۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جمع آوری بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات در قزوین
کد خبر: ۳۴۶۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۲ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان خبرداد

جمع آوری بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات در قزوین

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است.

جمع آوری بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام باب اله شهسواری در دیدار مدیرکل کمیته امداد قزوین و امام جمعه محمودآباد اظهار کرد: یکی از واجبات دین زکات است، زکاتی که قرآن کریم با قرار دادن آن در کنار نماز از اهمیت آن برای ما خبرداده است.

وی ادامه داد: طی هفت ماهه سال جاری بیش از 14 میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش را شاهد هستیم.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده بیش از 90 درصد از زکات جمع آوری شده برای محرومان هزینه شده است و البته نکته دیگری که در هزینه کرد زکات مورد توجه بوده، هزینه کرد زکات هر منطقه در همان منطقه یا روستا بوده است.

در ادامه رئیس کمیته امداد قزوین اظهار کرد: مرکز نیکوکاری محمودآباد یکی از مراکز نمونه و فعال استان است که باید این مرکز با قوت به کار خود ادامه داده و حتی نقاط قوت خود را تقویت و فعالیتش را بهبود بخشد.

ضرورت تأسیس مراکز نیکوکاری

علی اصغر کشاورز حسین آبادی گفت: انتظار داریم مراکز نیکوکاری بعد از استقرار و ارتباط گیری با اقشار مختلف جامعه در محله و منطقه فعالیت خویش، در حوزه اشتغال زایی نیز وارد شود و در این زمینه از ظرفیت‌های مختلف بهره ببرد.

وی با اشاره به ضرورت تأسیس مرکز نیکوکاری تصریح کرد: مرکز نیکوکاری تأسیس شده است چراکه کمیته امداد امام خمینی(ره) کار امدادگری را کاری مردمی و برخواسته از وظیفه شناسی و تکلیف مداری می‌داند.

رئیس کمیته امداد قزوین بیان کرد: در مرکز نیکوکاری از تشریفات اداری، بروکراسی اداری، اجرای بخشنامه‌ها و دستورات و طی مراحل قانونی خاص خبری نیست بلکه مبالغ اهدایی مردم در حساب متمرکز شده و به سرعت با تصمیم هیئت امنای مرکز نیکوکاری هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: اعضای هیئت امنا نیز افرادی هستند که در همان محله و یا موقعیت جغرافیایی و یا کاری حضور دارند و بدون ریالی و تنها با هدف کسب رضای الهی با مردم برای دریافت کمک ارتباط داشته و این کمک‌ها را به دست نیازمندان می‌رسانند.

کشاورز حسین آبادی یادآورشد: مراکز نیکوکاری به سامانه‌ای دسترسی دارند که در آن سامانه کمک به افراد با کدملی ثبت و کمک‌های دریافتی از سوی هر فرد در مرکز نیکوکاری دیگر قابل مشاهده است که این فرایند از سوء استفاده احتمالی برخی افراد پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان