۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اطاعت از فرمان امام، وصیت فرزندان شهیدم بود/ مسئولان با توهین‌کنندگان به امام خمینی(ره) برخورد کنند
کد خبر: ۳۴۶۴۹۰ نویسنده: اقدس شجاعی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۲ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مادر شهیدان شجاعی در مصاحبه با صبح قزوین:

اطاعت از فرمان امام، وصیت فرزندان شهیدم بود/ مسئولان با توهین‌کنندگان به امام خمینی(ره) برخورد کنند

مادر شهیدان شجاعی با اشاره به وصیت نامه دو فرزند شهیدش گفت: هر دو فرزندم در وصیت نامه‌های خود به اطاعت از فرمان امام، عمل به قرآن و رعایت حجاب تاکید داشته و مطرح کردند راه شهدا باید ادامه پیدا کند.

اطاعت از فرمان امام، وصیت فرزندان شهیدم بود/ مسئولان با توهین‌کنندگان به امام خمینی(ره) برخورد کنند

اقدس شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با بیان اینکه دو فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: عباس فرزند اولم بود که در سن ۱۷سالگی زمانی که در پایه دوم دبیرستان تحصیل می‌کرد از طرف بسیج در جبهه حاضر شد و همان سال در تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۶۱در عملیات فتح المبین به شهادت رسید.

وی افزود: فرزند دومم علیرضا نام داشت که او هم در ۱۹سالگی در حالیکه دانش‌آموز سوم دبیرستان بود به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و حتی امتحاناتش را در جبهه داد؛ سرانجام فروردین سال ۱۳۶۶ در شلمچه به شهادت رسید؛ پیکرش مدت‌ها در منطقه برجای ماند و بعد از ۹سال مفقودی در سال ۱۳۷۴ پس از تفحص در گلزار شهدای شهر آبیک به خاک سپرده شد.

این مادر شهید با بیان اینکه تمام شهدا با اعتقاد و هدف تعیین شده به جبهه رفته و به هدفشان رسیدند، اذعان کرد: زمان جنگ تحمیلی سه فرزند پسر داشتم که دو فرزند اول و دومم به جبهه رفتند و شهید شدند؛ آن زمان هیچ کس با اعزام فرزندش به جبهه مخالفتی نداشت چون همه در کنار هم در یک صحنه بودیم.

با اعزام فرزندانمان به جبهه مخالفتی نداشتیم

شجاعی ابراز کرد: سال ۱۳۵۷در تهران زندگی می‌کردیم و من و پدرشان با فرزندانمان در تمام فعالیت انقلابی حضور داشتیم که بعد از پیروزی انقلاب و ورود امام، در آبیک ساکن شدیم، لذا ما با اعزام فرزندانمان مخالفتی نداشتیم حتی خانم‌ها هم از طریق کارهای مختلف از جمله پخت نان و درست کردن مربا و هرکار دیگری که نیاز بود پشت صحنه و سنگر فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به وصیت نامه دو فرزند شهیدش تصریح کرد: هر دو فرزندم در وصیت نامه‌های خود به اطاعت از فرمان امام؛ عمل به قرآن و رعایت حجاب تاکید داشته و مطرح کردند راه شهدا باید ادامه پیدا کند.

مادر شهیدان شجاعی درباره اهانت رئیس سازمان محیط زیست به امام راحل تصریح کرد: امام خمینی(ره) را خدا بر سر راه ما قرار داد چراکه اگر این اتفاق صورت نمی‌گرفت ما هیچ آشنایی با ایشان نداشتیم؛ امام خمینی(ره) شخصیت برجسته و بی‌نظیری در جهان بودند و اگر کسی به امام راحل اهانتی کند و یا سخن نسجیده و ندانسته‌ای بزند خیلی نادان است.

امام(ره) به دنبال اسلام ناب محمدی بود

وی اظهار کرد: این افراد باید بدانند که در آخرت باید پاسخگو باشند؛ ما به عنوان خانواده شهدا راضی نیستیم، لذا هرکس در دنیا خیانت کند او را به خدا واگذار می‌کنیم تا پاسخش را دهد.

این مادر شهید بیان کرد: چشم و امید ما بعد از خدا در زمان انقلاب به امام راحل و امروز هم به رهبر فرزانه است؛ خداوند تقاص شهیدان فخری زاده و سلیمانی را از این افراد خود فروخته نفوذی بگیرد که اینچنین ناجوانمردانه آنان را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: از مسئولین انتظار داریم با عاملان توهین به امام راحل برخورد کنند و اجازه ندهند که این مسائل عادی شود، چراکه متاسفانه برخی افراد پایشان را فراتر از گلیمشان دراز می‌کنند.

شجاعی گفت: با توجه به فرمایش شهید بهشتی که "بکشید ما را، ملت بیدار می‌شوند" مردم ما آگاهانه پشت مقام معظم رهبری هستند و شهدا نیز زنده هستند و راهشان باید ادامه یابد.

مادر شهیدان شجاعی در پایان گفت: امام(ره) به دنبال اسلام ناب محمدی بود، اسلامی که از تجملات گرایی پرهیز کرده و پیرو قانون اسلام باشد؛ لذا امیدواریم روزی شاهد گسترش این فرمایش امام راحل در کشور باشیم و مسئولین بتوانند جوانان ما را طوری شکوفا سازند که برای عزت و اقتدار کشور قدم بردارند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان