۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هیچ‌کس حق اهانت به امام خمینی(ره) را ندارد/ قوه قضائیه با اهانت‌کنندگان برخورد جدی کند
کد خبر: ۳۴۶۴۷۰ نویسنده: فاطمه نصیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۱ ساعت: ۱۶:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همسر شهید کاظمی در مصاحبه با صبح قزوین:

هیچ‌کس حق اهانت به امام خمینی(ره) را ندارد/ قوه قضائیه با اهانت‌کنندگان برخورد جدی کند

همسر شهید کاظمی گفت: به عنوان خانواده شهدا به جد از رئیس قوه قضاییه، مسئولین و دیگر دست اندرکاران تقاضا می‌کنیم جلوی این افراد را بگیرند تا نتوانند نسبت به امام ما بی‌حرمتی و بی‌احترامی کنند.

هیچ‌کس حق اهانت به امام خمینی(ره) را ندارد/ قوه قضائیه با اهانت‌کنندگان برخورد جدی کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ شهید کاظمی جزو شهدای شهرستان آبیک است که در سال بهمن ماه ۶۲ به جبهه اعزام شد و در اسفندماه همان سال نیز مفقود شد و پیکر مطهرش ۱۳ سال بعد در سال ۷۶ به کشور بازگشت.

شهید کاظمی بسیار به امام راحل دلبسته بود و حتی پیکر مطهرش همزمان با رحلت امام راحل در خردادماه سال ۷۶ به کشور بازگشت.

فاطمه نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با بیان اینکه سال ۱۳۵۱ با شهید کاظمی ازدواج کرده است، اظهار کرد: شهید کاظمی علی رغم تلاش‌هایی که بعد از آغاز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ برای رفتن به جبهه داشت؛ سرانجام سال ۶۲ از طریق شرکت در طرح لبیک یا امام به جبهه اعزام شد.

این همسر شهید افزود: شهید کاظمی سال ۶۲ در شرکت فرنخ ایران و نوازی آبیک مشغول به کار بود؛ یک هفته بعد از ثبت نام در طرح لبیک یا امام، زمانی که با یکدیگر از نماز وحدت آبیک باز میگشتیم متوجه نامه‌ای که در راهروی منزلمان افتاده بود؛ شدیم.

وی بیان کرد: زمانی که شهید پاکت را برداشت، بسیار خوشحال شد و گفت با اعزامم موافقت شده و خوشحالی‌ام بیشتر به این دلیل است که از طرف طرح لبیک یا امام می‌توانم به جبهه بروم، چون شهید کاظمی از همان اول عاشقانه حضرت امام(ره) را دوست داشت و همواره می‌گفت کاش امام زودتر از این به دست ما رسید.

نصیری ادامه داد: شهید در دوران انقلاب هم در فعالیت‌های بسیاری از جمله پخش اعلامیه و شرکت در راهپیمایی شرکت داشت و بعد از انقلاب هم با آغاز جنگ تحمیلی دوست داشت در جنگ و جهاد شرکت کند تا اینکه با ثبت نامش در طرح لبیک با امام موافقت شد.

این همسر شهید ابراز کرد: به دلیل اینکه شهید کاظمی خدمت سربازی نرفته بود؛ ۲۲ دی ماه ۶۲ به مدت یک ماه برای آموزش به پادگان افسریه تهران اعزام شد، سرانجام روز ۲۲ بهمن ما همدیگر را خانه برادر همسرم در تهران ملاقات کردیم که فردای آن روز بعد از شرکت در نماز به جبهه اعزام شده بود.

وی بیان کرد: عصر همان روز زمانی که از تهران برگشتم از طریق تلویزیون متوجه شدم تعدادی از رزمندگان به جبهه اعزام می‌شوند؛ تصویر شهید کاظمی هم در صف اول نمازجمعه نمایان بود که در حال سینه زنی بود؛ لذا متوجه شدم که او هم اعزام می‌شود.

اقتدار و پیروزی کشور را مدیون رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم

نصیری عنوان کرد: شهید قبل از اعزام به جبهه بسیار خوشحال و راضی بود؛ من هم علی‌رغم سختی‌هایی که وجود داشت رضایت قلبی داشتم؛ اگرچه ما بعد از ۱۱سال زندگی صاحب فرزند نشدیم لذا سخت بود که در آن شرایط تنهایی بخواهم به زندگی ادامه دهم، اما همیشه می‌گفتم کاش فرزندی داشتم که می‌توانست در جنگ شرکت کند که خدا قسمت کرد و همسرم شرکت کرد.

این همسر شهید بیان کرد: شهید کاظمی ۲۳بهمن ماه سال ۶۲ به جبهه اعزام شد؛ بعد از گذشت ۱۴ روز در هفتم اسفند ۶۲ مفقودالاثر و پس از حدود ۱۳ سال مفقودی سال ۷۶ همزمان با روز عاشورا و سالگرد رحلت امام(ره) وارد قزوین شد.

نصیری تصریح کرد: همیشه با خودم فکر می‌کردم که علاقه بسیار شهید به امام حسین و امام(ره) موجب شد که حتی مراسماتش با روز عاشورا و رحلت امام یکی شود؛ اگرچه به دلیل تردد دسته‌های عزاداری چند روزی پیکر شهید در معراج شهدای قزوین بود و بعد از آن در مزار شهدای آبیک خاکسپاری شد.

وی اذعان کرد: قبل از شیوع کرونا با حضور مادران و همسران شهید؛ هر روز در منزل یکی از شهدا مراسم دعای توسل را در کنار قرائت وصیت نامه شهید داشتیم که سفارش اکثر شهدای دفاع مقدس بر این است که امام را تنها نگذارید، پشتیبانش باشید؛ راه امام را ادامه دهید و تاکید شهید کاظمی هم بر این بود که گوش به فرمان امام باشید و ایشان را تنها نگذارید و به خانواده شهدا سر بزنید.

نصیری اظهار کرد: ما آن زمان فرزندی نداشتیم و با همه مشکلاتی که وجود داشت اما همیشه خدا را شکر می‌کنم که یکی از اعضای خانواده ما به فرمان امام عزیز لبیک گفت و در جبهه حاضر شد تا بتواند از مملکت، نظام، قرآن، دین اسلام و ناموسمان دفاع کند.

این همسر شهید گفت: خدا را شاکریم که ایران با وجود جوانان با غیرت به تنهایی توانست در مقابل دشمنان ابرقدرت دفاع کند و اجازه ندهد حتی به یک وجب از خاک میهنمان تجاوز کنند و این را مدیون رهبری امام راحل و امروز هم مقام معظم رهبری هستیم.

انقلاب ما وابسته به خون شهداست

این همسر شهید با اشاره به اهانت رئیس محیط زیست کشور تصریح کرد: امام(ره) جایگاه بالایی دارند؛ خدا از کسانی که بخواهند به امام توهین کنند نمی‌گذرد و ما این عناصر را به خون شهدا واگذار خواهیم کرد و از خداوند می‌خواهیم که به حق خون شهدا پاسخشان را بدهد.

وی اظهار کرد: ما به عنوان خانواده شهدا به جد از رئیس قوه قضاییه، مسئولین و دیگر دست اندرکاران تقاضا می‌کنیم جلوی این افراد را بگیرند و در دهان آنها بزنند تا نتوانند نسبت به امام ما بی‌حرمتی و بی‌احترامی کنند.

نصیری ابراز کرد: به طور قطع این عناصر فراموش کردند که اگر امام راحل نبود ما چیزی نداشتیم؛ در زمان طاغوت هیچ نشانی از حجاب و دین اسلام وجود نداشت و این امام راحل بود که با انقلابش توانست حکومت شاهنشانی را سرنگون کند، لذا کسی حق اهانت به جایگاه امام راحل را ندارد.

این همسر شهید تصریح کرد: ما شهیدان بسیاری را به فرمان امام(ره) و برای دفاع از دین و ناموس تقدیم این انقلاب کردیم، لذا عاجزانه از قوه قضاییه می‌خواهیم که با این افراد برخورد جدی کنند تا دیگر کسی به خود اجازه این اهانت را ندهند.

نصیری افزود: شهید فخری زاده و شهید سلیمانی سرمایه ملی ما محسوب می‌شدند که به واسطه نفوذی‌ها اینگونه ترور شدند؛ متاسفانه ما در داخل کشور افرادی را داریم که نسبت به انقلاب بیگانه‌اند.

این همسر شهید در پایان گفت: چرا امروز ما باید شاهد اهانت به بنیانگذار انقلابمان باشیم؟! این عوامل کور خوانده‌اند؛ چراکه باید بدانند انقلاب ما وابسته به خون شهداست همانطور که خون امام حسین(ع) پایمال نشد قطعا خداوند اجازه نمی‌دهد خون شهیدان پایمال شود و ریشه این افراد را می‌خشکاند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان