۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ۴ مدال جهانی در کارنامه‌ام دارم/ گاهی معلولیتم را فراموش می‌کنم
کد خبر: ۳۴۶۴۹۷ نویسنده: حسین فرزانه سیاهکل تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۳ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عضو تیم ملی والیبال نشسته در مصاحبه با صبح قزوین:

۴ مدال جهانی در کارنامه‌ام دارم/ گاهی معلولیتم را فراموش می‌کنم

عضو تیم ملی والیبال نشسته گفت: ۱۵سال عضو تیم ملی والیبال نشسته بودم و موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز جهانی و سه مدال آسیایی شده‌ام و با تیم استانی قزوین، قهرمانی کشور را به دست آوردیم.

۴ مدال جهانی در کارنامه‌ام دارم/ گاهی معلولیتم را فراموش می‌کنم

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین، نامگذاری روزی در تقویم با عنوان روز جهانی معلولان با هدف ارتقاء سطح آگاهی جامعه درباره مسائل مربوط به ناتوانی‌های جسمی و بسیج کردن حمایت مردمی برای بالا بردن جایگاه و حقوق و بهبود وضعیت افراد ناتوان است.

از دیگر اهداف این روز، افزایش آگاهی نسبت به منافع و سهیم ساختن معلولان در تمام جوانب زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد معلولان می‌‌فرمایند: "وقتی نفس ناطق انسان قوی باشد، باکی از این نیست که جسمش علیل باشد، انسان به روح، انسان است.

حسین فرزانه سیاهکل از جوانان معلول ورزشکار استان قزوین است که در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین، با اشاره به حیطه فعالیت خود اظهار کرد: از ابتدای کودکی به ورزش گروهی علاقه داشتم؛ ضمن اینکه در خانواده‌ای ورزشی زندگی می‌کنم و خواهرم هم عضو تیم ملی بسکتبال است و من هم به علت داشتن معلولیت در تیم والیبال نشسته عضو شدم.

وی افزود: ۱۵سال عضو تیم ملی والیبال نشسته بودم و موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز جهانی، سه مدال آسیایی شده‌ام و همچنین در تورنومنت‌های بین‌المللی شرکت داشتم و با تیم استانی قزوین قهرمانی کشور را به دست آوردیم.

ورزش‌ جانبازان و معلولین از حمایت‌های مردمی کمی برخوردار است

ملی‌پوش والیبال نشسته ایران ابراز کرد: متاسفانه ورزش‌ جانبازان و معلولین از حمایت‌های مردمی کمی برخوردار است؛ تا پیش از انقلاب نگاه به ورزش معلولین ترحم‌آمیز بود و پس از انقلاب نیز دیدگاه مردم تغییر کرد، اما با وجود این موارد همچنان به طور مطلوبی از این قشر حمایت نمی‌شود.

فرزانه سیاهکل بیان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از ورزش جانبازان و معلولین حمایت می‌کند، اما یک دست صدا ندارد و لازم است تمام مسئولین استان به ۱۴رشته موجود در حوزه جانبازان و معلولین توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه والیبال نشسته استان قزوین از پتانسیل خوبی برخوردار است، تصریح کرد: از طریق اداره ورزش و جوانان استان قزوین فرصت‌های خوبی برای استعداد‌یابی ورزشی فراهم شده است؛ طی سال‌های گذشته معلولیت‌ها کاهش پیدا کرده اما برای همین میزان باید آسیب شناسی صورت گرفته و این افراد در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کنند و موفق شوند.

جوانان ایرانی حتی با وضعیت ناتوان جسمی می‌توانند نقش آفرین باشند

این ورزشکار معلول با اشاره به اینکه گاهی حتی فراموش می‌کند که یک ناتوان جسمی است، تاکید کرد: باوجود داشتن معلولیت، با عضویت در تیم‌های ورزشی اعتماد به نفس خود را بالا بردم و اکنون هم به عنوان کارمند اداره ورزش قزوین مشغول هستم و حتی تا پذیرش مقطع دکتری رشته مدیریت نیز پیش رفتم؛ لذا افراد دارای معلولیت باید بدانند خانه نشینی به آن‌ها کمک نمی‌کند بلکه می‌توانند مانند سایر افراد در جامعه حضور داشته باشند چراکه معلولیت محدودیت نیست.

ملی‌پوش والیبال نشسته ایران با اشاره به موقعیت تیم والیبال نشسته کشور در مقایسه با سایر تیم‌های جهانی بیان کرد: ایران تیمی پرافتخار است که شش دوره مقام قهرمانی و دو دوره نایب قهرمان پارالمپیک و بازی‌های جهانی را کسب کرده است پس می‌توان گفت که جوانان ایرانی حتی با وضعیت ناتوان جسمی می‌توانند نقش آفرین باشند.

فرزانه سیاهکل تاکید کرد: معلولین در سطح کشور اگر به یک سرمنزل اجتماعی نرسند لطمه بسیاری به این قشر وارد می‌شود ولی اگر افراد دارای معلولیت جسمی منزلت اجتماعی داشته باشند؛ می‌توانند در عرصه‌های مختلفی اعم از هنر و ورزش پیشرفت کنند.

مسئولین و رسانه‌ها بیشتر به دغدغه‌های جامعه معلولین بپردازند

وی اضافه کرد: خانواده و به خصوص مادرم مهمترین مشوقین برای حضورم در اجتماع و عرصه ورزشی بود و اگر نگاه ترحم‌آمیزی از سوی افراد نزدیک به من وجود داشت، هرگز نمی‌توانستم پیشرفت کنم و در ادامه راه تشویق دوستان و مربیان نقش بسزایی در موفقیتم داشت.

این ورزشکار قزوینی تاکید کرد: امیدوارم با تکمیل تحصیلاتم در رشته تغدیه ورزشی یا رشته‌های مدیریتی بتوانم در سطح نرمالی از کشور به دور از پست و مقام، به عنوان فردی که می‌تواند به افراد ورزشکار دارای ناتوانی جسمی کمک کند نیز فعالیت کنم تا این افراد پیشرفت کنند و اعتماد به نفس داشته باشند.

وی افزود: مسئولین باید خود را به جای مردم بگذراند و ببینند که افراد زیادی در وضع معیشتی سختی قرار گرفته‌اند؛ چراکه کشور ما نعمت‌های الهی فراوانی دارد و دیدن صحنه‌هایی که بعضی افراد برای ادامه معیشت خود سر به درون سطل زباله می‌برند نیز بسیار تاسف برانگیز است.

فرزانه سیاهکل در پایان بیان کرد: از تمام رسانه‌هایی که به سراغ معلولین می‌آیند و پای صحبت‌های ما می‌نشینند تشکر می‌کنم و از مسئولین و رسانه‌ها درخواست دارم که بیشتر به جامعه معلولین بپردازند چراکه با توجه کردن به افراد ناتوان جسمی می‌توانند باعث رشد، شکوفایی و اعتماد به نفس آن‌ها شوند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان