۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پیگیر تحقق صددرصدی بودجه معلولان هستیم/ عضویت بیش از ۵هزار نفر در کانون توانای قزوین
کد خبر: ۳۴۶۵۰۳ نویسنده: محمدحسن هادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۳ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی کانون معلولین توانا استان قزوین:

پیگیر تحقق صددرصدی بودجه معلولان هستیم/ عضویت بیش از ۵هزار نفر در کانون توانای قزوین

معاون اجتماعی کانون معلولین توانا استان قزوین گفت: ما پیگیر تحقق صددرصدی بودجه هستیم تا بتوانیم با آن گوشه‌ای از مشکلات معلولان استان را حل کنیم؛ نقش رسانه‌ها نیز در بیان دغدغه‌های معلولان موثر است

پیگیر تحقق صددرصدی بودجه معلولان هستیم/ عضویت بیش از ۵هزار نفر در کانون توانای قزوین

محمدحسن هادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تبریک به مناسبت روز جهانی معلولین اظهار کرد: هم اکنون ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در کانون توانا عضویت دارند که ۶۰ درصد اعضا را بانوان و مابقی آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: اقشار مختلفی از جامعه هدف از جمله دانشجو و دانش‌آموز در کانون توانا عضویت دارند که فعالیت‌های مختلفی توسط آنها دنبال می‌شود.

معاون اجتماعی کانون معلولین توانا استان قزوین بیان کرد: قانون حمایت از معلولان در سال ۸۳ توسط دولت به تصویب رسید که البته دارای نواقصی بود؛ براین اساس قانون ۳۴ ماده‌ای در سال ۹۶ به تصویب رسید که به نکات مهمی از جمله دسترسی، توانبخشی و امور درمانی، اشتغال و مسکن و فرهنگ‌سازی نسبت به افراد دارای معلولیت در آن اشاره شده است.

فقط ۲ هزار میلیارد تومان بودجه به معلولان اختصاص یافته است

هادی عنوان کرد: قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس تصویب شد که نداشتن دستورالعمل و اجرای آن از جمله مشکلات این بخش بود؛ برای نمونه در سال گذشته از ۱۲هزار میلیارد تومان بودجه تنها دوهزار میلیاردتومان بودجه برای معلولان درنظرگرفته شد.

وی با اشاره به اینکه کانون معلولین پرچمدار دفاع از حقوق معلولان است، گفت: دو استراتژی آگاه سازی افراد جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت، مطالبه گری و تصویب بودجه را در سال‌جاری درنظر داریم که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در این بین نقش اساسی‌ دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: ما پیگیر تحقق صددرصدی بودجه معلولان هستیم تا بتوانیم با آن گوشه‌ای از مشکلات معلولان استان را حل کنیم؛ نقش رسانه‌ها نیز در بیان دغدغه‌های معلولان و رفع مشکلات آنها موثر است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان