۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۱۱۷ نقطه پرواز در استان‌قزوین ویژه اورژانس‌هوایی/ در تعمیرات بالگرد به مرحله خودکفایی رسیدیم
کد خبر: ۳۴۶۵۲۹ نویسنده: سرهنگ مهرداد بخشیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۵ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک اعلام کرد

شناسایی ۱۱۷ نقطه پرواز در استان‌قزوین ویژه اورژانس‌هوایی/ در تعمیرات بالگرد به مرحله خودکفایی رسیدیم

فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک گفت: امروز به لحاظ تجهیزات در خودکفایی کاملی هستیم به گونه‌ای که تعمیر بالگردها توسط نیروهای جوان هوانیروز صورت می‌گیرد.

شناسایی ۱۱۷ نقطه پرواز در استان‌قزوین ویژه اورژانس‌هوایی/ در تعمیرات بالگرد به مرحله خودکفایی رسیدیم

سرهنگ مهرداد بخشیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نقش نیروهای مردمی و مسلح در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در سال‌های اول جنگ، شاهد تثبیت دشمن در مرزهای کشور بودیم و نیروهای مردمی، سپاه و نیروهای مسلح تلاش کردند تا دشمن را از مرزهای کشور بیرون کنند.

وی افزود: با تلاش نیروهای مردمی و هوانیروز در عملیات ثامن‌الائمه(ع) و بیت‌المقدس توانستیم دشمن را از کشور بیرون و خرمشهر را فتح کنیم که شهدای بسیاری در این زمینه تلاش کردند.

فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک عنوان کرد: هوانیروز در تمام عملیات دوران دفاع مقدس حضور داشته و از ۶۰عملیاتی که در مدت دفاع مقدس انجام شد، در ۵۸ عملیات شرکت کرده است.

بخشیان تصریح کرد: هوانیروز در حوزه مردم یاری، همیشه در کنار مردم بوده و فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح، نقطه اتکاء و امید مردم هستند؛ به عبارتی چترحمایتی هوانیروز در کشور گسترده است.

وی مطرح کرد: ارائه برنامه آموزشی از جمله آموزش چتربازی و هلی‌برد برای نیروهای مسلح، حضور در عرصه‌های سیاسی از جمله انتخابات ریاست جمهوری و راهپیمایی ۲۲ بهمن، برنامه‌های هفته دفاع مقدس، ارائه خدمات توسط اورژانس هوایی از جمله خدمات هوانیروز محسوب می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در دفاع مقدس نزدیک به ۱۵ هزار ساعت پرواز، جابه‌جایی ۲۶۱هزار نفر و جابه‌جایی بالغ بر ۷۰هزار تن بار مهمات از جمله اقدامات انجام شده توسط هوانیروز است؛ هوانیروز در عملیات سخت مناطق کوهستانی شمالغرب نیز حضور مؤثری داشته است.

چتر حمایتی و امنیتی هوانیروز در کشور گسترش یافته است

بخشیان یادآور شد: هوانیروز در اسکورت کشتی‌های نفت‌کش و کشتی‌های باری جنوب کشور در گذشته نیز نقش داشته است؛ امنیت بنادر برای جابه‌جایی توسط هوانیروز و ارتش انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: ۱۸۹نفر از نیروهای هوانیروز در دوران دفاع مقدس شهید شدند و امروز این رقم به ۲۸۱ نفر رسیده است؛ شهید نوری به عنوان اولین شهید هوانیروز در بهمن سال ۱۳۵۷ توسط یکی از مقامات رژیم شهید شد.

فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک با اشاره به اینکه آخرین شهید هوانیروز هم در ۱۳فروردین ماه سال ۹۷ به شهادت رسید، مطرح کرد: امروز درهای شهادت برای هوانیروز همچنان باز است و روزانه چندین پرواز برای دفاع از مرزو بوم انجام می‌شود.

بخشیان تصریح کرد: امروز به لحاظ تجهیزات در خودکفایی کاملی هستیم به گونه‌ای که تعمیر بالگردها توسط نیروهای جوان هوانیروز صورت می‌گیرد؛ بسیاری از مأموریت‌ها نیز توسط بالگرد موجود دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: هوانیروز در بحران‌های بزرگ کشور همچون زلزله کرمانشاه و منجیل حضور داشته است و با دارا بودن ظرفیت‌ها، نقش آفرینی کرده و برگ زرینی را رقم زده است.

هوانیروز هیچ نقطه کوری در کشور ندارد

فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک اضافه کرد: هوانیروز تقریبا در تمام استان‌های کشور تقسیم شده و چتر حمایتی و امنیتی آن در کشور گسترش یافته است؛ به عبارتی، هوانیروز هیچ نقطه کوری در کشور ندارد.

بخشیان عنوان کرد: ما نهضت قطعه‌سازی را درنظرداریم که بالغ بر ۲۵۰ قطعه توسط نیروهای جوان ساخته می‌شود و هوانیروز به لحاظ قطعه‌سازی خودکفاست که البته گاها تعمیراتی توسط سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: باوجودی که پرواز در کشور باید براساس طرح پرواز باشد، گاها شاهد پروازهایی در حوالی پادگان هستیم که نگرانی‌هایی را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است؛ البته پیگیری‌هایی در این خصوص صورت گرفته است.

فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک ادامه داد: ۱۱۷ نقطه در استان قزوین و ۹۶ نقطه در استان زنجان برای پرواز اورژانس هوایی شناسایی کردیم که این بالگرد در زمان بحران در محل آماده شده و خدمت‌رسانی می‌کند.

بخشیان یادآور شد: تعمیرات بالگرد سخت‌تر از هواپیماست و نیاز به توجهی ویژه دارد؛ باتوجه به شرایط تحریم، سعی داریم از بالگردها استفاده بهینه داشته باشیم، براین اساس بالگردها براساس نیاز، به پرواز درمی‌آیند.

وی بیان کرد: بالگرد هوانیروز ظرفیت مناسبی را در ارائه خدمات دارد به گونه‌ای که از گذشته تا به امروز، ۳۰۰ساعت پرواز داشته‌ است؛ این بالگرد برای چهار استان آذربایجان غربی، زنجان، البرز و قزوین اعزام می‌شود.

فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک تصریح کرد: وجود این پایگاه در استان به عنوان نقطه قوتی برای قزوین محسوب می‌شود؛ تمام پایگاه‌های هوانیروز در مرکز استان‌ها مستقر است؛ درحالی که پایگاه هوانیروز در مرکز قزوین مستقر نبوده و در آبیک مستقر است.

بخشیان در پایان گفت: پایگاه اورژانس هوانیروز سرآمد پایگاه‌های دیگر بوده و وجود این نقطه قوتی برای استان و وجود آن ضروری است؛ اهمیت اورژانس هوایی پایگاه به علت نزدیکی به تهران است که به عنوان نخستین یگان هوانیروز وارد عمل می‌شویم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان