۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازسازی کمربند "نسیم شمال" با رعایت حفظ باغات سنتی انجام شد/ برآورد اعتبار ۴۰میلیاردی برای اجرای فاز اول و دوم
کد خبر: ۳۴۶۴۱۸ نویسنده: علی فرخزاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۱۰ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار در مصاحبه با صبح قزوین:

بازسازی کمربند "نسیم شمال" با رعایت حفظ باغات سنتی انجام شد/ برآورد اعتبار ۴۰میلیاردی برای اجرای فاز اول و دوم

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در اجرای پروژه نسیم شمال سعی شد به هیچ یک از درختان و باغات سنتی آسیب وارد نشود و حتی به لحاظ رعایت حفظ باغات سنتی تعریض جاده صورت نگرفت.

بازسازی کمربند "نسیم شمال" با رعایت حفظ باغات سنتی انجام شد/ برآورد اعتبار ۴۰میلیاردی برای اجرای فاز اول و دوم

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره اجرای پروژه بازسازی کمربندی نسیم شمال قزوین اظهار کرد: فاز اول این پروژه بارگذاری شده و امیدواریم که فاز دوم باتوجه به مساعدت شرایط جوی در اواسط ماه آینده بارگذاری شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: کمربندی نسیم شمال یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری قزوین است؛ چراکه پیش از این مشکلات متعددی در این زمینه وجود داشت، این مسیر محور تردد هفت استان کشور محسوب می‌شود و باتوجه به وضعیت ناخوشایندی که داشت مورد اعتراض اهالی و خودروهای عبوری قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه قزوین تنها شهر مرکز استان است که فاقد کمربندی بوده، تصریح کرد: باتوجه اینکه پیرامون قزوین باغات سنتی قرار گرفته است؛ اگر بخواهیم کمربندی احداث کنیم باید فاصله زیادی از شهر داشته باشد؛ از طرفی از آنجایی که در سال‌های گذشته جاده‌ای به منظور دسترسی و تعمیر و نگهداری رینگ گاز در باغات سنتی ایجاد شده بود همین جاده نقش کمربندی را ایفا می‌کند.

فرخزاد بیان کرد: در اجرای این پروژه سعی شد به هیچ یک از درختان و باغات سنتی آسیب وارد نشود و حتی به لحاظ رعایت حفظ باغات سنتی تعریض جاده نیز صورت نگرفت و با همان عرض قبل با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی اجرا شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه باتوجه به اهمیت باغات سنتی، تمام کنترل‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است، عنوان کرد: در فاز اول جاده مناسبی شد؛ چراکه باتوجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و اعمال تشدید ممنوعیت و محدودیت‌ها؛ خودروهای غیربومی دیگر وارد شهر نمی‌شوند و این محدودیت در شهر نیز رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: این جاده دسترسی رینگ گاز شهری به عنوان کمربندی ایفای نقش می‌کند و قطعا در مدت بازسازی جاده شاهد حجم سنگین ترافیک در شهر بودیم؛ اگرچه بخش بزرگی از این ترافیک را در مسیرهای خارج از شهر قزوین نظیر بوئین‌زهرا، اقبالیه، رشت و اتوبان مدیریت کردیم که کمترین بار روی معابر شهر وجود داشته باشد اما ترافیک سنگینی را در معابر مجاور داشتیم.

فرخزاد بیان کرد: برای فاز اول و دوم ۴۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده که در این مرحله، بنا بر اعلام شهرداری حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده که البته رقم قطعی برآورد نشده است؛ اما برای دو فاز دیگر فعلا برآوردی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: از آنجایی که این جاده اساسا برای دسترسی، تعمیر و نگهداری و سرویس رینگ گاز شهر طراحی شده و از وسط باغات سنتی عبور می‌کند با توجه به اینکه باغات هم با روش غرقابی آبیاری می‌شدند همواره آب بین لایه‌های زیرین جاده نفوذ پیدا می‌کرد و به دلیل عدم ایستادگی مناسب و نشت آب باغات مجاور، این مسیر همیشه آسفالت شده اما بعد از مدتی تخریب و دوباره کاری صورت می‌گرفت.

این مقام مسئول در پایان گفت: اکنون از روش تثبیت با سیمان برای جاده استفاده شده و یک لایه بتنی به عنوان زیرسازی داشتیم و باتوجه به محاسبات انجام شده تخریبی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان