک بیماری در شهرستان البرز و تاکستان باعث شده که بار بیماری به طور کلی در استان قزوین بالا برود و وضعیت ابتلا در استان ما را صعودی کند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان