۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اثرگذاری مثبت طرح "شهید سلیمانی" بزودی نمایان می‌شود/ استفاده از تمام توان بسیج قزوین برای شکست کرونا 
کد خبر: ۳۴۶۴۷۲ نویسنده: سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۲ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین:

اثرگذاری مثبت طرح "شهید سلیمانی" بزودی نمایان می‌شود/ استفاده از تمام توان بسیج قزوین برای شکست کرونا 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین گفت: به طور مرتب بازدید میدانی از اجرای طرح شهید سلیمانی داریم که اگر نواقصی وجود دارد برطرف کنیم و در روزهای آینده شاهد اثرگذاری طرح خواهیم بود.

اثرگذاری مثبت طرح "شهید سلیمانی" بزودی نمایان می‌شود/ استفاده از تمام توان بسیج قزوین برای شکست کرونا 

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اجرای طرح محله‌محور و غربالگری شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: روز گذشته جلسه مشترکی با فرماندهان سپاه و شبکه بهداشت داشتیم و اکنون طرح عملیاتی شده به طوری که همه توان و تلاش خود را برای اجرای طرح متمرکز کردیم.

وی افزود: به طور مرتب بازدید میدانی از اجرای طرح داریم که اگر نواقصی وجود دارد برطرف کنیم و امیدواریم اثرات مثبت طرح را عینی و میدانی ببینیم؛ خوشبختانه در برخی شهرستان‌ها فرمانداران به طور میدانی ورود پیدا کردند که کمک بزرگی برای هرچه بهتر اجرا شدن طرح است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین تصریح کرد: جلسات ما با فرماندهان شهرستانی و فرمانداران به طور روزانه است که کارها را بررسی می‌کنیم که خوشبختانه به مرور این طرح جا می‌افتد و در روزهای آینده شاهد اثرگذاری طرح خواهیم بود.

این مقام مسئول بیان کرد: ما به تعداد قابل توجهی ماسک نیاز داریم تا تیم‌ها در حین ارائه خدمات به مردم نیز این ماسک‌های رایگان را توزیع کنند که بار روانی مثبتی هم در پی دارد.

طاهرخانی عنوان کرد: تعامل نزدیک بین مجموعه سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سازماندهی طرح محله محور که مد نظر این طرح و قرارگاه بود و مشخص کردن مناطق آسیب‌پذیر برای قطع زنجیره کرونا به خوبی در استان شکل گرفت.

آمادگی 600 پایگاه بسیج برای اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه این طرح عملیاتی شده و بیش از 600 پایگاه مقاومت استان نسبت به این طرح آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و در برخی شهرستان‌ها مانند آبیک و تاکستان پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم که با راه‌اندازی بیش از 110 پایگاه مقاومت آغاز به کار کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در این طرح با توجه به دستورالعمل کشوری در بحث قرنطینه معکوس، بیماریابی، مسائل امربه معروف و چارت سلامتی که در شهرستان‌ها، روستاها و بخش‌ها راه‌اندازی شده توفیقات فراوانی داشتیم.

طاهرخانی از راه اندازی مرکز غربالگری سپاه خبر داد و تصریح کرد: بیش از 800 گروه جهادی در سطح استان سازماندهی شده و آمادگی ارائه خدمات و پشتیبانی از افرادی آسیب دیده از کرونا هستند؛ یک ساختمان با قابلیت‌های ویژه در مرکز شهر قزوین در درمانگاه پاکروان جهت انجام اقدامات غربالگری از مدت‌ها پیش کارش را آغاز کرده و از هشت صبح تا 21 شب آماده ارائه خدمات ارائه است.

طاهرخانی بیان کرد: تشکیل تیم‌های مراقبتی سیار با کمک بسیج دانشجویی در سطح شهر قزوین نیز پیش‌بینی شده که در حال آماده باش هستند؛ توزیع ماسک بین مردم و حضور بسیج در مناطق و اماکن شلوغ به ویژه در بحث بازار، ارشاد صوتی در قالب بلندگوهای سیار که بسیار اثرگذار بوده و در تمام شهرستان‌ها در حال انجام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین در پایان گفت: در شهرستان قزوین با مدیریت فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی 47 منطقه در معرض خطر و قرمز شناسایی شده که در هر منطقه یک مسئول مشخص شده و شش گروه مراقبتی به صورت آماده باش هستند.

انتهای پیام/۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان