۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ارائه خدمات درمانی توسط ۴۶۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی/ ۴۶درصد افراد در معرض خطر شناسایی شدند
کد خبر: ۳۴۶۴۷۶ نویسنده: علی طایفه تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۲ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج جامعۀ پزشکی استان قزوین خبرداد

ارائه خدمات درمانی توسط ۴۶۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی/ ۴۶درصد افراد در معرض خطر شناسایی شدند

مسئول سازمان جامعۀ پزشکی استان قزوین گفت: تقریبا ۴۶ درصد مجموع افراد در معرض خطر در استان قزوین شناسایی شده و دارای شناسنامه هستند و مابقی افراد شناسایی می‌شوند.

ارائه خدمات درمانی توسط ۴۶۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی/ ۴۶درصد افراد در معرض خطر شناسایی شدند

علی طائفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اجرای طرح محله محور "شهید قاسم سلیمانی" اظهار کرد: این طرح با هدف قطع زنجیرۀ کرونا و کاهش ورود بیماران به بیمارستان‌ها و ارائه‌ی مراقبت‌های درمانی، آموزشی و تغذیه‌ای برای بیماران در منزل و تشویق به قرنطینه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح محله محور "شهید سلیمانی" با همکاری سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت و سازمان‌های دیگر اجرا می‌شود، افزود: این طرح از اوایل آذرماه سال‌جاری در استان قزوین عملیاتی شده است و جلسات هماهنگی در سطح استان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرماندۀ سپاه استان برگزار و به تبع آن، قرارگاه ستاد کرونا در شهرستان‌ها با حضور فرماندهان شهرستان‌ها شکل گرفته است.

مسئول بسیج جامعۀ پزشکی استان قزوین بیان کرد: در نهایت تصمیم براین شد که براساس مناطق شهرداری، شهر قزوین به سه بلوک و هر بلوک به دو منطقه تقسیم شود؛ به عبارتی شش واحد ارائه خدمت با شش تیم در شهر قزوین تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ۱۵ نفر در شش تیم، یک پزشک و سه پرستار در هر تیم حضور دارند که البته با حضور سایر افراد، خدمات مرتبط با رشته‌های پزشکی ارائه می‌شود.

۴۰۰ نفر از خدمات در منزل تیم‌های مراقبتی بهره‌مند شدند

این مقام مسئول عنوان کرد: در طرح محله محور شهید سلیمانی تمام مردم استان قزوین غربالگری می‌شوند و ۴۶ تیم و در هر تیم تقریبا ۱۰ نفر در مجموع ۴۶۰ نیروی بسیجی استان قزوین برای اجرای طرح محله محور شهیدسلیمانی حضور دارند و خدمات توزیع بسته‌های آموزشی، نظارتی و درمانی توسط این نیروها ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: اطلاعاتی دربارۀ بیماران کرونایی و افراد مشکوک توسط مراکز بهداشتی و درمان، پایگاه‌های سلامت و سامانۀ ۴۰۳۰ به تیم‌های مراقبتی ارائه و حمایت‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

طائفه عنوان کرد: درمان در منزل، آموزش نحوۀ ضدعفونی کردن، بهداشت فردی و تغذیه و زمان قرنطینه از جمله اقداماتی است که توسط تیم‌های مراقبتی دنبال می‌شود؛ علاوه بر اقدامات صورت گرفته، تیم‌های حمایتی زیرمجموعۀ بسیج سازندگی نیز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: در صورتی که افرادی به لحاظ امکانات زندگی و معیشت دارای مشکلی باشند، توسط تیم‌های حمایتی سازمان بسیج مستضعفین شناسایی می‌شوند و بسته‌های حمایتی خیرین و نیکوکاران بین آنها توزیع می‌شود‌.

۸۰ درصد مردم استان قزوین غربالگری شدند

این مقام مسئول تصریح کرد: تیم‌های مراقبتی هم‌اکنون در استان قزوین فعال بوده و فعالیت آنها رسما از هفتم آذرماه عملیاتی شده است و تا شب گذشته، ۱۷۰ نفر از خدمات درمانی و آموزشی تیم‌های مراقبتی بهره‌مند شده‌اند.

مسئول جامعۀ پزشکی استان قزوین اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی، ۴۰۰نفر از خدمات در منزل تیم‌های مراقبتی در استان قزوین بهره‌مند شدند که آمار غربالگری براساس جمع بندی شهرستانی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون مرحلۀ چهارم غربالگری در شهرستان قزوین دنبال می‌شود که تقریبا بالای ۷۰ درصد مردم در شهرستان و ۸۰درصد آنها در سطح استان قزوین غربالگری شدند.

طائفه با اشاره به اینکه اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی تا پایان سال‌جاری ادامه دارد، بیان کرد: تقریبا ۴۶ درصد مجموع افراد درمعرض خطر در استان قزوین شناسایی شده و دارای شناسنامه هستند و مابقی افراد شناسایی می‌شوند.

وی در پایان گفت: همچنین فعالیت‌های مختلف فرهنگی از جمله توزیع بروشور و نصب بنر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و جبهۀ مردمی انقلاب انجام می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان