۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نجات ۷۳ مسافر گرفتار در برف توسط امدادگران قزوینی
کد خبر: ۳۴۶۴۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۰ ساعت: ۱۴:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد

نجات ۷۳ مسافر گرفتار در برف توسط امدادگران قزوینی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با توجه به بارش برف در اکثر راه‌های ارتباطی استان، نجاتگران جمعیت هلال احمر، ۷۳ نفر را در گردنه‌ها و جاده‌های برفی استان رهاسازی و امدادرسانی کردند.

نجات ۷۳ مسافر گرفتار در برف توسط امدادگران قزوینی

حسن آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ نفر در گردنه بهرام آباد، ۲۵ نفر در گردنه قسطین لار و شش نفر در جاده معلم کلایه رهاسازی و امدادرسانی شدند.

وی با اشاره به رهاسازی یک شهروند در برف و کولاک گردنه کاماسار، افزود: شامگاه گذشته، گزارشی مبنی بر گرفتاری فردی با خودروی وانت نیسان در این گردنه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان ارسال شد که به منظور توزیع نان بین اهالی روستاهای آن منطقه در برف و کولاک گرفتار شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: بلافاصله یک تیم امداد و نجات در برف و کولاک و در پی آن یک تیم پشتیبان دیگر با توجه به شرایط جوی نامساعد و ارتفاع زیاد برف به منطقه اعزام شدند و برای جست و جو و نجات فرد مورد نظر اقدام کردند.

آصفی بیان کرد: با توجه به برف سنگین منطقه و کولاک موجود، تردد بدون زنجیر چرخ حتی برای خودروی امدادی و کمک‌دار جمعیت هلال احمر نیز میسر نبود؛ بنابراین نجاتگران جمعیت هلال احمر با همراهی دو نفر از اهالی منطقه که از اقوام فرد گرفتار در برف و کولاک بودند با پیمودن مسیر دشوار و ساعت‌ها تلاش، علیرغم برف و کولاک شدید و اعزام تیم امداد و نجات پشتیبان به فرد مورد نظر دسترسی پیدا کرده و او را بعد از رهاسازی به منطقه امن انتقال دادند.

وی در پایان از شهروندان خواست با توجه به بارش برف در اکثر جاده‌های ارتباطی و گردنه‌های استان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و حتما جوانب ایمنی را در سفرهای ضروری رعایت کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان