۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین علم‌آموزی همراه با تفکر و نوآوری جایگاه والایی در دین دارد
کد خبر: ۳۴۶۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۲ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

علم‌آموزی همراه با تفکر و نوآوری جایگاه والایی در دین دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: با پرورش افراد متفکر می‌توانیم به جایگاه حقیقی و والای علمی دست یابیم، همان راهی که شهید فخری‌زاده‌ها رفتند و ثمره بسیار ارزشمندی برای کشور و جهان اسلام داشت.

علم‌آموزی همراه با تفکر و نوآوری جایگاه والایی در دین دارد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(چهارشنبه) در مراسم تکریم از سه نفر از نخبگان حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: اسلام، قرآن، انبیاء، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) جلوه‌های عظمت خداوند و درخشندگی علم، حکمت، دانش، تفکر و اندیشه هستند.

وی تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه در قیاس با مجامع علمی و دانشگاهی دیگر که همگی محترم هستند، گوی سبقت را نداشته باشد و پیشرو و الگو نباشد، جای گلایه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن آیات خود را با محور علم و دانش آغاز کرده است در حالی که در جامعه آن زمان افراد باسواد به ۱۷ نفر می‌رسیدند و این مهم جایگاه والای علم و دانش را نشان می‌دهد.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین افزود: اسلام دینی است که به قلم و آنچه از آن می‌تراود سوگند یاد کرده است و به تفکر و تفقه تشویق کرده است و ما با همه این انگیزه‌های الهی می‌بایست شتاب و سرعت بیشتری در فتح قله‌های علمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: قدر عزیزانی که در این زمینه گامی برداشته و آبروی حوزه‌های علمیه را ارتقا داده‌اند، می‌دانیم و این مهم که می‌توانیم یافته‌های علمی را به مجامع علمی ارائه دهیم، ارزشمند است.

عابدینی بیان کرد: ان‌شاءالله علاوه بر اقدامات موثری که انجام می‌دهید تلاش کنید تا روح تفکر و اندیشه بیش از پیش تعمیق یابد و علم‌آموزی جایگاهی فراتر از آنچه که هست، پیدا کند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: با پرورش افراد متفکر می‌توانیم به جایگاه حقیقی و والای علمی دست یابیم، همان راهی که شهید فخری‌زاده‌ها رفتند و ثمره بسیار ارزشمندی برای کشور و جهان اسلام داشت.

وی اضافه کرد: شهید فخری‌زاده علاوه بر علم آموزی، پرورش متفکران و اندیشمندان را نیز با جدیت دنبال می‌کرد و شهدای جوان عرصه هسته‌ای در دامان او پرورش یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: انتظار این است کسانی که طعم خلاقیت و نوآوری را در عرصه علمی چشیده‌اند، دست فرزندان و جوانان حوزوی را بگیرید تا حوزه‌ها بیش از پیش اهل خلاقیت و نوآوری شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از حجت الاسلام رسول شعبانی، حجت الاسلام جواد اسماعیل لو و شیرین رضایی تقدیر شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان